entomophobiac
Low Prep High Play
Tycker inte den är öppen alls. Alla delar förväntar sig specifika utgångar och har ibland krav som spelarna omöjligen kan vara förberedda på. (Exempelvis att en grupp skurks kommer smita inom X tid.)Henke;n309929 said:Angående Emissarien som Försvann så är det sant att den är rälsad i sin helhet (som jag påtalat några sidor tidigare i diskussionen). Varje "station" är dock relativt öppen i sitt upplägg med sina platser, personer och händelser. Jag har iofs bara läst äventyret, så jag kan inte avgöra exakt hur det blir i spel, men med tanke på att jag egentligen tycker rätt illa om rymdberättelser och ändå är helt såld på det här så gör man troligtvis någonting väldigt rätt här...
Jag gillade att läsa den som ett praktiskt exempel på hur Coriolisvärlden fungerar. Men som äventyrsserie är det obrukbart för mig, eftersom min tid skulle gå åt till att lappa ihop den skrivna handlingen med vad mina spelare får för sig att göra. Krokarna som ska leda spelarna vidare är väldigt svaga.
Men jag gillar däremot “rymdberättelser”, men jag ser Emissarien som ren fantasy snarare än en rymdberättelse.