Halvdagsanalys
Händer så lite att jag tänkte prata lite till, såna här listor tycker jag det förövrigt är rätt bra om fler orkar göra, man behöver inte gå tillbaka och läsa alla inlägg alltså säg bara vad ni känner.
Heta listan
Andy
Lite det här citatet:
OM jag skulle vara en zorakin, varför har jag då röstat som jag har gjort? Jag har alltid röstat tidigt och aldrigt ändrat min röst.
men framförallt det här:
Mitt förslag är att vi i de nästkommande tre rundorna röstar ut riddarna som sitter i samma lägenhet.
får mig att fundera på om Andy kanske helt enkelt är så noobig som han vill ge sken av. Resonemanget han för i det andra citat är så crazy att jag liksom inte riktigt tror att man skulle kunna skriva så om man var ond. Sen har vi hans "regelfrågor" som på Måns radar pingade som ond. Jag var också inne på den teorin men jag tycker att Feuflux svar kändes lite för ärligt för att det skulle varit en skum strategi av Andy.
Så med tveksamhet så hamnar han nog ändå till slut på heta listan, men inte på grund av argumenten ovan som ju alla talar för honom utan för att hans spel totalt sett varit så skumt och för att det inte vore någon förlust att bli av med honom.
Dice
Har egentligen skrivit för lite för att det ska finnas något att analysera. När vi nu är inne på tredje dagen så är det för svårt att låta en sån person stå utanför heta listan. Hans röst på halvtand var dessutom något skum.
Feliath
Jag har ju sagt en del om honom förut, men alltså kom igen, inte ens när han från både mig och Rising blir ombedd att kommentera någonting annat än mig och Rising (av mig med direkta frågor om ett par andra individer) så orkar han säga något om någon annan. Nä, kontraproduktivare spelare får man nog leta efter, och sån envishet tycker jag tyder på maffiatendenser.
Gurgeh
Oj, hm, var han med också alltså. Ja just ja, han väntar fortfarande på att första Zorakiern ska hängas sen tänker han börja resonera. Heta listan.
Halvtand
Det har ju sagts en hel del om halvtand redan, och jag orkar inte gå igenom alla igen men vill peka på ett par argument som jag inte tycker har varit tillräckligt framstående.
Sköldens förmåga. Om jag hade varit en bra ond-spelare (säg någon som Rising tex) och på vårt privata maffiaforum blivit ombedd att hitta på en förmåga som dels är helt safe och dels kunde förklara det glada utropet... så hade jag nog hittat på exakt den här förmågan. Alltså att maffian kan kommunicera och det här verkar så uträknat tycker jag pekar på att han är skum. Att han sen försöker anklaga Embergem som jag vet är god ger ju inte heller några pluspoäng även om det förstås också skulle kunna vara ett kardiskt misstag.
Sen finns det ett argument som talar för honom också, och det är hur rösterna på honom har utvecklats idag.
Wilmer
Man kan väl säga att vi inte riktigt förstår varandra. Först röstade jag på honom bara för att krank gjord det, sen började jag tro att han faktiskt var skum, sen kom några inlägg som gjorde att han kändes mindre skum men sen vände det igen när han återigen mer eller mindre medvetet missförstod mig (eller så missförstod jag honom, som sagt kommunikation går ju två vägar).
Ljumma listan
Andersson
Ja alltså eftersom hela den här grejen med att Lexx och han skulle vara onda så kändes som att den ändringsrösten snarare pekade på att han var god. Han har också tycker jag skärpt till sitt spel och börjat spela på riktigt och på den nivån jag förväntat mig, men, om han är ond så spelar han väldigt safe. Han misstänkte tre spelare (Andy, Feliath och halvtand) där alla tre var sådana som varken spelat bra eller kunde förvänta sig generera en motattack, varken från dom eller från andra eftersom det alla var rätt självklara personer att misstänka. Men han kan inte vara ond tillsammans med halvtand så därför står han nog ändå och lutar lite mer åt godhållet.
Rising
Av hänsyn till att det vore så dumt att fortsätta bråka om han vore god så tänker jag inte anföra några skäl till att jag tror han är ond. Men jag har verkligen inte avskrivit den möjligheten, men det finns för mig i nuläget mer att tjäna på att samarbeta om han är god än det finns att förlora på att samarbeta om han är ond så därför gör jag det.
Snow
I min värld är Embergem lika misstänkt som Halvtand. Min röst står fast för tillfället.
Alltså Snow har haft lite intressanta analyser och det är inte för inte som man blir nyfiken på hans hemliga poängsystem (men det tar vi efter speler vare sig du är god eller ond). Men bland annat för att han tycker så fel i den här frågan så vill jag inte sätta honom på den kalla listan ändå, men han är för tillfället på den kalla sidan av den ljumma listan.
Kalla listan
Embergem
Jag försöker anpassa mitt tänkande till den här typen av maffia, samtidigt som jag försöker undvika att bli dödad det första jag gör.
Här säger han precis vad det är han håller på med, undrar bara hur lång tid det ska ta, för att vara så här passiv så här länge gör det verkligen svårt att bedöma dig. Passiviteten gör att jag var nära att sätta dig på heta listan av princip men det kom annat emellan. (därför kommentaren om dig blev längst också)
Sen är det uppenbart så att det hans säger om att ha spelat mycket maffia på riktigt stämmer, eftersom det här resonemanget:
Betänk dock möjligheten för zorakierna att välja sitt offer baserat på just detta. Låt oss anta att det finns en av oss Karder som har förmågan att rädda den lönnmördade om han gissar rätt. Om zorakierna tänkt på det är det möjligt att dom valt en lågprofilspelare för att minska chansen för denne "läkare" gissar rätt. Samtidigt så skickar man då misstankar mot högprofilspelarna, eftersom alla förväntar sig att dessa ska plockas först.
är ett sånt där standardresonemang när man spelar vanlig maffia som alltid kommer upp.
Ovanstående inlägg gör mig dessutom helt övertygad om att han är god. Jag vill helst inte förklara varför eftersom jag då inte kan använda mig av samma tell igen, men om du inte är god så är du en sällsynt bra spelare.
Krank
Jag kan inte analysera krank, men det borde finnas andra som är bra på det. Hur som helst om halvtand är ond så är ju krank god och då jag satt halvtand så högt på heta listan så får jag ju sätta krank på den kalla listan.
Måns
Alla analyser han gör är vettiga rationella och ibland inte självklara utan ögonöppnar saker. (Även om dom någon gång var fel, som när han var på mig
. Hade det inte varit för att genom detta spel inte gett ifrån sig någon tell om ifall han själv är ond eller god så skulle jag nog säga att han är den som spelat bäst hittils. Det är en sån där person som man gärna vill ha med till slutet alltså eftersom jag vet att han aldrig skulle öra fel med tre spelare kvar... men det gäller ju förstås bara om han är god, och det har jag ingen aning om, men enbart på grund av konstruktivitet så får han ändå stå på kalla listan.
Pilzeman
Har tidigare redogjort varför han står på kalla listan och argumenten är inte så himla starka att det förtjänar att upprepas, men han står ändå lugnt kvar på den.
Sådär, jag skrev det här mest för att försöka bena ut för mig själv vad jag egentligen tror om folk, men eftersom jag också tror på att vi tjänar på att dela med oss av allt sånt här så vill jag förstås passa på att post det också.
Sammanfattningsvis så ser jag ingen anledning att i nuläget ändra min röst.