Re: RÖST: PURGATORY
Angående min info
Det är bara Zeb som har efterfrågat info, och det är för få för att jag ska se något skäl att lämna ut något.
Måns, du undrar om jag är infödd om igen, vilket jag inte är (
se detta inlägg samt
detta ). Angående din allmänna statusförfrågan undrar jag vad menar?
Angående de infödda
Jag misstänker att kultisterna har en ljugande infödd och en som gått ut med informationen. Det verkar smartast och mest logiskt att göra så. Dessutom skulle de infödda i så fall vara sex stycken (jag räknar med att ingen medborgare har funnit sig nödgad att ljuga), vilket stämmer väl med de, i mina ögon, rimliga siffror som bollas omkring vad gäller antalet kultister (=6 stycken). Vilket, om mina tankegångar stämmer, gör den gruppen lika stor som kultisterna. Och symmetri är vackert, intrigskapande och vanligt förekommande i maffiaspel verkar det som. (Jag har inte helt avskrivit tron kring en tredje fraktion, men har börjat fundera på om det eventuellt inte kan vara något inifrån kultisternas egna led.) Jag tycker, liksom många andra, att det är bäst att söka bland de infödda först. Om alla gör det måste även kultisterna välja vilka infödda de vill rösta på och det ger oss ytterligare analysmaterial då vi tvingar in alla röster i trängre fållor.
Angående siarna
Jag tänker inte rösta på någon siare i detta skede, jag ser hellre att de får arbeta åtminstone en natt till. Även det ger oss mer material att analysera. Jag tänker inte föreslå måltavlor att sia heller, jag tror även det kan vara klokt om de inte säger sina val på förhand.
Angående min röst
Eftersom jag tror att en infödd kultist faktiskt finns bland de som erkänt att de är infödda lämnar det mig endast två personer att rösta på, eftersom jag inte vill rösta på någon av siarna (och det verkar som om Måns har anslutit till den kategorin). Valet står mellan Zebulon och Poseur. Eftersom Zebulon faktiskt bidragit mer i spelet (och var den som över huvud taget initierade hela inföddspörsmålet), medan poseur knappt deltagit alls och på så vis försvårat jakten på kultister är valet lätt.
Röst: Poseur
Johoohno: 5 (Måns, Hellzon, Purgatory, Andersson, Craygh)
Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Rising, Yreburre)
Halvtand: 3 ( Bearnie, Pilzeman, Poseur)
Poseur: 2 (Zebulon, Johoohno)
Hellzon: 1 (Halvtand)
Purgatory: 1 (Basenanji)
Ännu inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Eksem, moller