Mukwa said:
R.J said:
a) jag ville se hur det gick till och var bekväm med formalian
Att vara passiv och se hur de andra röstar och agerar är precis vad ulvarna vill göra. Det är alltså en scum tell att avvakta när något skumt uppenbarar sig, och:
R.J said:
b) det fanns inte allt för mycket att gå på då
Jodå, det gjorde det. Det är ett väldigt suspekt inlägg från !Paxen (tyvärr är det lite mindre suspekt just för att det är !Paxen som skrev det), inte världens bästa scum tell, men tillräckligt för att reagera på det. Ulvar är inte lika uppmärksamma som bybor, för de har mycket mer att tänka på, och smågrejer kan passera en ulv obemärkt. Därför är det bra om alla bybor är på hugget om det kommer nåt halvdant.
Mukwa, här ovan förklarar du lite hur saker och ting går till för R.J
Du menar att scumtellen från !Paxen inte är världens farligaste med tanke på att det är !Paxen som slaskat fram det. Du menar att det är bra att reagera på det eftersom det är så vi bybor jobbar. Ulvar är inte alls lika uppmärksamma så smågrejer kan passera obemärkt förbi. Bybor skall hugga även om det är nått halvdant för att visa att de verkligen är på hugget. ( Nu har jag tydligen skrivit exakt vad du skrev, men vafalls det är bra att vara tydlig).
Du ger ju bra info till Robban, men väljer att själv jobba en aning emot det:
Mukwa said:
SJ är lite väl bitsk... läkare/helare... samma namn för väktare, bara det att väktare har blivit standard här... Nu känns det festligt fint... Nu kan jag ta ut !Paxen och visar det sig att han är bybo så står SJ högst på min lista.... tills jag läst fortsättningen vill säga...
Som bybo reagerar Spider alltså helt korrekt och slaktar iväg en röst på !Paxen med en fullgod motivering. Det är något du redan i ditt tredje inlägg för in Spidde som en sannolik ulv. Trots att du i ditt första inlägg anser att !Paxen är rödast så lång:
Mukwa said:
Eftersom roll-pm:en finns under "visa-dolt-innehåll-knapparna" i startinlägget så ska det mycket till att en varulv halkar dit på formuleringar. 50/50-paxen... Rödast hittills...
Hmm.
Jag listar mer tydligt:
1. !Paxen kör 50/50 random
2. Spidde röstar på !Paxen med fullgod motivering
3. Mukwa entrar liret och rödar !Paxen av samma anledning som Spidde (och övriga)
4. Mukwa gör ett bump inlägg åt sig själv. Där han tycker att R.J skall ta ställning.
5. Mukwa tycker Spidde är bitsk och sätter han som nr.1 ulv
6. R.J svarar på Mukwas inlägg och tycker Mukwa skall ta ställning och ställer lite frågor som jag citerat ovan.
7. Spidde förklarar sig för Mukwa.
8. Mukwas väl genomtänkta superinlägg postas och han anklagar !Paxen
9. Mukwa förklarar saker och ting för R.J, även det citerat ovan.
10. Mukwa lämnar byggnaden typ. Förutom några slaskinlägg med misstänkta listan bland annat. Listan där !Paxen toppar före Spidde och Brynolf.
11. Förklarar sig för mig:
Mukwa said:
Nä... det är klart att det inte är givande... Jag började med vilka jag misstänkte och sedan tänkte jag fortsätta med motiveringar, men insåg att jag redan har skrivit allting förutom det mot Brynolf, men han kan få svettas lite till...
Efter detta snaskar !Paxen på med ytterligare lite 50/50 spel och även då hoppar du på honom rejält med en spiken i kistan. Spider hakar på även denna gång, men ingen reaktion från din sida? Spiders förklaringar till dig har du heller inte svarat på? Du har inte ens nämnt Spider sen detta?
Ditt spel i starten av rundan är inte så värst bra Mukwa.
Och det här inlägget är rätt luddigt och långt, men jag måste posta det. Hittade en ny infallsvinkel under tiden jag präntade ner det hela.