Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Recca

Femme Fatale
Jag river åt mig min skivstång från baksätet av bilen. Sedan rör jag mig hastigt ut på parkeringen med ryggen mot det fria och ögonen på zombierna som kommer mot mig. Jag fattar skivstången med båda händerna i en ände och ställer mig i en kendo-stance. Jag känner mig inte som en samuraj men jag inser att jag måste hitta alla automatiska fighting-reflexer om jag ska kunna hantera tre zombies på en gång.

Jag siktar in mig på den som anländer först, för det är alltid en som anländer först. Jag kommer höja svärdet över huvudet och svepa snett ned över dess axel och träffa skallen samtidigt som jag rör mig mot den andra sidan. Förhoppningsvis kommer nästa zombie att hejdas av sin fallande kamrat och trängseln som uppstår vid bytet. Samtidigt rör jag mig hastigt bakåt medan jag får upp mitt vapen i slagläge igen. Den här gången går jag på den zombie som eventuellt inte bromsats och som borde vara väldigt nära mig nu. Jag har bytt fattning och försöker stöta skivstången hårt i ansiktet på den. Det kommer inte döda den, men om det går vägen kommer jag kunna träffa den i huvudet med mitt nästa hugg då det skapar ett avstånd till den. Jag kommer röra mig på ett sådant sätt att både mitt vapen och en zombie ständigt befinner sig mellan mig och den sista zombien. Om jag på detta vis lyckas oskadliggöra två av tre zombies har jag bara en kvar, tyvärr är jag inte duktig nog att förutse en fajt så många drag fram att jag vet hur det här slutar. Fan att man inte är samuraj ändå.

[Anchorman, vad händer?]

mårten1

Swordsman
Rutger

Nice, de funkar ju bättre än vad han hade tänkt sig, tänker Rutger när han ser hur hans klorat bomb. Han anser att Nicola troligen klarar sig bättre än Lollo med sin pilbåge så han tar ett andra provrör av fyra och slänger mot dem som går mot Lollo. Dock tänker han spara de sista två så efter det stänger han försiktigt förvaringslådan och lägger ner den i väskan och tar fram sin hammare för att gå som understöd till Lollo.

Anchorman

Swashbuckler
[Ny milstolpe 400 post!]

Jimmy, Jesper och Lollo

Axel testar att svinga ett av plattjärnen som numera fungerar som svärd. I hans huvud ser han nog ut som Aragon från Sagan om Ringen, i själva verket dock ser det mer ut som Mr Bean när han försöker vifta bort en geting.
När Lunde frågar om gastanken så stoppar han dock och svarar.
Slår du av toppen på en sån här jävel och tänder eld så blir det nog som en torped som skjuts ut. Risken är väl dock att den sprängs direkt på plats.
Vet inte om jag hade vågat testa, men i nödfall kanske.

Sigurd säger så att alla hör
Jag kan nog stan bäst, så jag sätter mig fram med Lunde så får ni andra hålla er därbak.
Han går bort och trycker en knapp som öppnar garagedörren.

Vart blir första stoppet? Någon som behöver räddas eller tar vi sjukhuset direkt?

Nicola, Lollo och Rutger
[Iskaral du gav mig väldigt lite att gå på, så jag får improvisera lite.]

Nicola svingar sin mäktiga skivstång och sänker den första zombien med en fin träff över huvudet.
Zombie nummer två kravlar sig över, det verkar som om alla har sitt eget mål i sikte och inte bryr sig om ifall någon av dem faller.
Stöten träffar den andra zombien rätt i munnen och tandflisor flyger åt alla håll samtidigt som huvudet flängs bakåt och zombien ramlar ner, dock inte död.
Zombie nummer tre som blev lite tillbaka puttad när zombie två föll slänger sig mot Nicola och fattar hennes skivstång med båda händerna.

Framför Lollo brinner ”Gubbslemet” upp när han blir träffad av Rutgers lilla bomb. De andra två klarar sig dock och slänger sig mot Lollo som brottas ner av de båda, dock lyckas han slänga bort en av dem så han har bara en över sig nu.

mårten1

Swordsman
Rutger

Skit, Lollo behöver hjälp nu, ingen tid att vara försiktig, han har precis stängt lådan men skiter i att lägga den i väskan. Snabbt har han hammaren i handen och springer mot Lollo. Rutger höjer hammaren över huvudet och låter tyngdkraften göra resten. Dock för att inte träffa Lollo som ligger under gör han ett hopp så det ser ut som han lägger sig raklång i luften och hammaren kommer ner med faslig kraft i sidan på zombin, precis under armhålan, och den rullas undan från Lollo.

Trycket gör dock så att Rutger hamnar på andra sidan av Lollo men rullar runt och försöker resa sig upp så fort han kan igen.

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag surrar noga fast två av gastuberna i skåpet där bak. Japp, i nödfall, men vad är en stidsvagn utan eldkraft. Så klara.
Jag ser från den ena till den andra när Sigurd frågar vart vi ska. Jag vill ut till villaområdet. Jimmy sa att hans tjej bor på Anderstorpsvägen, visst? Morgan bor tre gator bort från den gatan och jag måste få veta vad som hänt. Dessutom är det bara en liten omväg om vi ska till sjukhuset eftersom jag tänker att vi ändå måste åka runt stan och inte igenom den.

"Vi kan väl hämta upp lite folk på vägen? Vem vet när eller om vi kommer kunna lämna sjukhuset sen igen."

Feuflux

omjonasson.se
Tror det är lugnt farsan.
Sakta trycker han upp dörren som gnisslar en aning, innanför är det tomt ett par kaffekoppar står på bordet och en stol är vält, som om någon lämnade i all hast. Några skåp står en bit bort antagligen fyllda med arbetskläder, dem klassiska piké tröjorna och svarta byxorna antagligen.
Bengt och Lars ställer ner sin kassar och vapen. Bengt öppnar en skåpsdörr och hittar mycket riktigt arbetskläder där bakom. Männen river sedan av sina blöta kläder, torkar sig med varsin tröja från skåpet och drar sedan på sig torra kläder.

- Svarta pressvecksbyxor och illröd pikétröja över en vit skjorta, kommentera Bengt medan han drar på sig grejerna.
- Du vet väl vad röda tröjor betyder? frågar Lars skämtsamt med lite morbid underton men kommer direkt på att fadern givetvis inte har sett på Star Trek. Glöm det förresten...

Nu ser de båda återigen respektabla (nåja) ut. Förutom att det står Svensk Bensin (ingen smygreklam i det här inlägget) i vita bokstäver på bröstet. De plockar upp sina saker igen.

- Dags att gå till bilen, säger Bengt.
- Vart ska vi, kontrollfrågar Lars.
- Sjukhuset...

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Det är inte konstigt att jag stoppar undan pistolen och försöker dra bågen. Handpåläggar-Hasse har dött av en välriktad pil så många gånger i min fantasi att det sker på ren instinkt. Jag kommer inte att hinna, jag vet det, men jag gör det ändå. Sedan börjar Hasse brinna. Gudomligt ingripande? Nej jag såg något flyga genom luften och träffa honom i Bröstet först. Rutger? hinner jag tänka innan de andra två flyger på mig. Det är Gunnar Wahl, en prydlig kortväxt man vars absurt överkammade flint gjort honom till åtlöje så länge jag kan minnas och Kattis, vars anfall av religiös extas på ett ungdomsläger för 17 år sedan jag aldrig kommer att glömma. Som ingen av manligt kön som var där kommer att glömma. Det var oförglömligt.

Jag möter den finlemmade och flintöverkammande Gunnar med min båge i båda händerna och vräker honom åt sidan, men hinner inte parera Kattis flygande angrepp snett framifrån. Jag landar hårt på mage och känner hennes heta andedräkt mot min nacke.

I sista stund lyckas jag träffa hennes huvud med min armbåge och rulla runt på rygg. Hon ligger fortfarande på mig och försöker komma åt min hals med sina blottade tänder. Jag parerar vilt, slår henne, sliter i hennes hår och tar henne på bröstet. Det är absurt. Det är kåta Kattis, min ungdomskamrat och våta dröm. Jag ser mig om efter hjälp. Gunnar har nästan kommit på fötter, men stannar upp och drar en hand över håret. Till och med nu, av obetvinglig instinkt.

Kattis pressar sitt lår mot mitt skrev och mitt lår pressas mot hennes. Det är varmt. Jag har drömt om det här, men som the saying goes; Be careful what You wish for. Jag orkar inte hålla emot längre, hon kommer närmre. Jag blundar och känner henne komma.

Plötsligt är hon inte där längre. Jag blinkar till, öppnar mina ögon och ser Rutger och Kattis på marken och Gunnar som tar sats för ett språng. Jag reser mig på alla fyra och plockar med skakig hand upp min pistol.

Recca

Femme Fatale
[Lol @ Iskaral. :gremcrazy: ]
Nicola:

När Zombien tar tag i min skivstång inser jag direkt att vapnet är förlorat om jag ska ha en chans att behålla initiativet i den här fajten. Jag knuffar både zombie och skivstång ifrån mig och sparkar zombien i bröstet så hårt jag kan. Med lite tur vacklar han ifrån mig och jag får tillfälle att agera igen. Så med all kraft och finess jag kan uppamma springer jag mot tandlösa zombien och sparkar honom över knät/smalbenet just när den lagt all vikt på just det benet. Krack! Zombien segnar ner vid mina fötter, vingklippt. Jag hoppar ur zombiens räckvidd bara för att mötas av skivstångs-zombien som återhämtat sig från min push-kick.

Jag hamnar i närkamp med zombien, vill ha tillbaks mitt vapen. Vi stretar med skivstången och jag försöker vrida den ur zombiens grepp och samtidigt hålla zombien på avstånd från mig. Den biter i luften så tänderna klappar ljudligt. Eftersom den inte vet hur man slåss så lyckas jag ganska snabbt få överhanden; jag kliver in och gör krokben på den medan jag knuffar med skivstången. Zombien landar på rygg och jag börjar stampa den i ansiktet tills den räcker mig skivstången. Vilket visar sig inte ske, men skivstången kan jag snart rycka ur dess livlösa grepp. Med vapnet åter tystar jag tandlösa zombien innan jag vänder mig mot grabbarna och deras zombies.

Cassius

Hero
Jimmy, Jesper och Lollo

Axel testar att svinga ett av plattjärnen som numera fungerar som svärd. I hans huvud ser han nog ut som Aragon från Sagan om Ringen, i själva verket dock ser det mer ut som Mr Bean när han försöker vifta bort en geting.
Slår du av toppen på en sån här jävel och tänder eld så blir det nog som en torped som skjuts ut. Risken är väl dock att den sprängs direkt på plats.

Jag kan nog stan bäst, så jag sätter mig fram med Lunde så får ni andra hålla er därbak.

Vart blir första stoppet? Någon som behöver räddas eller tar vi sjukhuset direkt?

Jimmy säger snabbt

- Jag har två stopp. Anderstorpsvägen 34, en halvmil därifrån ute i skogen har jag också ett stopp. De är viktiga båda två...

Cissi

Up to no good.
Jag andas ut lite när Jimmy också vill dit jag vill. De andra lyssnar nog på honom.
"Anderstorpsvägen och sen Videvägen, sen skogen och sen sjukhuset. Är det okej för alla?"
Frågar jag och går mot förardörren.
"Ta plats då och kom ihåg att lyssna på mig. Säger jag 'höger' ser ni till att kasta er åt höger och lika med vänster. Det kan bli stökigt och jag vill inte välta."

Laowai

Hero
Anchorman said:
Jimmy, Jesper och Lollo

Jesper sätter sig bak i bilen och önskar att han hade sin farsas hagelgevär.

"Ja, alltså om vi ska använda tuberna tror jag att oxygentuberna är bäst, acetylenet kommer troligtvis bara att explodera och ta ut hela bilen. Oxygenet däremot kommer att flyga som en jävla raket. Plus, om någon tappar medvetandet är ju lite syre on hand rätt schysst."

Han sneglar åt gasoltankarna som står vid den lilla ässjan.

"Fast de där skulle nog kunna ställa till en sjujävla smäll om man säg, satte fast en road flare på den och tände på och sen knuffade ut den ur bilen."

Han lyfter in två femtiolitersflaskor i bilen.

"Sen mina föräldrar är utomlands, så jag har nog ingen anhörig jag känner att jag måste rädda, men farsgubben har ett vapenskåp som jag gärna skulle ta och besöka. Jag är inte mycket i närstrid, men fan om jag inte kunde knoppa av några zombiejävlar med ett hagelgevär i näven."

Anchorman

Swashbuckler
Lollo, Nicola och Rutger

På ren instinkt agerar Rutger när han kallt slår sin hammare i zombiens ansikte som han precis har puttat bort ifrån Lollo. Zombien visar inga som helst livstecken och är med största sannolikhet totalt död.
Med skakig hand sänker Lollo den sista zombien med ett par skott i huvudet.
Nicola kommer fram med sin skivstång bara för att finna zombie lik överallt.

Kurt har under tiden gått ner ifrån sitt tak och kommer ut genom en sido-dörr som antagligen är någon personalingång till altaret och orgeln.

Mördare är vad ni är! Mördare allihop! Det där var inga monster, det var människor besatta av satan och ni mördade dem! Ni kommer brinna i helvetet allihop!
Efter det smäller han igen dörren och de tre hör hur låset vrids om.

Bengt

Gemensamt går far och son med sina nyfunna kläder mot bilen.
Bilen står precis där den gjorde när dem gick in i verkstan och i övrigt verkar allt vara lugnt.

Ett par pistolskott hörs samtidigt som de kliver ut ur macken, skotten verkar komma ifrån en kyrka som ligger ett par hundra meter bort.

Lunde, Jesper och Jimmy

Då åker vi då! Säger Sigurd samtidigt som han sätter sig i passagerarsätet. Jesper, Jimmy och Axel hoppar in i flaket och Lunde sätter sig i förarsätet.
Gänget är nu redo att åka.

[Kolla off topic!]

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag springer fram till kyrkdörren och sliter i den, men den är låst.
"Öppna dörren Kurt. Det är Mikael. Öppna. Öppna nu. Hallå! Nattkryparn! Vi ville bara hjälpa dig! De var inte besatta (eller var de det?). Vi är inte mördare (eller är vi det?)"
Jag sjunker ihop med ryggen mot dörren. "Snälla Kurt".
Och så får jag syn på zombien som ligger under bilen, överkörd. Det är Kurts pappa. Jag mår illa, men jag säger ingenting. Nicky kan inget få veta. Vi behöver henne som hon är; vår ostoppbara stridsmaskin.
Jag kommer på fötter igen.
"Vi har gjort vad vi kan här. Nu åker vi till sjukhuset och hittar den där jävla Lina Gulldén"

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag spänner fast mig och backar ut bilen på gården. Garageporten går igen efter nån minut men då är vi redan på väg. Om det lyckades smita in en zombie så blir det värst för Jonas...
Jag svänger höger ut på ringleden och kör mot villaområdena norr om stan. Där första stoppet är. Slappnar märkbart av bakom ratten och faller in i min yrkesroll. Säkert och snabbt, så kör man bil. Accelererar och håller blicken på vägen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag ser mig hastigt omkring, söker fler fiender med blicken. Det rycker lite från en hand som sticker fram under karossen på vår röda mitsubishi, ögonblicket senare släpar sig en zombie fram, huvudet före. Som en bisarr vuxen födelse från ett sköte av rykande metall. Chunk! Skivstången möter asfalt med ett dovt, vått ljud. Slamsor följer med upp när jag rycker vapnet ur zombiens ansikte. "Team, nu drar vi!" Min röst är så barsk som man kan förvänta sig av någon som precis nedgjort fem fiender i strid på liv och död.

Iskaral

Swordsman
[Har skrattat i en timme åt Reccas senaste, men nu är det dags att ta på mitt sad-face]

Mikael/Lollo
På väg tillbaka mot bilen märker jag hur Kurts pappa-zombien börjar släpa sig fram från under bilen. Nicola ser det också och höjer ännu en gång sin blodiga skivstång. Nej, nej, nej. Jag vet vad som kommer att hända, men kan inte låta bli att titta. Jag höjer armarna framför mig, men mitt skrik kommer ut som en hes viskning; "nej" Sedan sjunker jag ner på marken igen och kräks.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger går fram mot Lollo och sträcker fram hans löpar flaska, visst, några timmar gammalt vatten men alltid skönt att skölja ut med något.
"Vi gjorde det vi måste för att överleva. Håller väl inte riktigt med den där prästen direkt, står det inte i boken att det finns en tid för att kriga." Rutger ser ut som han försöker lätta lite på stämningen men sträcker sig sedan för att hjälpa Lollo upp.
"Jag tror inte, om han nu finns, att han där uppe vill att vi bara ska gå och bli som alla andra, jag menar det är ju inte alla som blir zombis, en del verkar ju dö. Så jag tror nog han förstår situationen vi är i. Men vi får försöka fixa detta så gott vi kan, förhoppningsvis kan vi få mera svar vid sjukhuset."

Detta sades troligen under tiden som Lollo sköljde munnen och Rutger hjälper honom upp om han vill, men det är upp till Lollo att avgöra.
Men sedan rör sig Rutger mot Nicola och bilen för att bege sig till sjukhuset.

[När får jag reda på hans riktiga namn? :gremsmile: ]

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Med Rutgers hjälp kommer jag på benen igen och börjar gå efter Nicola. "Predikaren" säger jag med svag röst. "Predikaren 3:8" Jag håller blicken bortvänd från bilen och det som är kvar av Kurts pappa. Jag klarar inte att se på Nicola heller. "Populär på begravningar"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag drar fram zombien under bilen och går hastigt igenom hans fickor. Nycklarna hamnar i en provisorisk hög på asfalten. På huk vid nästa döing upprepar jag proceduren. "Vi behöver ny bil." Säger jag medan jag riktar en bilnyckel med sån där knapp på mot närmsta rad av bilar och klickar. En av bilarna avlarmas med ett beep och jag kommer på fötter. "Nice." Säger jag glatt och glömmer bort min pistol där på asfalten. Den funkade ju ändå inte. Jag skyndar bort mot vårt nya åk, på väg mot förarsätet förstås.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger gör gör en sådant där fnysskratt [hittar inget bättre ord för det], "Typiskt att den vers man kommer på är relaterat till begravning." Rutger ser sig om, kanske lite passande på sätt och vis.
"Men ja, verkar som Nicola hittat en ny bil, så låt oss komma härifrån."
Rutger går till deras första bil och plockar iordning ryggsäcken och packar ner behållaren med två provrör kvar i. Tar sedan på sig ryggsäcken och lägger hammaren över axeln och rör sig mot bilen. Detta görs småhastigt, vill ju inte vara kvar för länge.