Cassius said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Anchorman said:
Lunde, Jesper och Jimmy
Sigurd går fram till Jimmy efter att dem har kommit ut i verkstan.
Du gjorde det bra, vi har en riktning nu, ett mål. Vi kanske inte har varit de bästa av vänner, men jag resperkterar dig, det vill jag att du ska veta, vad du än har gjort tidigare.
Axel tänker flera gånger gå in och stoppa Jespers gapande, men ångrar sig.
Res mig upp för fan! skriker Jonas med gråten i halsen, Axel tvekar men gör sedan som Jonas vill.
Det var aldrig tänkt att det skulle bli så här, viruset var avsett för att döda vissa människor, vi testade det innan och då funkade det som det skulle, men det måste ha muterat på något sett. Jag lovar om jag kunde få det ogjort så hade jag fixat det, men jag kan inte! Jonas gråter ännu mer nu än vad han gjorde tidigare.
Singal efter signal går fram i Lundes telefon. Väntan känns lång, antagligen mycket längre än vad den egentligen är. Efter sjunde signalen hörs:
Du har kommit till: 07....
</div>
- Det är lugnt Sigurd, jag är van vid att folk inte gillar mig.
Jimmy tänkte säga något ännu snällare när han hör Jonas domdera inifrån duschen och man ser i hans ögon att de förändras.
Jimmy går in och knuffar Alex åt sidan och sedan trycksparkar han omkull stolen så den landar på sidan. Han reser sen sin högra fot så högt att knäet nästan nuddar vi hans haka och sedan stampar han Jonas i bröstet och skriker.
-Fattar du att du ska hålla käften din jävla råtta. Du ska ligga där i vattnet. Hör jag dig säga ett jävla knyst till så kommer du spotta tänder som pistageskal.
Jimmy går sedan raskt ut och går upp till craftern och sätter igång och jobbar. </div></div>
Jesper hindrar inte Jimmy när han kommer in i rummet och sparkar ner Jonas igen. När Jimmy lämnat rummet går han fram till Jonas, och ställer upp stolen igen.
"Vi kommer att lämna dig här."
Han sätter sig på golvet, mitt emot Jonas.
"Du hittar ju i verkstaden, så du lär kunna ta dig loss sen, men jag vill inte ha en mördare och förrädare med mig. Det är en stadig byggnad, så du borde nog sitta hyfsat säker här inne, och du är ju inte helt slut i huvudet så du kan säkert lista ut hur du ska ta dig loss från den där stolen."
Jonas börjar säga något men Jesper avbryter honom.
"Nä, nu håller du käften. Du sa inget om vad som hände när det började, så du kan fan fortsätta vara tyst."
Han spottar lite slött på det kaklade golvet.
"Det är ingen dödsdom för dig att bli kvar här, även om jag, och säkert flera av de andra inte skulle fälla en jävla tår för dig om de där monstren kom in hit och åt dig till lunch, tårna och uppåt."
Jesper ställer sig upp.
"Så, nu tänker jag lämna dig. Jag drar igång duschen så att du har vatten, men utöver det får du klara dig själv."
Jesper vrider igång kranen på lite varmare än rumstempererat så att det smakar torrt och konstigt av de gamla rören. Och går sedan ut för att hjälpa de andra.