Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Tårarna rinner. Jag håller för min blödande näsa. Följande kommer i stötar "Det är ingen präst det är Kurt och han har Downs syndrom. Han måste ha fått tag på de där kläderna i kyrkan. Han heter Kurt Wagner, ja som han i X-men och han tror han kan klättra, men han har ingen balans, han ramlar hela tiden. Och nu är han på kyrktaket. Den enda i min församling jag saknar. Om vi lämnar honom och det finns en gud då kommer vi att brinna fattar ni!? Kör runt på baksidan!"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag sjunker tillbaks i sätet och känner mig jätteond och hemsk. Så fokuserad på att hitta Lina att jag är villig att strunta i en stackars förståndshandikappad kille. Jag får tårar i ögonen själv när jag tänker på det. Jag lägger i backen och gasar med ett riv så vår lilla rörliga bil kastar sig ut på gatan igen. Och så bränner jag iväg mot kyrkans baksida.

mårten1

Swordsman
Rutger

Ok, Rutger spejar för att försöka lista ut antalet zombies som är under Kurt, och försöker även lista ut hur killen lyckades ta sig upp på taket, dels kan han inte klättra enligt Lollo och att han har downs hjälper ju inte till direkt.
"Ok, vi behöver nog en avledande manöver, men hur får vi ner honom från taket är ju min fråga? Finns ingen kontainer med mjuka saker han kan hoppa ner i eller nåt?"
Rutger verkar säga det sista med en bit ironi men det ser faktiskt ut som han samtidigt letar efter något som Kurt kan hoppa ner i.

Anchorman

Swashbuckler
Bengt
Med några försiktiga steg går det fram till toalettdörren. Den är öppen lite lätt på glänt, och Lars sticker in sitt metspö och trycker upp den fullt.
Det är ingen vacker syn på andra sidan, blod ligger överallt på golvet, och lite är smetat på väggarna.
Handfatet spolar ständigt iskallt vatten.
På toalettstolen sitter en flicka, antagligen runt 15 år, hennes huvud är bakåtlutat och armarna hänger slappt längs sidan.
På höger sida på bröstkorgen har hon ett stort sår, ser ut som ett bit märke, det verkar som om allt blod kommer härifrån.
Inga livstecken syns.
Lars suckar och skakar på huvudet.

Lollo, Nicola och Rutger
Gubben på taket verkar ha kommit dit via en taklucka ifrån kyrkan, den är öppen och hålls upp med en pinne.
Kurt, som han heter, fortsätter sitt gapande ut över zombie massan.
Uppskattningsvis är det minst tio stycken som alla står samlade på framsidan av kyrkan vid huvudingången som är helt stängd.
Bensinlampan på bilen lyser och den har lyst hela tiden de har kört den piper nu till två gånger som en varning att det är väldigt lite bensin kvar.
När Nicola kommer med bilen på väg till baksidan så får Kurt syn på dem.
Han skakar på huvudet frenetiskt och viftar med sin höger hand som han vill att dem ska köra bort därifrån.
Fyra zombies har vänt sig om och börjar springa mot bilen, om de gjorde det på grund av att dem hörde bilen eller för Kurts vinkande går inte att avgöra.

Jimmy, Jesper och Lunde
Lunde hjälper till att hålla uppe en tung stång som Axel svetsar fast på insidan av skåpet.
Den här blir nog bra att hålla i. säger Axel med ett leende.
Sigurd och Jimmy har börjat jobba på skottgluggarna som ska vara på sidorna. Sigurd har ritat upp med en penna var han tycker de ska vara.

[Bygget måste ju få ta en stund, annars blir det ju konstigt. Om ni vill ha fler modifikationer så säg det]

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Helvete!" Jag fortsätter köra istället för att stanna vid kyrkan. "Håll i er!" Ropar jag, samtidigt som jag klamrar mig fast vid ratten. Kör runt i en skarp cirkel på baksidans parkering. Zombiesarna hinner fram till bilen men jag öser på. Jävla Lollo, downs my ass!

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag jobbar på och upptäcker till min förnöjsamhet att det inte skiljer sig nämnvärt att bygga en stridsvagn av en crafter från att bygga en hot rod av en Morris minor. Faktisk är det mycket lättare att bygga en stidsvagn för man behöver inte tänka på estetiken.
Det känns bra att jobba. Jag rycker prövande i stången vi precis fått fast och säger till Axel.

"Min tanke är att de som åker bak kommer få flytta sig från sida till sida för att kompensera den höga tyngdpunkten när vi svänger. Så att vi inte välter, för det här kommer gå undan."
Jag ler lite, men mina ögon är fortfarande blanka av oro, och stryker bort en hårslinga ur ansiktet. Får en oljerand över kinden men bryr mig inte nämnvärt.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger tittar upp mot Kurt, han tittar upp för att se om kurt har downs och det har han, de ser ganska lika ut och man ser ganska klart att han har det.
"Nicola, han har nog downs, men verkar som någon har satt honom till att hålla zombina upptagna, men varför?"

Rutger tittar sig om kring för att se om han kan lista ut om Kurt håller zombinas uppmärksamheten av någon anledning.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag stoppar min dubbelsidiga näsblödning med slumpmässigt valda bibelord. Inte så lätt som Nicky kör. Dessutom är jag halvt förblindad av tårarna.
"Ah bin däsa, Faa Dicky!"

Sedan märker jag att vi är på baksidan och att zombisarna är framme vid bilen.
"Kör över dom!"

Jag sliter fram pistolen. Sigsauer says...

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag är ju ingen stuntchaffis direkt men jag klipper väl åtminstone en eller två av zombiesarna vid första försöket med tanke på att de inte direkt försöker undvika heller. (lämnar över till SL här)

Feuflux

omjonasson.se
Bengt
Med några försiktiga steg går det fram till toalettdörren. Den är öppen lite lätt på glänt, och Lars sticker in sitt metspö och trycker upp den fullt.
Det är ingen vacker syn på andra sidan, blod ligger överallt på golvet, och lite är smetat på väggarna.
Handfatet spolar ständigt iskallt vatten.
På toalettstolen sitter en flicka, antagligen runt 15 år, hennes huvud är bakåtlutat och armarna hänger slappt längs sidan.
På höger sida på bröstkorgen har hon ett stort sår, ser ut som ett bit märke, det verkar som om allt blod kommer härifrån.
Inga livstecken syns.
Lars suckar och skakar på huvudet.
- Fy fan, säger Bengt och tänker att så här unga människor inte borde få dö, varken på det här sättet eller på andra.
Lars stänger av vattenkranen med metspöt. Ingen är särskilt intresserad av att komma närmre än nödvändigt. Bengt stänger dörren och säger lite sarkastiskt
- Fortfarande intresserad av att åka till sjukhuset istället för att fly stan?

Lars svarar inte utan lägger istället örat mot den stängda personadörren och lyssnar efter ljud.

Anchorman

Swashbuckler
Jesper, Jimmy och Lunde
När den sista ”skottgluggen har sågats ut, sammanlagt sju stycken nu tre på varje sida och en lite bredare i bakdörren säger Sigurd.

Jag hoppas ni är redo för nu är det dags att ge sig av.
Ta med er allt vad ni behöver, beväpna er. Jag går och packar in allt käk vi har.
Sen måste vi bestämma vart alla ska sitta, eller snarare stå också.

[Skriv allt ni tar med, om ni inte skriver något så har ni inte heller tagit med det.]

Bengt

Tror det är lugnt farsan.
Sakta trycker han upp dörren som gnisslar en aning, innanför är det tomt ett par kaffekoppar står på bordet och en stol är vält, som om någon lämnade i all hast. Några skåp står en bit bort antagligen fyllda med arbetskläder, dem klassiska piké tröjorna och svarta byxorna antagligen.

Nicola, Lollo och Rutger

Med plattan i mattan gasar Nicola mot de anstormande zombierna. Den första flyger upp på motorhuven och studsar bort mot kanten på framrutan.
Nästa zombie hamnar under vänsterdäcket.
Zombie nummer tre ger sig dock inte lika lätt och hoppar mot bilen när den kommer, med ett dyk krossar zombien framrutan med sina händer och får ett stadigt grepp om Lollos axlar.
I chocken och det faktum att Nicola inte är helt van vid den här typen av körning gör att hon får motorstopp samtidigt som zombie nummer fyra slänger sig upp på motorhuven.
Resterande zombier släpper nu sitt fokus ifrån Kurt och vänder sig mot bilen och börjar röra sig mot den.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag får loss mig från bältet och formligen kastar upp dörren och mig själv ur bilen. I en snabb rörelse får jag upp pistolen ur mitt gaffahölster men eftersom jag inte kan något om pistoler så har jag förstås säkringen på när jag siktar på zombien på motorhuven och trycker av skott efter skott. "click click click". Paniken sätter in just som zombien kastar sig mot mig. För ett ögonblick står jag som fastfrusen. När zombien träffar mig har jag dock rört mig som på automatik. Jag får tag i dess jacka och stiger bakåt med en fot och sedan hastigt åt sidan samtidigt som jag vrider mina händer på ett sånt sätt att zombien bara accelererar av mitt och dess eget momentum. Zombien tumlar förbi på asfalten. Det ger mig tillräckligt med tid för att springa fram mot zombien och måtta en fotbollsspark mot dess huvud.

[Hoppas jag inte tog mig för stora friheter nu igen. :gremtongue: ]

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

[Så här tänker jag göra om allt går som det ska]

Jag har redan min pistol i handen så jag skjuter zombien som tar tag i mig Papapapaow, drar i handtaget, vrider kroppen, sparkar upp dörren, tar bågen med mig med vänster hand och hoppar ut ur bilen.

Laowai

Hero
Cassius said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Anchorman said:
Lunde, Jesper och Jimmy

Sigurd går fram till Jimmy efter att dem har kommit ut i verkstan.
Du gjorde det bra, vi har en riktning nu, ett mål. Vi kanske inte har varit de bästa av vänner, men jag resperkterar dig, det vill jag att du ska veta, vad du än har gjort tidigare.

Axel tänker flera gånger gå in och stoppa Jespers gapande, men ångrar sig.
Res mig upp för fan! skriker Jonas med gråten i halsen, Axel tvekar men gör sedan som Jonas vill.
Det var aldrig tänkt att det skulle bli så här, viruset var avsett för att döda vissa människor, vi testade det innan och då funkade det som det skulle, men det måste ha muterat på något sett. Jag lovar om jag kunde få det ogjort så hade jag fixat det, men jag kan inte! Jonas gråter ännu mer nu än vad han gjorde tidigare.

Singal efter signal går fram i Lundes telefon. Väntan känns lång, antagligen mycket längre än vad den egentligen är. Efter sjunde signalen hörs:
Du har kommit till: 07....
</div>

- Det är lugnt Sigurd, jag är van vid att folk inte gillar mig.

Jimmy tänkte säga något ännu snällare när han hör Jonas domdera inifrån duschen och man ser i hans ögon att de förändras.

Jimmy går in och knuffar Alex åt sidan och sedan trycksparkar han omkull stolen så den landar på sidan. Han reser sen sin högra fot så högt att knäet nästan nuddar vi hans haka och sedan stampar han Jonas i bröstet och skriker.

-Fattar du att du ska hålla käften din jävla råtta. Du ska ligga där i vattnet. Hör jag dig säga ett jävla knyst till så kommer du spotta tänder som pistageskal.

Jimmy går sedan raskt ut och går upp till craftern och sätter igång och jobbar. </div></div>

Jesper hindrar inte Jimmy när han kommer in i rummet och sparkar ner Jonas igen. När Jimmy lämnat rummet går han fram till Jonas, och ställer upp stolen igen.

"Vi kommer att lämna dig här."

Han sätter sig på golvet, mitt emot Jonas.

"Du hittar ju i verkstaden, så du lär kunna ta dig loss sen, men jag vill inte ha en mördare och förrädare med mig. Det är en stadig byggnad, så du borde nog sitta hyfsat säker här inne, och du är ju inte helt slut i huvudet så du kan säkert lista ut hur du ska ta dig loss från den där stolen."

Jonas börjar säga något men Jesper avbryter honom.

"Nä, nu håller du käften. Du sa inget om vad som hände när det började, så du kan fan fortsätta vara tyst."

Han spottar lite slött på det kaklade golvet.

"Det är ingen dödsdom för dig att bli kvar här, även om jag, och säkert flera av de andra inte skulle fälla en jävla tår för dig om de där monstren kom in hit och åt dig till lunch, tårna och uppåt."

Jesper ställer sig upp.

"Så, nu tänker jag lämna dig. Jag drar igång duschen så att du har vatten, men utöver det får du klara dig själv."

Jesper vrider igång kranen på lite varmare än rumstempererat så att det smakar torrt och konstigt av de gamla rören. Och går sedan ut för att hjälpa de andra.

Laowai

Hero
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde
När den sista ”skottgluggen har sågats ut, sammanlagt sju stycken nu tre på varje sida och en lite bredare i bakdörren säger Sigurd.

Jag hoppas ni är redo för nu är det dags att ge sig av.
Ta med er allt vad ni behöver, beväpna er. Jag går och packar in allt käk vi har.
Sen måste vi bestämma vart alla ska sitta, eller snarare stå också.

[Skriv allt ni tar med, om ni inte skriver något så har ni inte heller tagit med det.]

Jesper kommer ut just som de andra börjar bli klara.

"Jag hoppas ni är redo för nu är det dags att ge sig av.
Ta med er allt vad ni behöver, beväpna er. Jag går och packar in allt käk vi har."

Hör han Sigurd säga.

"Fan, sorry, jag tog visst lite tid på mig där inne. Men vilket jävla hästjobb ni har gjort under tiden." Säger han och ler.

Han börjar samla ihop lite diverse, extradunkarna bensin, slipade plattjärn och andra tillhyggen åt alla och tjocka kläder för att skydda mot bett från de smittade.

Han befinner sig efter en stund i närheten av Jimmy, och säger när de för ett ögonblick är lite avskilda från de andra.

"Tack. För att du spöade honom, så jag slapp. Jag kände när jag nitade honom första gången att jag bara ville fortsätta tills det inte fanns någonting kvar att slå på. Typ som i Sin City när han snuten slår ihjäl den gula jäveln. Bara slå tills jag bankar på blött, kladdigt golv."

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger tar sig ut och märker att de andra verkar ta de närmare zombina, han kommer ut på rätt sida för att få lite tid ifrån de zombina som anföll bilen. Han öppnar snabbt sin väska, öppnar den lilla säkerhetsväskan och tar försiktigt ut ett provrör och slänger mot de analkande zomisarna och försöker träffa någon av dem. Har inte riktigt använt detta på sånt här sätt men tanken är att zombin ska bli en fackla när natriumkloratet och sockret blandas ihop. Dock är det ganska instabillt så antingen blir det en fackla eller en explosion, i det här fallet är båda alternativen bra.

Har inte riktigt haft det i denna mängd, meningen var att hälla det han har i dessa fyra behållare i mindre för att klassen skulle kunna experimentera lite, men nu är han glad över att han har fulla provrör.

Anchorman

Swashbuckler
Lollo, Nicola och Rutger

[Tyckte inga tog för mycket friheter :)]

Tre skott tar det för att sänka zombin som håller fast Lollo, det första skottet träffar i axeln på zombin som då lossar sitt grepp något så Lollo kan få iväg sitt andra skott som missar med en hårsmån. Tredje skottet däremot träffar rätt i ansiktet och sänker zombin.

Det är en brutal syn när Nicola fotbollssparkar den liggande zombin. Zombin får nästan ett förvånat intryck när sparken landar och sänker honom för gott.

Samtidigt som Lollo kliver ut med bågen i hand så slänger Rutger iväg sin laddning. En mindre explosion antänder två av zombierna som börjar veva och springa runt som yra höns.

Det är fortfarande ett halvt dussin kvar och de rör sig mot de tre vid bilen.
Tre rör sig mot Nicola och tre mot Lollo,Rutger verkar vara relativt sker bakom bilen, han är i alla fall inte första priotitet av zombierna.

Samtidigt allt detta sker så står Kurt på taket och skriker
Snälla vänner sluta detta våld. Vi är fortfarande människor allihop vi kan inte döda varandra. Ge er av, spring härifrån. Sluta detta mördande!

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Fan det är "handpåläggarHasse" Församlingens gubbslem. Föräldrarna trodde han var populär hos barnen. Men det var tvärtom. Det hela tystades ner förstås. Ingenting "allvarligt" hade ju hänt. Jag vill använda pilbågen nu.
"GUBBSLEM!"

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag spänner på mig ett verktygsbälte och plockar på mig lite grejer från arbetsbänkarna; hammare, kniv, stämjärn, klubba. Sen hittar jag en slägga lutad mot en vägg, jag kan knappt lyfta den med två händer, ännu mindre svinga den. Jag kastar en blick på Sigurd, Jesper och Axel... Axel borde i alla fall kunna svinga sattyget. Så den hamnar bak i bilen tillsammans med de andras hopplock. Plus två fälgkors, fyra motorsågar, ett järnspett och en lastbilsdomkraft som jag noggrant surrar fast bakom förarsätet. Den får inte åka omkring.

Jag lastar noga in sakerna i bilen, flyttar runt på det som de andra har lagt in. Försöker få det jämt fördelat och lättåtkomligt. Hoppar ur Craftern och tar ett sista varv runt verkstan, stannar framför gasflaskorna med svetsgas. Pekar på dem och tittar mig fråganed över axeln.
"Ehm... kan man använda dom här på nått sätt?"

Cassius

Hero
Jesper kommer ut just som de andra börjar bli klara.

"Jag hoppas ni är redo för nu är det dags att ge sig av.
Ta med er allt vad ni behöver, beväpna er. Jag går och packar in allt käk vi har."

Hör han Sigurd säga.

"Fan, sorry, jag tog visst lite tid på mig där inne. Men vilket jävla hästjobb ni har gjort under tiden." Säger han och ler.

Han börjar samla ihop lite diverse, extradunkarna bensin, slipade plattjärn och andra tillhyggen åt alla och tjocka kläder för att skydda mot bett från de smittade.

Han befinner sig efter en stund i närheten av Jimmy, och säger när de för ett ögonblick är lite avskilda från de andra.

"Tack. För att du spöade honom, så jag slapp. Jag kände när jag nitade honom första gången att jag bara ville fortsätta tills det inte fanns någonting kvar att slå på. Typ som i Sin City när han snuten slår ihjäl den gula jäveln. Bara slå tills jag bankar på blött, kladdigt golv."

- Det är lugnt, det gör jävligt ont i hjärtat när man känner sig förråd. Den typen av sår lämnar en aldrig. Ibland känns det som att de är bättre, men sen blir man påmind och för varje gång blir man en lite sämre människa.

Jimmy tar en verktygslåda och ett helt gäng ordentliga handskar ett par flaskor vatten och två paketcigaretter och lägger det i craftern. Det är uppenbart att han tänker så upp.