Kom på att jag iofs svarade hur jag löst det men inte vad jag tänkte om ditt förslag anth så here goes. 1 minut är ju 10 rundor och i snitt bör man enligt grundreglerna vara ute i ungefär 5 rundor (2 fails och 3 lyckade) så här är det ju egentligen "bara" dubblad normaltid man är ute. Sen så... Ja man missar nog hela striden men i vissa fall kan det fortfarande vara igång så för mig tycker jag det inte känns jättekonstigt.
Däremot nästa steg tycker jag blir lite överdrivet, en aktiv action för att väcka personen eller spelen rouse som normalt väcker ett helt party ur sömn till strid art läge tex tycker jag kunde funka, och framför allt så om man tycker det är för snällt så borde absolut en wish spell göra det eftersom.. Ja det är en wish spell. Det är iofs slöseri med en wish spell men om man nu vill slösa det på att väcka nån som är medvetslös då borde mna få det. Kör man med wish spells får man leva med värre saker än det
Första steget tycker jag alltså funkar, andra blir lite hårt. Som jag sa i tidigare posten att det handlar ju mest om actions som blir överdrivet annars, men om nån bonus action helar dig och sen springer fram och ruskar om dig som action, det känns inte helt oschysst att denne då vaknar och får agera iaf nästa runda tycker jag