Jaha. Ett guds vägar äro outgrundliga-argument nu också. Först var det tyrannens verktyg och nu är det helt enkelt ofattbara grejer som jag har att göra med.God45 said:Oh, nu gör du ett misstag som är väldigt lätt och väldigt farligt att göra. Du kan inte tolka orden i den svenska översättningen eftersom det inte finns någon svensk översättning. Man kan inte översätta Koranen, då slutar den vara Koranen. Koranen är skriven på Arabiska som är ett perfekt språk från himmelen. Alltså måste man kunna tala klassisk arabiska för att ens kunna börja tolka innebörden i orden.Recca said:Jag läser slöja. Ej burka.
Det är enligt vissa faktiskt inte ens helt ok att ens skriva översättningar eftersom de är att behandla Koranen respektlöst. Men det struntar jag personligen i, att lära sig arabiska verkar vara jobbigt...
Det blir lite svårt att diskutera då. Men skitsamma. Det står inskrivet i Islam att någon typ av tyg ska omsvepa kvinnan för att gömma henne (eller varför nöja oss med tyg, vi säger någon typ av döljande stycke av valfritt material) så att hon inte får män att lusta efter hennes kött. Fine. Det var ändå ett sidospår vi diskuterade.
Islam tog sig bara upp ett par pinnar på min KOS-lista så att den nästan passerade kristendomen som ett resultat av det här avslöjandet om att slöja kan läsas som precis vad som helst (vilket gör förtrycket lättare att applicera förstås).