Med tanke på frågan om vapenbilder i tråden nedanför har jag en generell fråga jag vill ställa till alla rollspelare:
Finns det någon annan än jag som tycker att vapen är det absolut mest ointressanta man kan välja att illustrera i ett rollspel?
Alldeles för många rollspel innehåller illustrationer på precis varenda liten tandpetare man kan använda för att ha ihjäl folk, vilket naturligtvis tar tid för tecknarna som istället kunde ha illustrerat något spännande. Ta första upplagan av Kult till exempel. Istället för monster och platser har man valt att illustrera alla skjutvapen. Förutom arketyperna är vapnen det enda i spelet som är illustrerat. Är inte det en enorm felprioritering?
/tobias, irriterar sig på småsaker
Finns det någon annan än jag som tycker att vapen är det absolut mest ointressanta man kan välja att illustrera i ett rollspel?
Alldeles för många rollspel innehåller illustrationer på precis varenda liten tandpetare man kan använda för att ha ihjäl folk, vilket naturligtvis tar tid för tecknarna som istället kunde ha illustrerat något spännande. Ta första upplagan av Kult till exempel. Istället för monster och platser har man valt att illustrera alla skjutvapen. Förutom arketyperna är vapnen det enda i spelet som är illustrerat. Är inte det en enorm felprioritering?
/tobias, irriterar sig på småsaker