Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Ska vi konstant rätta oss efter tidslinje då måste man också vänta på folk som inte är online, vilket kan bli aningens tråkigt.
Scener såsom när Jimmy och Nicola träffades eller när Jesper och Nicola bråkade och hade sex eller Lollos och Lundes garagescen hade inte blivit lika kraftfulla ifall man varit tvungen att anpassa sig efter alla andra.
För mig är det viktigare att få till bra scener och spel där man verkligen kan leva sig in i karaktären än att rätta sig efter tidslinjen.
Jag vill tillägga en grej för jag tycker att rollspel i mångt och mycket handlar just om att kompromissa med andra. Det var det jag ville ha sagt med mitt förrförra inlägg, tror jag. Alltså att man hela tiden måste ta hänsyn till andra, eller åtminstone försöka att göra det. I rollspel är det här superviktigt ju, för att alla skall kunna va nöjda med sina insatser och känna att du uppskattas. Olika grupper tar hänsyn på olika sätt, t.ex. finns det de grupper/spelsätt som advokerar att om någon kör en scen så ska övriga sitta med, lyssna intresserat och vara aktiva med ögonen, leva sig in etc för att öka känslan för den som är i spotlight. Andra grupper kör med att man bara inte lägger sig i, hoppar in och meta-snackar i en annans scen, avbryter med off-snack eller i övrigt gör saker som avbryter spelet i scenen.

Så absolut ska man kunna anpassa sig men det handlar inte om att anpassa sig efter tidslinjen enligt mig för tidslinjen är något som uppenbarligen bara inkräktar på fel sätt i scener.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Självklart är det så, om någon är i samma rum som två andra karaktärer då behöver man ibland stanna upp och vänta på den karaktären, och just i forumrollspel innebär ju det att man kanske måste vänta några timmar på att den personen ska komma online vilket kan vara frustrerande men det är något man måste acceptera.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ja eller om nån har en intensiv scen så vill man ju inte att SL ska säga: "Väggen sprängs plötsligt mitt i meningen och ni avbryts mitt i ert spotlight och en rosa elefant träder in som med snabeln spelar Mozarts femte symfoni. Va gör ni??"
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Recca said:
Ja eller om nån har en intensiv scen så vill man ju inte att SL ska säga: "Väggen sprängs plötsligt mitt i meningen och ni avbryts mitt i ert spotlight och en rosa elefant träder in som med snabeln spelar Mozarts femte symfoni. Va gör ni??"
Precis, ingen höjdare det heller.
Jag försöker undvika sådant, och låter era handlingar ta scenen vidare, således så väntar jag på att ni skriver att ni går vidare. Står ni bara och pratar så försöker jag inte störa.

/Anchorman som funderar om han stört på det sättet nån gång?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Recca said:
Ja eller om nån har en intensiv scen så vill man ju inte att SL ska säga: "Väggen sprängs plötsligt mitt i meningen och ni avbryts mitt i ert spotlight och en rosa elefant träder in som med snabeln spelar Mozarts femte symfoni. Va gör ni??"
Precis, ingen höjdare det heller.
Jag försöker undvika sådant, och låter era handlingar ta scenen vidare, således så väntar jag på att ni skriver att ni går vidare. Står ni bara och pratar så försöker jag inte störa.

/Anchorman som funderar om han stört på det sättet nån gång?
Nä, inget jag kan komma på iaf men det är en sån där grej som man bara vill ha i åtanke, du vet. Och det är ju helt okay om det är nån grej som spelarna kan VÄLJA om de agerar på och som inte nödvändigtvis stjäl scenen. Att ljusen släcks är ju en grej som går att inkorporera i en scen, vilket vi alla gjorde när vi drabbades. :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Anchorman said:
För det första Iskaral, jag är defenitivt inte emot begreppet spelarfria dagar, men jag tror bara det krävs en liten heads up inte bara några timmar innan, då vissa kanske tänker "Jag skriver imorgon" bara för att inse att den dagen är en spelarfri dag och ingen annan kommer skriva då.
Jag håller med.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Varför är inte fler zombiefilmer så här! Fan vad bra!

*sitter och snyftar och lider med Jesper*
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rymdhamster said:
Varför är inte fler zombiefilmer så här! Fan vad bra!

*sitter och snyftar och lider med Jesper*
Håller med föregående talar, grymt bra skrivet av er!
(Vill nästan inte fortsätta sina egna inlägg för att det inte ska hamna mellan eras... men man kan ju inte stå helt still :gremsmile: )
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Mårten said:
Rymdhamster said:
Varför är inte fler zombiefilmer så här! Fan vad bra!

*sitter och snyftar och lider med Jesper*
Håller med föregående talar, grymt bra skrivet av er!
(Vill nästan inte fortsätta sina egna inlägg för att det inte ska hamna mellan eras... men man kan ju inte stå helt still :gremsmile: )
Kul att ni gillar det, det är jättekul att höra :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
För mycket inbördes våld nu. Är det meningen att vi ska bli invalider allihopa eller? Jag vet att det är lätt att dras med, men allvarligt!
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Mm, jag håller med. Jag känner att det är lite väl korta stubiner nu. Och väl snart till att dra blankt mot varandra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Fy bubblan vilken dag! Gårdagen erbjöd mycket härlig läsning, men det var bara en liten försmak av vad som gått av stapeln idag!

Scenen mellan Jimmy och Nicky är ju klart en av de intensivaste och otrevligaste scenerna, men också en av de bästa. Här märker man att det är en samling individer som verkligen inte passar ihop som dock tvingats tillsammans under väldigt pressande omständigheter. En väldigt mörk scen som inte är helt över ännu, men den har varit ett rent nöje att läsa! Mycket bra inlägg av båda inblandade (Recca och Cassius) som klar visar på hur olika Nicky och Jimmy är på alla sätt.

Jespers och Rutgers "diskussion" var också mycket bra och väldigt stämningsfull. Inte lika mörk, och de två inblandade känns som att de mycket väl skulle kunna komma bra överens under vanliga omständigheter, men här är det just den extrema och desperata situationen som lyser igenom och får dem att flyga i luven på varandra. En scen tagen rakt från någon av de bättre katastroffilmerna som passar perfekt i situationen från första början hela vägen till ursäkten där båda sitter hukade i trappan och flåsar. Klockren scen där båda karaktärerna hade en mycket stark motivation till att strunta i den varandras önskemål och gå sin egen väg men där samförstånd till slut uppstod! Jag tror att Jesper och Rutger kommer att stå mycket närmare varandra efter det här.

Lollos snabba sätt att skylla i från sig på Jesper när han berättat om hur Lunde stack ner i källaren var inspirerat och fick mig att skratta ljudligt! Och mormor Ganja är ju hur skön som helst!

Min absoluta favoritscen var där Jesper stormar in i köket för att hämta hagelgeväret och morsar på Jimmy men helt missar situationen (av förståeliga själ), samtidigt som han i sin tur helt ignoreras av de två i köket (av lika förståeliga själ). Det är en scen som skulle göra sig mycket bra i en eventuell framtida film!

Störst cred går dock till Cassius och Recca den här gången (även om de är två lyssande stjärnor i ett myller av lysande stjärnor =) som tagit sig igenom en scen som varit riktigt jobbig på flera sätt. Faktiskt lite extra cred till Recca då jag tycker hon hanterat de situationer som Jimmy försatte Nicky i på jäkligt bra sätt som passat in klockrent i situationen och på karaktären! Jimmy är fan läskig! Men lite extra cred till Cassius också som verkligen inte var rädd för att ta ut svängarna med Jimmy och köra på trots hot om våld och död!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Iskaral said:
För mycket inbördes våld nu. Är det meningen att vi ska bli invalider allihopa eller? Jag vet att det är lätt att dras med, men allvarligt!
Fått flera reaktioner på detta, bra att ni lever er in i era karaktärer men att ge varandra seriösa skador är enligt mig inget bra. Och ja att sticka en kniv i armen på något är ganska seriöst då det behövs att man lägger om armen med förband samt att det påverkar den karaktären i fortsättningen.
Jag skulle önska att vi inte använde vapen mot varandra, vill ni slåss fine men gör det med nävar och fötter det leder inte till några allvarliga skador, poängen blir väl densamma fast efterdyningarna av det blir desto mindre.

Sen är det också väldigt svårt att avgöra vart man ska dra gränsen, om man hugger någon i axeln, är det då ok att hugga handen av någon? Att slå ett knä ur led?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Laowai said:
Mm, jag håller med. Jag känner att det är lite väl korta stubiner nu. Och väl snart till att dra blankt mot varandra.
Jag håller med Laowai och Iskaral i det här och går helt emot Hamster, sorry Hamster.
Det här känns inte alls kul eller lustfyllt och jag ifrågasätter faktiskt både Recca och Cassius och hur ni spelar just nu.
Hade ni nån plan med det här?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Tycker som sagt att Rutger och Jesper borde uppnått någon form av sammförstånd nu. Någon form av konfrontation kan dock vara att vänta mellan Lollo och Jimmy, då Lolla mycket väl kan känna att han har något att bevisa för både Nicky och Jesper.

Det kan vara värt att ägna en del tid åt att fundera över hur det konforntationen.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Cissi said:
Laowai said:
Mm, jag håller med. Jag känner att det är lite väl korta stubiner nu. Och väl snart till att dra blankt mot varandra.
Jag håller med Laowai och Iskaral i det här och går helt emot Hamster, sorry Hamster.
Det här känns inte alls kul eller lustfyllt och jag ifrågasätter faktiskt både Recca och Cassius och hur ni spelar just nu.
Hade ni nån plan med det här?
Håller med här jag med.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Cissi said:
Laowai said:
Mm, jag håller med. Jag känner att det är lite väl korta stubiner nu. Och väl snart till att dra blankt mot varandra.
Jag håller med Laowai och Iskaral i det här och går helt emot Hamster, sorry Hamster.
Det här känns inte alls kul eller lustfyllt och jag ifrågasätter faktiskt både Recca och Cassius och hur ni spelar just nu.
Hade ni nån plan med det här?
Jag tyckte scenen var bra och ganska viktig för båda karaktärer bara slutet som var lite tråkigt, nu har Nicky en skadad arm som med största sannolikhet kommer påverka henne till slutet av spelet.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Cissi said:
Laowai said:
Mm, jag håller med. Jag känner att det är lite väl korta stubiner nu. Och väl snart till att dra blankt mot varandra.
Jag håller med Laowai och Iskaral i det här och går helt emot Hamster, sorry Hamster.
Det här känns inte alls kul eller lustfyllt och jag ifrågasätter faktiskt både Recca och Cassius och hur ni spelar just nu.
Hade ni nån plan med det här?
Jag tyckte scenen var bra och ganska viktig för båda karaktärer bara slutet som var lite tråkigt, nu har Nicky en skadad arm som med största sannolikhet kommer påverka henne till slutet av spelet.
Ja, det är det blanka våldet jag reagerar på, inte scenen som sådan! Vad ska vi med en Mma-fighter till om hon inte kan slåss? Reccas karaktär är ju vingskjuten nu.
Onödigt.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Tycker Recca får avgöra om Cassius post ska ändras , då får ju också Reccas och Iskarals inlägg ändras efter det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
En allternativ lösning kan ju vara att Jimmy drar kniven och trycker den mot Nickys strupe tillräckligt hårt för att de ska böra blöda lite. Nicky som står där utom räckhåll för sitt svärd blir överväldigad av situationen då hon plötsligt går från överläge till klart underläge OCH blöder lite (om än inte allvarligt skadad på något sätt). Sen kan resten fortlöpa som är skrivet.
 
Top