solvebring
Superhero
Re: Lite reflektioner
Och varför jag skriver det här inlägget är för att jag inte vill anses vara en mansgris eller dylika. Tvärtom så brukar jag vara mycket negativ till bilder av det här slaget (fast då grövre under andra omständigheter) - vilket andra trådar om ett liknande ämne, där jag fått rejält med smisk, kan påvisa. Sedan kan man diskutera om grovheten och sammanhanget spelar roll - men där är jag nog tyvärr lite vilsen, för jag är dålig på det här ämnet trots att jag finner det intressant och viktigt.
Vill bara understryka att det tjatet, från min sida, var en reflektion över Arferts val och den vinkel jag tror att bilden är skapad från - vilken man bör överväga för att förstå arbetet kring den här bilden. Det är kort sagt svårt att sparka på konceptet när man vet att konceptet är ett lekfullt designmål skapat av en person som jag förövrigt inte alls anser vara mansgrisig på något sätt.eller för den delen på det trötta tjatet om historisk korrekthet.
Och varför jag skriver det här inlägget är för att jag inte vill anses vara en mansgris eller dylika. Tvärtom så brukar jag vara mycket negativ till bilder av det här slaget (fast då grövre under andra omständigheter) - vilket andra trådar om ett liknande ämne, där jag fått rejält med smisk, kan påvisa. Sedan kan man diskutera om grovheten och sammanhanget spelar roll - men där är jag nog tyvärr lite vilsen, för jag är dålig på det här ämnet trots att jag finner det intressant och viktigt.