solvebring
Superhero
- Old school
- D20, levels osv.
- Avskalat – »Rulings not rules» etc.
- Lättskött i stort – »Jag vill kunna skapa SLP:s och dylikt på minuter, inte timmar».
- Tillgängligt
- Gärna under 150 sidor
- Bra
Nackdelen där är dock att det enda som finns i nuläget är ett något, imho, knapphändigt speltestdokument.anth said:Svärd och Svartkonst duger utmärkt för dig.
Eh - vad saknar du?Lindeman said:Nackdelen där är dock att det enda som finns i nuläget är ett något, imho, knapphändigt speltestdokument.
Tydliga kapitel och en sammansluten »How to play»-del.anth said:Eh - vad saknar du?Lindeman said:Nackdelen där är dock att det enda som finns i nuläget är ett något, imho, knapphändigt speltestdokument.
Vill du ha "How to Play" är det Lamentations som gäller.Lindeman said:Tydliga kapitel och en sammansluten »How to play»-del.
... Fast det är la mest jag som är gnatig.
Yeah, eller S&W-coren, som det ser ut.anth said:Vill du ha "How to Play" är det Lamentations som gäller.Lindeman said:Tydliga kapitel och en sammansluten »How to play»-del.
Lamentations har den bästa "how to play" biten jag någonsin settanth said:Vill du ha "How to Play" är det Lamentations som gäller.Lindeman said:Tydliga kapitel och en sammansluten »How to play»-del.
Rätt?God45 said:Lamentations of the flame princess är regellättast. uppfyller alla sina krav och finns gratis i en version utan bilder. Det är min rekomendation
Ah, yeah. LL verkar najs och verkar ju förövrigt finnas fysiskt i flera svenska butiker. Det är plus, eftersom jag hellre läser i resterna av döda träd än på en datorskärm.Eksem said:Allihop är så
T.ex. Labyrinth Lord, Sword & Wizardry, Lamentations of the Flame Princess, Astonishing Swordsmen and Sorcerers eller för den delen orginalen som Basic D&D i olika versioner eller faktiskt orginalspelet för den delen!
Jag rekommenderar normalt Labyrinth Lord för att den är gratis. Tror iofs det finns gratisvesioner av några av de andra med, men Lablord är god nog
Okej, bra det. Tackar! =)God45 said:Ser ut som detLindeman said:Rätt?God45 said:Lamentations of the flame princess är regellättast. uppfyller alla sina krav och finns gratis i en version utan bilder. Det är min rekomendation
Man kan alltid sno monster från något annat D&D spel, reglerna är så lika att det fungerar med att sno dem var som från. Det dinns tex all pathfinder monsterna officielt online gratis så bara sno demEksem said:Jag tycker att de är lika bra på att uppfylla dina punkter allihop, fast Lamentations har bästa How to play-delen (å andra sidan inga monsterstats, av förvisso goda skäl).