nominesine
Veteran
Arfert said:Allt det här var underförstått i gamla, tidiga, spel. Det var så det spelades.
Jag satt bara och väntade på att någon skulle säga det där. Tack

Arfert said:Allt det här var underförstått i gamla, tidiga, spel. Det var så det spelades.
Var någonstans står det i D&D4 att man ska beskriva efter slaget när det kommer till powers?men samma tänk - resultatet före beskrivningen - finns ju i ett så väsensskilt system som D&D 4E. Där orkade jag snabbt inte längre försöka modda beskrivningarna av powersarna, just eftersom det saknade all betydelse.)
Se här.Varför bemöda sig hitta på en bättre beskrivning än "jag hugger. jag hugger igen" om det inte finns en chans det påverkar utgången av mina handlingar?
nominesine said:Arfert said:Allt det här var underförstått i gamla, tidiga, spel. Det var så det spelades.
Jag satt bara och väntade på att någon skulle säga det där. Tack![]()
Arfert said:Någon gång på vägen tappades den kunskapen bort.![]()
Arfert said:nominesine said:Arfert said:Allt det här var underförstått i gamla, tidiga, spel. Det var så det spelades.
Jag satt bara och väntade på att någon skulle säga det där. Tack![]()
Någon gång på vägen tappades den kunskapen bort.![]()
Han said:Se här.Varför bemöda sig hitta på en bättre beskrivning än "jag hugger. jag hugger igen" om det inte finns en chans det påverkar utgången av mina handlingar?
/Han som tycker det är skönt att inte bara han upprepar sig hela tiden
För mig är det Drakar och Demoner Trudvang av den anledningen att den tillåter en spelare att utföra flera attack handlingar under en runda.
Tja, kan inget annat göra än att hålla med.Poppe said:Dock kommer man igenom sådana här diskussioner in på handlings- och konfliktresolution.
Förhoppningsvis gör vi det inte. För vart beskrivningen ligger, eller för den del vem som beskriver, har väldigt lite med handlings- eller konfliktresolution att göra. Skillnaden ligger bara i när resolutionsmekaniken kickar igång, och vad den löser.
Du har bara spelat för få spel. Det finns betydligt bättre spel där ute som kan göra vad Trudvang gör fast betydligt bättre.Siffner said:För mig är det Drakar och Demoner Trudvang av den anledningen att den tillåter en spelare att utföra flera attack handlingar under en runda.
Ok, så det är den versionen av Usagi som gäller (3rd)?Storuggla said:Nej, jag förstår det. Det är inte i tryck längre utan det finns bara en utgåva som saknar de regler som gjorde spelet bra.
Men om man helt enkelt googlar så hittar man det ändå.
Se bara.