MattiasLejbrink
Swordsman
Och som start på helgen får man den här gosiga könsgeggan i reklam. Jag vill ju hoppas på Bioshock Infinite. Bleh.
Till inlägget.
Till inlägget.
CromX said:förstår inte riktigt? måste båda stå jämsides på bilden med varsitt lika stort vapen för att det ska va bra då eller?
Elmrig said:... jag ser inte två äventyrare, jag ser en äventyrare och ett våp.
Ond bråd död said:Ser inte alla actionfilm/spel/serie/whatever-bilder ut så där? Det är ju inte något fullständigt chockerande precis om man tagit den minsta del av vår kultur (eller antagligen nån kultur alls).
Ond bråd död said:Om du reagerar på sånt måste du ha svårt att ta dig genom vardagen liksom.
Ond bråd död said:Sen vet jag inte ens om det är något fel med den här typen av bilder. Visst, det kanske vänder sig mer till killar, men det är trots allt en större grupp killar som spelar. Annars hade det kanske sett ut som ett harleqiun-omslag eller nåt.![]()
CromX said:ska det föreställa två äventyrare då? det lilla jag läst om spelet är att det är någon kvinna/flicka/tjej som ska räddas?
CromX said:ska det föreställa två äventyrare då? det lilla jag läst om spelet är att det är någon kvinna/flicka/tjej som ska räddas?
CromX said:visst men det är ju en smaksak
krank said:Fel med det individuella omslaget? Nej, inte nödvändigtvis.
Problematiskt att såpass många omslag/affisher/etc ser ut sådär, och därmed hjälper till att understödja tanken på män som hjältar och kvinnor som våp? Ja.
CromX said:och du menar då alltså att man inte kan ta vara på sig om man ser ut aom kvinnan på bilden?
Ond bråd död said:Jag finner det mystiskt att man så gärna, och helt oförlåtande angriper det som är normalt (just nu) för vår kultur utan hänsyn till att vi alla, även bildskaparen, är "barn av vår tid". Jag kan förstå att många har brått att få till en förändring (och en hel del bara dras med), men jag skulle önska lite mer sans. Lite mer lagoma mått och en mer förlåtande inställning.