Cassius said:
Men är du helt oförmögen att se din egen position i detta, att som kvinna få berättat för sig att ens konsekventa underlägsenhet är ett resultat av "naturen", att det är bra att kvinnor blir härskade av män. Att inte se att det kan tas som ett grovt påhopp påvisar en stor oförmåga att kunna inta andras perspektiv.
Jag tycker inte att det var det som Thermight skrev, eller det var i varje fall inte så jag uppfattade det. Det han skrev var att biologiska egenskaper har skapat maktstrukturer som inte genusvetenskapen tar hänsyn till, dvs. att kvinnor har sexuell makt över män på ett sätt som män inte har över kvinnor.
Jag vet inte om han har rätt eller fel, men jag tycker att det finns poänger i hans inlägg, men det spelar som sagt ingen roll. Vad som är
viktigt i sammanhanget är att inlägget inte bryter mot någon forumsregel (det är fortfarande inte förbjudet att ha subjektivt fel på rollspel.nu). Det som däremot bröt mot en forumsregel var Laowais svar, vilket åtföljdes av en rimlig åtgärd. Rimligt antagande från moderatorerna var också att det förelåg stor risk för att tråden skulle urarta, vilket var god grund för att den skulle låsas.
Det betyder inte att moderatorerna eller forumet som kollektiv ställde sig bakom Thermights åsikter i frågan, utan att Dante och Svarte faraonen ville minimera risken att ett flamewar utbröt. Flamewars är dåliga på många sätt, bl.a. för att de påverkar stämningen på hela forumet, inte bara i den tråden där de förekommer. Därför är det bra när de kvävs i sin linda.