Konservativa tekniker...
... har det funnits i alla tider. Det är kanske det som skiljer tekniker från ex. utvecklare och innovatörer. De senare försöker febrilt (ibland lite för febrilt) skapa nya lösningar (och då och då, problem), medan teknikerna klamrar sig fast vid sin kunskap och säger "det funkar bäst så här. punkt".
Samma menlösa diskussion förs vid varje teknisk utveckling. "Bilar är ljudliga och långsamma, hästar är bättre", "Vad ska man ha skärm för, printer går bra." "Internet är en fluga". "Man behöver inte mer minne än så här", "Man kan göra allt med assembler", "Java tillför inget vad C++ inte redan kan". Givetvis spetsar jag till det, men det är samma visa varje gång.
I slutändan spelar det dock ingen roll. Konservativa tekniker skapar inget nytt, men innovatörerna gör det. För det mesta blir det innovatörerna gör idag det som teknikerna ändå tvingas gå kurs för att göra imorgon, och som de senare återigen desperat klamrar sig fast vid som den sista säkra bastionen i teknikutvecklingen...
(jag är van att omges med innovatörer, så jag blev smått chockad över hur konservativa vissa trots allt är... )