Re: Premissen
/tobias
Även om varken Drakar och demoner eller Mutant har ett uttalat svar på frågan "vad gör man?" så använder de en annan metod för att besvara den: de visar istället. Till båda spelen finns det åtskilliga färdigskrivna äventyr, och så gott som alla dessa går ut på att en grupp äventyrare får ett uppdrag av äventyrlig karaktär som de förväntas utföra under klättrande, stridande, smygande, letande och gåtlösande.Jag tycker det här med premiss är halvflummigt även om jag absolut fattar vad det är bra för. DoD har ingen premiss (om inte vi äventyrar i en fantasvärld eller störst och bäst är en premiss men då kan ju man ha en premiss Vi har TVÅ T20 i anfallsslaget också fungera) och fungerar utmärkt. Mutant funkar också i och i de första versionerna som fortfarande spelas så finns ingen premiss heller mer än "Gå omkring i en farlig framtidsvärld där människor och djur muterat".
/tobias