Herr Grönstedt
Swordsman
Jag blir ju lockad att vara med, men måste nog tänka igenom om jag har tyd. För övrigt skulle det vara roligt med ett spel som tog den alternativa ordformen kyber och kybernetik. I kyberrymden kan ingen höra dig skrika.
Är inte det rimliga till att hacking är som magi? Att man kan göra saker i strid och utility som magic user vanligtvis gör? Slår ut motståndares cybernetiska öga, skickar en blixt från ett elskåp, läser krypterad information, tvingar en dörr att låsa sig osv. Så kan rollpersonen aningen vara fysiskt närvarande och hacka från mobilen lex Watch Dogs eller sitta uppkopplad i en central och ta "neural damage" när fienden hackar tillbaka/skjuter sönder övervakningskameror osv. Det blir i praktiken lättast spel så.wilper;n238194 said:Det borde finnas någon sorts regler för hackande och sånt. Sedan är det den eviga balansgången att inte fastna medan jockeyn knackar is och resten av spelgruppen bara vill att "det riktiga" spelet skall fortsätta.
Skicka din mail ett PM så lägger jag in dig.
Tack, tack.clarence redd;n238505 said:Urståtligt omslag.
Spelleder du ett testpass på Grottröj?DeBracy;n244010 said:Coolt!
Osannolikt.luddwig;n244017 said:Spelleder du ett testpass på Grottröj?
Om jag mutar dig med en Snickers?DeBracy;n244028 said:Osannolikt.
HyffsadDeBracy;n244010 said:Coolt!
Ska titta ordentligare vid tillfälle men en spontan sak: Det vore bussigt med 1-3 färdiga paket om hur många färdigheter på varje nivå jag ska välja så jag slipper fippla med poängräkning.
Verkar korrekt förutom Jack.wilper;n244036 said:Hyffsad
2 färdigheter med Nivå 5.
2 färdigheter med Nivå 4
2 färdigheter med Nivå 3.
Övriga färdigheter har grundchans, Nivå 1.
Smal spetskompetens
3 färdigheter med Nivå 5.
5 färdigheter med Nivå 2.
Generalist
5 färdigheter med Nivå 4.
5 färdigheter med Nivå 3.
Jack
1 färdighet med Nivå 4
7 färdigheter med Nivå 3.
11 färdigheter med Nivå 2.
(Det var alla färdigheterna, Jack har inte grundchans i nått.)
(Om jag nu räknat rätt. Du satte fingret på en svaghet i det nuvarande systemet i alla fall. )
Jag gjorde en ny lösning åt Jack, nu hänger matten ihop. Fast han får ett poäng som blir outnyttjat.Sysp;n244049 said:Verkar korrekt förutom Jack.
7x1
3x7
1x11
är 39 poäng?