Att Octa kläckte idén om att folk ska outa samtidigt känns grönt. Då hade förvisso redan fyra spelare outat (plus Octa sen då), så mycket info om hur förmågorna såg ut var ju redan ute i det öppna. Så om Octa är scum är hans scumpolare några av de som outade efteråt (dvs inte Brynolf, Isaac, Häger eller Impe) och han ville medvetet hålla på massoutningen lite för att hans polerz behövde komma på ett alibi. Om han är ulv så hade Sidd, Byrnolf -fram för allt - Isaac och Häger pratat om hur exponeringen fungerar och Octa hade då tid på sig att formulera alibi utefter det (#43).
Han gör sen en grej av att Impe outat nattmord och att jag "försvarat" det, vilket jag då tyckte var en märklig sak att haka upp sig på (#58).
Sen försvinnr han från tråden i fem timmar. Och viist IRL finns, men det är samtidigt en bekväm ulvgrej att göra för att slippa vara med i jobbiga diskussioner.
När han kommer tillbaka kollar han röstläget och vill befästa det (#145), trots att rösterna på Impe redan då inte hade särskilt mycket substans.
I #150 börjar striden mot Brynolf, men den bygger redan där på att Brynolf skrivit att han är siare. Men som efterföljande poster vittnar om var det en tolkning av hur förmågorna fungerar. Men det är ett argument som Octa vägrar ta till sig. Är det verkligen så konstigt att Brynolf såg sin förmåga och tänkte "ah, jag är någon form av vahettere siare"? Och med den tanken fallerar ju hela Octas argument.
Sen kör han på höga växlar, och då går plötsligt inget med Brynolf ihop trots att han inte presenterat några andra argument i saken (#163).
Hans post #180 är arguemnt även mot honom själv, eftersom även han som ulv kan ha fattat att förmågan behöver kopplas till exponering och hans alibi måste reflektera det (vilket det gör).
Sen börjar han smeta ihop Impe och Brynolf (#188/190), men det presenteras fortfarande ingen mer argumentation utan det harvas bara på om samma sak.
Först i #204 kommer ett ord om att Impes förmåga fungerar enligt spelet, vilket Octa bara utgått ifrån inte varit sant tidigare, trots att Impe gett tydligt sken över att förmågan varit annorlunda än vad Octa förstått den som.
#209 borde vara ett uppvaknande för Octa om att han misstolkat saken, men icke.
Även #221 borde vara en signal till Octa om att han misstolkat, men hans anklagelser lever vidare i R2.
Om han är bybo kan jag tycka att han borde dra en högre växel på att Sidd outat, enligt Octas egna ord, exakt samma förmåga (#234). Men den bollen har han inte sparkat på en enda gång. Jag lyfte det till och med en extra gång, men även då var det inget som reflekterades över.
Istället är det i R2 direkt tillbaka till Brynolf, trots helt avsaknad av argument.
Och även i R2 försvinner han godtyckligt med jämna mellanrum för att inte behöva vara med i diskussionen.