Varulv Det dolda ger Kaos R2

Impetigo

Ärkebiskop
Såg att du skrattade åt min rödlista @Sidd

Har du en tydlig förklaring på varför Isac fick info om att du eventuellt låg i sovrummet när du själv säger att du var ute och smög i buskarna?

Har du inte det borde du väl förstå varför du hamnar som rödare på min lista? Eller betyder ditt skratt att du inte alls tycler att det går att förstå?

Sidd

”Bybo”
Såg att du skrattade åt min rödlista @Sidd

Har du en tydlig förklaring på varför Isac fick info om att du eventuellt låg i sovrummet när du själv säger att du var ute och smög i buskarna?

Har du inte det borde du väl förstå varför du hamnar som rödare på min lista? Eller betyder ditt skratt att du inte alls tycler att det går att förstå?
Det är stor humor att du drar sånna växlar på Strattens flufftext.
Det har inte slagit dig alls i texten som Isaac refererar till kan bero på att dennes sk Siande kanske är bruten på nåt sett.
Du väljer att läsa av det som brunsmetning på mig och tar upp det i en röd-grön-lista post som typ det du har på mig som scumt.
Det är lustigt.
Har du kollat mina poster med ideer å försök, gräv, pressande på spelare och kommentarer alls?
Verkar inte så då du inte nämner dessa alls i ditt omdöme.

Jag har ingen aning om varför Isaac ”inte vågade” kolla mitt sovrum.
Kanske för att dennes Siarförmåga är ”paranoid”.

Bra att du frågar👍 ändå.
Kolla gärna med övriga som inte ens reagerar på din post om varför.

Octagonal

Swashbuckler
Hemma om ungefär 30 min då ska jag läsa ikapp och delta på riktigt igen!

Octagonal

Swashbuckler
Just nu arbetar jag under premissen att det finns två ulvlag med två spelare i vardera
Obegripligt antagande kan jag tycka. Som när jag var mästerulv och alla ropade på att det måste vara sju ulvar i spel vilket spoiler alert inte var fallet.

Brynolf

Orange
och tycker nog att Brynolf (med sitt i och för sig svängiga ”vahettere”) är den som inte riktigt är sitt byboigaste jag.
Ämenva! Det är väl UPPenbart att "vahetteree" bara betyder "va, vad händer?". Och om du ser NÄR jag skrev vahetteree så ser du att der var vid tillfällen då det var oerhört befogat att skriva vahetteree.

Är detta alltså ditt case mot mig?

Octagonal

Swashbuckler
Jag tycker i alla fall att BM och Octa är scummigast.

Basse är hal det här partiet. Lågflyger mer än vanligt och har förstås fel i sina misstankar mot mig, men just det må han vara förlåten för.

Sidd har varit trög att få outningar ur och ställer olämpliga frågor till väktare.

Isac, Häger och Anth har lirat bra och byboigt men lite tillbakalutat. Inga anmärkningar där egentligen.

Impe tycker jag är grönast, och inte bara för att han försvarar mig. Bra tänk kring det ena och det andra.
Otroligt blasé post som får fyra likes…🫶

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Att Octa kläckte idén om att folk ska outa samtidigt känns grönt. Då hade förvisso redan fyra spelare outat (plus Octa sen då), så mycket info om hur förmågorna såg ut var ju redan ute i det öppna. Så om Octa är scum är hans scumpolare några av de som outade efteråt (dvs inte Brynolf, Isaac, Häger eller Impe) och han ville medvetet hålla på massoutningen lite för att hans polerz behövde komma på ett alibi. Om han är ulv så hade Sidd, Byrnolf -fram för allt - Isaac och Häger pratat om hur exponeringen fungerar och Octa hade då tid på sig att formulera alibi utefter det (#43).

Han gör sen en grej av att Impe outat nattmord och att jag "försvarat" det, vilket jag då tyckte var en märklig sak att haka upp sig på (#58).

Sen försvinnr han från tråden i fem timmar. Och viist IRL finns, men det är samtidigt en bekväm ulvgrej att göra för att slippa vara med i jobbiga diskussioner.

När han kommer tillbaka kollar han röstläget och vill befästa det (#145), trots att rösterna på Impe redan då inte hade särskilt mycket substans.

I #150 börjar striden mot Brynolf, men den bygger redan där på att Brynolf skrivit att han är siare. Men som efterföljande poster vittnar om var det en tolkning av hur förmågorna fungerar. Men det är ett argument som Octa vägrar ta till sig. Är det verkligen så konstigt att Brynolf såg sin förmåga och tänkte "ah, jag är någon form av vahettere siare"? Och med den tanken fallerar ju hela Octas argument.

Sen kör han på höga växlar, och då går plötsligt inget med Brynolf ihop trots att han inte presenterat några andra argument i saken (#163).

Hans post #180 är arguemnt även mot honom själv, eftersom även han som ulv kan ha fattat att förmågan behöver kopplas till exponering och hans alibi måste reflektera det (vilket det gör).

Sen börjar han smeta ihop Impe och Brynolf (#188/190), men det presenteras fortfarande ingen mer argumentation utan det harvas bara på om samma sak.

Först i #204 kommer ett ord om att Impes förmåga fungerar enligt spelet, vilket Octa bara utgått ifrån inte varit sant tidigare, trots att Impe gett tydligt sken över att förmågan varit annorlunda än vad Octa förstått den som.

#209 borde vara ett uppvaknande för Octa om att han misstolkat saken, men icke.

Även #221 borde vara en signal till Octa om att han misstolkat, men hans anklagelser lever vidare i R2.

Om han är bybo kan jag tycka att han borde dra en högre växel på att Sidd outat, enligt Octas egna ord, exakt samma förmåga (#234). Men den bollen har han inte sparkat på en enda gång. Jag lyfte det till och med en extra gång, men även då var det inget som reflekterades över.

Istället är det i R2 direkt tillbaka till Brynolf, trots helt avsaknad av argument.

Och även i R2 försvinner han godtyckligt med jämna mellanrum för att inte behöva vara med i diskussionen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Obegripligt antagande kan jag tycka. Som när jag var mästerulv och alla ropade på att det måste vara sju ulvar i spel vilket spoiler alert inte var fallet.
Obegripligt för att du ulvar med BM? För R2 kan ju i princip bara förklaras genom att BM är ulv, och om hon är ulv hade hon ju inte tagit ut ulv-Vimes. Ergo, det är två ulvfraktioner som jobbar mot varandra.

Octagonal

Swashbuckler
Octa: Jag har skrivit mycket även här om rödhet redan i r1 när han ju också borde rykt, sen räddningen i slutet av r1 och hur han har flutit med i BM:s narrativ i r2
Hur har jag flutit med i BM:s narrativ? Jag har till o med skrivit om förklaringar till att hon är röd och räddat mig?
Vilket narrativ och hur?

Octagonal

Swashbuckler
Om jag fattat det rätt så har @Hägerstrand och @Octagonal typ samma förmåga
Tre med samma förmåga låter som väldigt mycket. @Hägerstranddu ligger och lurar i vassen som en slug ulv. Skicka hela din förmåga från samma så jag kan få bekräftat att det inte är något sus.
Hur är din fråga formulerad, varken jag eller Sidd har droppat det exakta. Lite fusk att göra såhär kanske eller vad säger ni andra?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag har inte läst igenom alla sidor men här kommer ett försök till genomgång av nattvandringarna. Ska analysera detta vidare senare. Stämmer det att Hägern inte har redovisat sina nattliga förehavanden?

Sidd hävdar att han är ”Bevakare”: …på natten kan jag hålla koll på om en spelare jag namngivit till SL lämnar sitt hem och kommer tillbaka. Detta innebär att jag själv lämnar mitt hem och riskerar att bli sedd.
Första natten: Jag bevakade en annan spelare: så jag kan fastlå om denne ljuger.
Senare skriver han att det var Impetigo (om jag fattat rätt) "Det stod att jag smög i buskarna utanför din boning.....efter många timmar där inget skedde så lommade jag hem."

Basenanji hävdar att "Jag har en millerroll: Jag går i sömnen och om någon undersöker om jag sover hemma ser de mig inte. "
Första natten: Jag har rollen sömngångare, var ute i natt och gick i sömnen. Har ingen info om andras hem eller så.

Hägerstrand hävdar att "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten"
Första natten:

Sömniga Isaac hävdar att "Jag kan göra hembesök och se om något sticker ut i hemmet hos andra spelare. Riskerar dock att bli sedd under min kvällspromenad."
Första natten: Jag besökte Sidd, gillade hans inredning. Kände mig som hemma.
Senare skrivet: Jag var aldrig inne i sovrummet på grund av rädsla att väcka Sidd. Det var dock högst oklart om det fanns något som tydde på att Sidd var hemma eller ej.

Anthrox hävdar att "Du tar dig in i en annan spelares (namngiven spelare) boning för att sniffa om något sticker ut eller är annorlunda."
Första natten: Jag gick hem till Brynolf. Hans hem luktar god mat.
Senare skrivet: Har inget om att inte våga mig in i sovrum, men har ju iaf varit inne i huset.

Brynolf hävdar att "Jag kan sia"
Första natten: Om Sidd (tror jag) " Ok, det är ju rätt konstigt att Isac då var skraj för att du var hemma. Jag fick inga sådana känningar hemma hos honom. "

Big Mama hävdar att "Din Förmåga: Snokare: Du kan nattetid genomsöka en annans bostad i jakt på ledtrådar om något sticker ut med den personen. OBS: Detta innebär att du lämnar ditt eget hem. Risk att bli sedd."
Första natten: "Jag var inte ute och kollade någon inatt. "

Octagonal hävdar att "Gissar att jag är en förmågesiare. För att utföra en förmåga behöver spelaren lämna hemmet och jag kan se ifall någon går hemifrån. Dock intressant att jag kan se ifall någon kommer hem också. En förmåga/nattmord tar kanske två rundor. En natt att lämna hemmet och sedan nästa för att komma tillbaka. "Jag kan bevaka ev spelares hem och se om denna lämnar eller kommer tillbaka under natten."
Första natten: Jag bevakade Brynolf som lämnade och kom tillbaks under natten.

Impetigo hävdar att "Jag kan nattmörda. Det finns begränsningar på mina nattmord, dels kan jag inte mörda varje runda och dels är det en fråga om hur exponerad målet är."
Första natten: Jag stannade hemma i natt.

Octagonal

Swashbuckler
Att Octa kläckte idén om att folk ska outa samtidigt känns grönt. Då hade förvisso redan fyra spelare outat (plus Octa sen då), så mycket info om hur förmågorna såg ut var ju redan ute i det öppna. Så om Octa är scum är hans scumpolare några av de som outade efteråt (dvs inte Brynolf, Isaac, Häger eller Impe) och han ville medvetet hålla på massoutningen lite för att hans polerz behövde komma på ett alibi. Om han är ulv så hade Sidd, Byrnolf -fram för allt - Isaac och Häger pratat om hur exponeringen fungerar och Octa hade då tid på sig att formulera alibi utefter det (#43).

Han gör sen en grej av att Impe outat nattmord och att jag "försvarat" det, vilket jag då tyckte var en märklig sak att haka upp sig på (#58).

Sen försvinnr han från tråden i fem timmar. Och viist IRL finns, men det är samtidigt en bekväm ulvgrej att göra för att slippa vara med i jobbiga diskussioner.

När han kommer tillbaka kollar han röstläget och vill befästa det (#145), trots att rösterna på Impe redan då inte hade särskilt mycket substans.

I #150 börjar striden mot Brynolf, men den bygger redan där på att Brynolf skrivit att han är siare. Men som efterföljande poster vittnar om var det en tolkning av hur förmågorna fungerar. Men det är ett argument som Octa vägrar ta till sig. Är det verkligen så konstigt att Brynolf såg sin förmåga och tänkte "ah, jag är någon form av vahettere siare"? Och med den tanken fallerar ju hela Octas argument.

Sen kör han på höga växlar, och då går plötsligt inget med Brynolf ihop trots att han inte presenterat några andra argument i saken (#163).

Hans post #180 är arguemnt även mot honom själv, eftersom även han som ulv kan ha fattat att förmågan behöver kopplas till exponering och hans alibi måste reflektera det (vilket det gör).

Sen börjar han smeta ihop Impe och Brynolf (#188/190), men det presenteras fortfarande ingen mer argumentation utan det harvas bara på om samma sak.

Först i #204 kommer ett ord om att Impes förmåga fungerar enligt spelet, vilket Octa bara utgått ifrån inte varit sant tidigare, trots att Impe gett tydligt sken över att förmågan varit annorlunda än vad Octa förstått den som.

#209 borde vara ett uppvaknande för Octa om att han misstolkat saken, men icke.

Även #221 borde vara en signal till Octa om att han misstolkat, men hans anklagelser lever vidare i R2.

Om han är bybo kan jag tycka att han borde dra en högre växel på att Sidd outat, enligt Octas egna ord, exakt samma förmåga (#234). Men den bollen har han inte sparkat på en enda gång. Jag lyfte det till och med en extra gång, men även då var det inget som reflekterades över.

Istället är det i R2 direkt tillbaka till Brynolf, trots helt avsaknad av argument.

Och även i R2 försvinner han godtyckligt med jämna mellanrum för att inte behöva vara med i diskussionen.
Jäklar vad du hann tänka där i bilen Anthrox. Du har ju skrivit en mindre roman om hur jag tänkt genom spelet och inget stämmer. Tror du på riktigt att du lyckats lista ut allt likt ovan? Väl kämpat, det ska du ha iallafall😉

Sidd

”Bybo”
Obegripligt för att du ulvar med BM? För R2 kan ju i princip bara förklaras genom att BM är ulv, och om hon är ulv hade hon ju inte tagit ut ulv-Vimes. Ergo, det är två ulvfraktioner som jobbar mot varandra.
Det kan väl finnas scenariot att Vimes-Octa båda är ulvar och att byboBM bara råkade rädda Octa.
Ergo om det är fler än 2 ulvar så kan det alltså vara nån annan.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
D3t här är ju helt klart en efterfabricering? Om du somnade efter ditt sista inlägg i R1 så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes. Och nu har du ju argumenterat för att det är Brynolf du vill åt, efter Octas "knivskarpa" argument men ingenstans i R1 fanns det några sådana indikationer från din sida?
Jag drevade aldrig mot Vimes. Jag skulle gärna ha velat ta åt mig äran för det men tyvärr.

Jag skyddade Octa. Brydde mig inte jättemycket om vem som rök, trodde det var Impe. Men blev ju så klart glad att det blev Vimes-ulven.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag drevade aldrig mot Vimes. Jag skulle gärna ha velat ta åt mig äran för det men tyvärr.

Jag skyddade Octa. Brydde mig inte jättemycket om vem som rök, trodde det var Impe. Men blev ju så klart glad att det blev Vimes-ulven.
"Jag borde röstat på Vimes istället för dig men jag var för trött för att inse det."

Om du somnade så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jäklar vad du hann tänka där i bilen Anthrox. Du har ju skrivit en mindre roman om hur jag tänkt genom spelet och inget stämmer. Tror du på riktigt att du lyckats lista ut allt likt ovan? Väl kämpat, det ska du ha iallafall😉
Jag är ju hemma nu, det där grävet gjorde jag medan jag lagade mat och åt och sånt.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det kan väl finnas scenariot att Vimes-Octa båda är ulvar och att byboBM bara råkade rädda Octa.
Ergo om det är fler än 2 ulvar så kan det alltså vara nån annan.
Fast den premissen grundar sig ju i så fall på att en bybo vill kullkasta byns tankar och själv bestämma hur saker ska ligga, vilket inte känns som särskilt byboigt beteende någonstans. Och BM-osten har ju dessutom fler hål i sig.