Necross
Swashbuckler
Jag har funderat lite fram och tillbaka på det här inlägget. Det är lite knepigt att förstå för mig. Är det inte upp till var och en att avgöra hur mycket man känner för ett visst ämne? Och därmed hur starka ord man vill ta till? (Nej, jag försvarar inte det där överordet jag använde, men vill veta lite hur du tänker)Vän av ordning said:Det är tyvärr en rätt vanlig reaktion när man stöter på något man inte är så förtjust i. I stället för att tänka »det där verkar inte vara något för mig«, tänker man »men fyfaan vad kasst – jag hatar det«.Necross said:Men herregud vad allt ska vara känsligt då hela tiden. Förstör, mördar, våldför sig på, förintar, misshandlar - man får inte ens använda ett målande språk? Och allt ska vara så himla konstruktivt hela tiden, även när man pratar om något som är en del av det förgångna.
Dels en grav överreaktion (använda »hat« när man egentligen menar »milt ogillande«), och dels en förväxling av personlig smak och objektiv kvalitet (fritt från Robin D. Laws).
Hallå! Det handlar om något så trivialt och marginaliserat som bordsrollspel.
Jag känner mig ganska träffad, då jag bränt en enorm (ENORM!) mängd fritid på spelen DoD, Vampire the Masquerade och D&D - som alla genomgått en himla massa omgörning, enligt mig oftast i onödan. Därav har jag rantat ganska mycket om dem på nätforum. Jag är inte särskilt konservativ i övrigt, men väldigt nostalgisk av mig
(Sorry om det här blev lite OT)