Mina intryck av diskussionen (som mer eller mindre objektiv observatör då den här tråden är första gången jag hör talas om det här):
Jag har spelat en del DoD i trudvang världen och haft väldigt trevligt där. Senast spelade vi ett äventyr som utspelade sig i Trudvang världen, och då spelade vi med DoD 91 regler men med ett äventyr från Dragon Age.
Att dissa DoD's regler och dessutom bli jättesur på att de är dåliga, och liksom förkasta allt under varumärket bara därför, tycker jag är lite underligt. Eller inte underligt, utan mer väldigt inkonsekvent med det här forumets medlemmar - ni, eller de allra flesta av er är ju jätteduktiga på rollspel. Alltså, ni bollar ju med regler fram-o-tillbaks, ändrar här och var, eller tar ett regelsystem och klistrar på en setting ni gillar.
I en perfekt värld hade ni typ dämpat kritiken något så att den inte var så oresonlig, och sedan helt sonika skrivit helt nytt material där det behövdes; nya regler osv. Som det nu ter sig, fast jag har bara vimsat runt lite i tråden och snappat upp delar, så verkar det som att man som någon sa "släppte bomben direkt och sedan skruvade ner värmen" (obs inget direkt citat, men jättebra sagt, vem det nu var).
Men jag tänker att det samtidigt är lite beige att hålla på och dra upp en flera år gammal historia och klaga på enskilda användare. Sa man inget då för att man inte vågade så är det kanske lite väl lätt nu när Riotminds lagt av (på grund av allt hemskt som sagts om dem naturligtvis)?
Är man inte nästan lite medskyldig då också om man som fackelbärare (dvs eldvakt), sticker den i vattnet så att fienderna kan slakta armén i skydd av mörkret - allt för att rädda sitt eget skinn? Har man inte nästan en skyldighet att ställa upp? För som sagt, det är ju lite fegt att komma dragandes med anklagelser om det ena och det andra och raljera och skälla när man själv stått och tittat skuldmedvetet när RM "drevs från forumet"?
Flera har uttryckt att de inte vågade yttra sig, men samtidigt som man granskar personer/avatarer som Ymir i sömmarna kanske det vore en god idé att ta upp det där med självrannsakan igen?