Krille
Super Moderator
Det är något speciellt med genustrådar. Jag har faktiskt svårt att komma på någon genustråd som INTE ballat ut. Fan vet varför, men på grund av det tar jag inte i ämnet med tång, asbestdräkt och polisens bombrobot.Laowai said:Mitt exempel åsido så tycker jag att när diskussioner (typ som de om genus) kommer igång så går de lite för snabbt från "Kunde inte x vara lite mer såhär?" till "Eftersom din x är såhär så är du hemsk. U and yo momma."
I övrigt är det rätt sällsynt. Jag skulle nog säga att i toppen har kritik av d20-systemet och Storyteller-systemet legat, historiskt sett (och jag är förmodligen största syndaren). Grundprincipen är att ju större del av marknaden man har, desto fler personer är intresserade av produkten, och desto fler personer har kritik att komma med. Därför är det väldigt lätt att just marknadsledande saker som d20, Storyteller och Riotminds-produkter hamnar i skottlinjen för det grova artilleriet. Det är faktiskt inte så mycket märkligare än att Microsoft och Apple får mer och hårdare kritik än Red Hat.
Sen är det så att om en presumptiv rollspelsskapare lovar guld och gröna skogar så kommer det löftet synas i sömmarna, och om skaparen inte levererar så blir kritiken därefter.