Svarte faraonen said:
Jag är fullt medveten om att det finns mängder med saker jag inte har koll på (vinprovning, speedway, Deleuze, m.m.). Även inom de områden där jag anser mig vara mer kunnig än genomsnittet är jag försiktig med att göra uttalanden, eftersom jag är medveten om att det finns folk som har avsevärt bättre koll än jag har. Jag tror Riotmindskillarna har en annan attityd till det här än jag har.
Det har de absolut! Det har jag också. Jag uttalar mig ständigt om saker jag inte vet nått om, och ibland får jag betalt för det.
Ibland behövs människor som inte känner till sina begränsningar för att få något gjort. Alla kan inte vara klädsamt kompetenta och självmedvetna hela tiden.
Jag brukar beskriva mitt jobb som att "jag ska gå in först i projekten och göra en massa fel, så att vi kommer igång." Något raljant, förstås, men på det stora hela stämmer det. Nån gång ska man skapa sitt första egna spel, och man har innan dess aldrig gjort det förr, så hur ska man veta om man kan eller inte? Man provar.
Det som var väldigt speciellt i detta fallet var att Riot hade pengar och DoD-licensen.
/M