Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tror de flesta som ägnar sig åt näthat anser det är motiverat, bortsett kanske några troll av den klassiska skolan.Säg snarare motiverat näthat.
Det är ett hållbart argument om man är av uppfattningen att teknisk utveckling alltid är av godo, och att effekterna av en ny teknologi som introduceras inte för med sig något negativt.Jag skulle hävda att du har helt fel där, men visst. För mig är det som att droskförare tyckte att bilar var oetiska och måste stoppas för att det tar deras jobb. Det är liksom inte som att inte människor inspireras av och tar till sig tidigare konstnärlig produktion snarare än att skapa det ur intet med sitt unika geni.
Om man har en lite mer nyanserad bild av teknologisk utveckling får man istället försöka väga positivt mot negativt, och sen bestämma sig för hur man ställer sig till den. Personligen, baserat på mina egna värderingar, ser jag fler och starkare negativa följder än positiva med AI-konsten. Därför är jag kritisk till den och undviker den i den mån jag kan.
Jag tycker egentligen inte det är vare sig kontroversiellt eller särskilt bakåtsträvande.