Man ska också i dagarna kunna göra kompositioner med "red cat AND dog" (gör en "git pull"), istället för att få en morphad röd cathundhybrid. Jag fick det aldrig att funka. Något jag tycker alla bör göra, för Stable Diffusion webui, är att gå till Settings och sedan ändra
Show show image creation progress every N sampling steps. Set 0 to disable. till 3 så att man kan se bilderna skapas medan dem genereras (glöm inte att klicka "Apply settings"). Det gör att man tidigt kan se misstag.
Jag körde en prompt "female elf with a dimensional harp AND ghostly deer" men såg att alven "försvann" in i hjorten under generering. Antagligen visste Stable diffusion inte vad en "alv" var.
- [Composable-Diffusion](https://energy-based-model.github.io/Compositional-Visual-Generation-with-Composable-Diffusion-Models/), a way to use multiple prompts at once
- separate prompts using uppercase `AND`
- also supports weights for prompts: `a cat :1.2 AND a dog AND a penguin :2.2`
Ska dock säga att jag har inte lyckats göra någonting vettigt av det. Kanske är det någon inställning jag har fel. Testade med CFG Scale runt 7.
[edit] "a red cat AND a dog to the right of the cat:5" gav mig faktiskt någorlunda resultat jag var ute efter.