Mogger
Hipsteranka
Men, är inte ditt inlägg här ett lysande exempel på det du pratar om? Om du verkligen värnar om ett annat forumklimat kan det nog vara klokt att inte själv göra exakt det du beskyller en majoritet av användarna här för.Eksem said:Problemet är att användarbasen på det här communityt till alldeles för stor del består av personer som föredrar att metadiskutera, använda klumpiga retoriska knep och vässa sina syrligheter framför att faktiskt diskutera ämnen. Se bara på den här vidriga tråden.
Det är absolut inget fel i sig att diskutera kvinnosyn, kroppssyn, människosyn, samhällssyn, kultursyn (och all annan syn man kan tänka sig) i Conan. Jag tycker själv att det skulle vara intressant eftersom jag har en personlig skärningspunkt mellan olika intressen som ligger väldigt exakt där Conan är, men om man bara ser till de s.k. "kritiska" inläggen i Conan-tråden så... tja, vad fan skulle man få ut av det egentligen? Jag skulle lika gärna kunna initiera en sådan diskussion med ett toalettklotter och få ut ungefär lika mycket.
Folk anser sig ha rätt att diskutera vissa ämnen, och det är förstås korrekt, men det betyder inte att de faktiskt har förmåga eller intresse att göra det.
Ditt inlägg har inget alls med tråden att göra, utan det enda du säger är att du tycker att de flesta här är idioter, mer eller mindre (om nu inte du läser oerhört sofistikerat toalettklotter).
Här tycker jag nämligen att det riktiga problemet ligger. Om vi nu anser att genusdebatten är infekterad så bör vi alla göra vårt yttersta för att inte spä på det ytterligare. Det är väl det vi ska ta med oss från den här tråden?
Givetvis kan vi inte förbjuda användare från att diskutera genus, men vi kan ju alla försöka följa de riktlinjer som finns och vara så trevliga vi kan mot varandra.