Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm

Jarl

Hero
Eksem said:
Vilka kommer idag förresten, så att vi vet vilka vi ska vänta på?
Jag kommer, borde dyka upp runt där 18:20 (beror rätt mycket på trafiken på Drottningholmsvägen...).

anth

Vetefan
Intressant är också om någon av oss kommer före 18:20 (jag antar att ju tidigare någon av oss är där, desto större chans har vi att boka bord).

G

Guest

Guest
Om SL vill mig väl idag (vilket de aldrig tycks vilja) så är jag framme på Dragon's Lair 1815-ish.

anth

Vetefan
Catboots said:
Om SL vill mig väl idag (vilket de aldrig tycks vilja) så är jag framme på Dragon's Lair 1815-ish.
Jag är helt skadad.
Jag tolkade SL som spelledaren och undrade varför Eksem inte skulle vilja dig väl. :gremsmile:

G

Guest

Guest
anth said:
Jag är helt skadad.
Jag tolkade SL som spelledaren och undrade varför Eksem inte skulle vilja dig väl. :gremsmile:
Haha, fast det finns väl en viss sanning i det också - det blir ju tråkigare att spela om SL hela tiden vill en väl in-game. :gremwink:

Hellzon

Långsamma Vargen
anth said:
Catboots said:
Jag är helt skadad.
Jag är också skadad, jag tolkade det som en omskrivning av Gud. Får skylla på att Stockholms Lokaltrafik inte ligger mig så nära. :gremsmirk:

Anländer förstås ikväll. Siktar på att angöra Stockholms central 17.49 så jag kommer väl i samma veva som Catboots ungefär.

Eksem

Champion
Jag har alltid gillat konceptet "adversarial DM", mouha! Tur för er att jag är taktiskt och strategiskt handikappad :gremwink:

Hellzon

Långsamma Vargen
Hojt!
Sa vi onsdag (26:e) eller torsdag (27:e)? Onsdagen funkar jättebra, torsdagen inte alls.

(Och tisdag är lite sådär. Jag blir sen i så fall.)

Eksem

Champion
Jag tror tyvärr att tisdag var den vardagen som folk kunde nästa vecka, och det beror lite på hur mycket jag har på jobbet om jag kan på tisdagen. Antingen kör vi helgen eller väntar till veckan efter. Vad säger ni andra?

G

Guest

Guest
Torsdag kväll är jag uppbokad men i övrigt är jag fri under den veckan ser det ut som.

anth

Vetefan
anth said:
Ett litet problem.
Eftersom Eksem är DM så får vi anpassa oss efter honom, han kan tis/lör - de två dagar som Jarl inte kan.

Jag säger att vi spelar. Att försöka hitta en dag som alla kan brukar betyda spel 1-2 ggr/mån (speciellt när alla har jobb/familj att ta hänsyn till).

Så: tis? lör? vänta en vecka?

Jarl

Hero
För att ytterligare förvirra saker och ting så finns det en möjlighet att jag kan vara med på tisdag, kanske hinner till halv sju isåfall. Fast jag kan inte säga säkert förrän måndag eller kanske samma dag...

G

Guest

Guest
anth said:
anth said:
Ett litet problem.
Eftersom Eksem är DM så får vi anpassa oss efter honom, han kan tis/lör - de två dagar som Jarl inte kan.

Jag säger att vi spelar. Att försöka hitta en dag som alla kan brukar betyda spel 1-2 ggr/mån (speciellt när alla har jobb/familj att ta hänsyn till).

Så: tis? lör? vänta en vecka?
För min del är tisdag lite bättre än lördag.

Och jag är helt och hållet med på dina tankebanor anth.
Bättre med kontinuitet än att spela en gång i månaden - man kan ju alltid hänga med i handlingen med hjälp av krönikan.

anth

Vetefan
I sånt fall skulle jag säga tisdag.
Hellzon blir lite sen, men finns möjligheten att Jarl dyker upp så tar vi den.

anth

Vetefan
Jag har eventuellt en spelare till. Han är precis som jag: mycket erfarenhet av tidigare DnD-versioner, ingen erfarenhet av 4E.
Om det är OK att han är med så vill han spela Barbarian med STR 20, INT 8 (då detta lät lättspelat). Som ras hade han tänkt något i stil med h-orc eller shifter.

Hellzon

Långsamma Vargen
anth said:
I sånt fall skulle jag säga tisdag.
Hellzon blir lite sen, men finns möjligheten att Jarl dyker upp så tar vi den.
Är tisdag bättre för två pers kör vi förstås på det. Jag får vara Mark den gången.

Eksem

Champion
Jag skulle uppskatta om vi kan köra på lördag istället. Jag har jobbat hela helgen och har inte riktigt hunnit göra ut encounters och spelledarpersoner i den utsträckning jag skulle vilja, nämligen. Är det ok med er? Annars får vi köra lite kortare på tisdag så att jag inte behöver förbereda så mycket :gremwink:

anth

Vetefan
Eksem said:
Jag skulle uppskatta om vi kan köra på lördag istället.
Du är DM, du bestämmer - jag kan båda dagarna - bara vi bestämmer oss snarast så jag kan planera veckan.

Lite större chans att min polare kan på lördag än tisdag. Hans rollperson börjar ta form: det blir en h-orc med STR 18, DEX 18, INT 8. Han kommer att slåss med 2 vapen: antingen som 2W-Ranger från PHB eller som Whirwind Slayer Barbarian från Primal Power.