Som konstaterat träffades vi några stycken igår (Eksem, Hellzon, Catboots, Jarl, Anthraxus och Danne) på Anthraxus kontor och snackade lite. Jag gick igenom de viktigare dragen i spelvärlden, och konstaterade följande:
1. Husregel: Istället för att rollpersonerna har fasta försvarsvärden (AC, etc) har de försvarsslag (AC 18 blir AC d20+8) medan monstren istället har fasta attackvärden (d20+5 attack blir attackvärde 16 att slå försvarsslag mot). Detta har två funktioner. Dels blir spelarna mer aktiva under monsterageranden, dels minskar jag mängden dolda slag (pet peeve).
2. Jag kommer (så fort jag faktiskt är hemma, hetsig vecka) att sätta upp en Obsidian Portal-sida för kampenjen som innehåller den genomgång jag körde igår i textform. Bli gärna medlemmar där så snart ni kan, och meddela mig på något vis vad ni heter där så att jag kan bjuda in er när sidan är uppe.
3. Utöver husregeln i punkt 1 kommer spelvärld och regler köras "out of the box" och omoddat.
4. Första spelmötet blir TORSDAG 20/1! Plats blir, om det är möjligt, Arcane på Hagagatan. Detta får vi veta framåt veckoslutet. Jag skall idag undersöka möjligheterna att spela på Dragon's Lair som är vårt andrahandsval. Jag återkommer med information om vad detta innebär. Tredjehandsval är den arbetsplats på vilken Anthraxus arbetar.
Jag tror det var det viktiga? Missade jag något nu?