Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm

Kyoblifos

Veteran
Tyvärr måste jag meddela att nu idag vid skolstarten och ett återseende med vissa personer fick jag reda på att jag inte kommer kunna närvara.
Med flera nya saker som poppat upp på mitt schema idag så vågar jag inte säga när eller om jag kan vara med någon gång så blir lite för löst för mig, vill inte engagera mig i något jag inte kan stötta fullt ut med min närvaro.
Vill tacka för chansen dock.

anth

Vetefan
Kyoblifos said:
vill inte engagera mig i något jag inte kan stötta fullt ut med min närvaro.
Vill tacka för chansen dock.
Aj! Jag som hade hoppats på att du skulle bli vår defender. Vi får väl se om Catboots kan tänka sig att pimpla fram en defender om vi bjuder på en flaska rödtjut. :gremsmile:

G

Guest

Guest
Sure thang!

Hade helst spelat en nordkoreansk nakenbrottare, men den klassen finns inte så det får bli en swordmage av lämplig härkomst istället.

G

Guest

Guest
Male Human Swordmage
Level 1
Unaligned

Strength 14 (+2)
Constitution 14 (+2)
Dexterity 13 (+1)
Intelligence 18 (+4)
Wisdom 10 (+0)
Charisma 8 (-1)

Maximum Hit Points: 29
AC: 19
Fortitude 13
Reflex 15
Will 13

Languages: Common, Goblin

Skills:
Arcana +9
Athletics +7
Endurance +9

Feats:
Intelligent blademaster (INT istället för STR på basic attacker)
Weapon Profiency: Bastard Sword

Swordmage Aegis:
Aegis of Shielding (Om min markerade motståndare slår på någon annan mig drabbar dåligt dem)

At-Will:
Booming Blade (Attack som gör extra skada på kräk om de skulle få för sig att röra på sig efter att man smekt dem med svärdet.)

Sword Burst ("Minionkiller", lite skada på flera fiender. Burst 1)

Lightning Lure (Dra till sig fiender och ge lite skada)

Encounter:
Foesnare (Ger skada och effekten immobilize i en runda, kan användas vid charge istället för vanlig attack)

Daily Power:
Frost Backlash (Om någon stackars sate skulle få för sig att slå på min karaktär kan jag innan den hinner slå utdela denna massiva attack som ger hela 3xvapenskadan + int mod i skada)

Dimfrost

Special Circumstances
Om du ska opta är det lätt värt att skaffa Int 20 från början. De sekundära statsen är ganska oviktiga på en swordmage. (I och för sig var det ett år sedan jag spelade D&D sist, så jag har ingen koll på alla ohyggliga mängder errata som kommit sen dess. Men det här borde vara oförändrat.)

anth

Vetefan
Nu börjar det se balanserat ut:

Eberron Retro: foreign bodyguards to a paranoid princess from Karrnath.
Eksem - DM
Dartagnan - Jerbalaw, Male Half-Orc Ranger Hunter (controller)
krank -
Catboots - Nameless Male Human Swordmage (defender)
Jarl - Patrice de Fou, Male Human Assassin/Rogue (striker)
Kyoblifos -
Anthraxus - Bim, Female Changeling Psion/Ardent (controller(/leader/striker))
Hellzon - Alek, male human shaman (leader)

Dartagnan

Veteran
Jag kommer tyvärr inte hinna med att träffas idag. Har framläggning av exjobb inom någon vecka och behöver ordna med den denna och eventuellt nästa vecka. - har bara kvällarna nu när jag jobbar.

Skicka gärna ett meddelande med vad ni kommer fram till efter dagens träff.

Vänligen,
Pierre

Eksem

Champion
Ok, så om jag har koll på läget, idag kommer:

Eksem
"Danne" (ej medlem på forumet)
Jarl
Anthraxus
Hellzon
Catboots

?

Hellzon

Långsamma Vargen
Eksem said:
Ok, så om jag har koll på läget, idag kommer:

Eksem
"Danne" (ej medlem på forumet)
Jarl
Anthraxus
Hellzon
Catboots

?
Korrekt för min del.

Hellzon

Långsamma Vargen
Hojt!

Vi diskuterade tid, det visar sig att torsdag var relativt optat för min del. Tisdag går också ifall det skulle komma upp.

En fråga jag missade: Hur länge har folk tänkt vi ska spela rent praktiskt? Jag vill nog vara tillbaka i Muppsala runt midnatt om jag jobbar dagen efter (vilket jag gör dagen efter torsdag).

Eksem

Champion
Som konstaterat träffades vi några stycken igår (Eksem, Hellzon, Catboots, Jarl, Anthraxus och Danne) på Anthraxus kontor och snackade lite. Jag gick igenom de viktigare dragen i spelvärlden, och konstaterade följande:

1. Husregel: Istället för att rollpersonerna har fasta försvarsvärden (AC, etc) har de försvarsslag (AC 18 blir AC d20+8) medan monstren istället har fasta attackvärden (d20+5 attack blir attackvärde 16 att slå försvarsslag mot). Detta har två funktioner. Dels blir spelarna mer aktiva under monsterageranden, dels minskar jag mängden dolda slag (pet peeve).

2. Jag kommer (så fort jag faktiskt är hemma, hetsig vecka) att sätta upp en Obsidian Portal-sida för kampenjen som innehåller den genomgång jag körde igår i textform. Bli gärna medlemmar där så snart ni kan, och meddela mig på något vis vad ni heter där så att jag kan bjuda in er när sidan är uppe.

3. Utöver husregeln i punkt 1 kommer spelvärld och regler köras "out of the box" och omoddat.

4. Första spelmötet blir TORSDAG 20/1! Plats blir, om det är möjligt, Arcane på Hagagatan. Detta får vi veta framåt veckoslutet. Jag skall idag undersöka möjligheterna att spela på Dragon's Lair som är vårt andrahandsval. Jag återkommer med information om vad detta innebär. Tredjehandsval är den arbetsplats på vilken Anthraxus arbetar.

Jag tror det var det viktiga? Missade jag något nu?

anth

Vetefan
Hellzon said:
Jag vill nog vara tillbaka i Muppsala runt midnatt om jag jobbar dagen efter
Det underlättar om du räknar från andra hållet - när går det sista tåget från centralen som du vill hinna med?
En gissning från mig är att det går runt 23:00, vilket skulle betyda att du måste sticka från Arcane/Dragons Lair c:a 22:30, vilket är en helt OK tid att sluta på för mig (det går säkert att trimma tiderna lite när vi vet var vi ska spela och vi vet när tåget går).

anth

Vetefan
Eksem said:
2. Jag kommer ... att sätta upp en Obsidian Portal-sida
... så fort du har ett namn till kampanjen... :gremlaugh:

Eksem said:
4. Första spelmötet blir TORSDAG 20/1! Plats blir, om det är möjligt, Arcane på Hagagatan.
Värt att tilläggas är att torsdagar INTE är våra fasta speldagar, utan att vi kommer bestämma dag från vecka till vecka beroende på vilken dag flest av oss kan spela (då ett par hade rullande schema).

Eksem said:
Jag tror det var det viktiga? Missade jag något nu?
Nja, skulle någon av oss (Hellzon?) kolla upp Doodle och se hur det fungerade?

Jarl

Hero
Eksem said:
2. Jag kommer (så fort jag faktiskt är hemma, hetsig vecka) att sätta upp en Obsidian Portal-sida för kampenjen som innehåller den genomgång jag körde igår i textform. Bli gärna medlemmar där så snart ni kan, och meddela mig på något vis vad ni heter där så att jag kan bjuda in er när sidan är uppe.
Mitt användarnamn är "Jarl" :gremsmile:

G

Guest

Guest
  • Urban wildlife
  • The Smell of Success
  • Bennett's Chinchilla Rat
  • 100% Live
  • Gulf of Finland Naval Command
  • Livingstone's Fruit Bat (They defend themselves against predators by spraying urine at attackers - så oförskämt)
  • Pulsating white dwarf
  • Port Authority Bus Terminal

G

Guest

Guest
Eksem said:
Mitt användarnamn är överaskande nog Catboots.

Hellzon

Långsamma Vargen
Anthraxus said:
Hellzon said:
Jag vill nog vara tillbaka i Muppsala runt midnatt om jag jobbar dagen efter
Det underlättar om du räknar från andra hållet - när går det sista tåget från centralen som du vill hinna med?
En gissning från mig är att det går runt 23:00, vilket skulle betyda att du måste sticka från Arcane/Dragons Lair c:a 22:30, vilket är en helt OK tid att sluta på för mig (det går säkert att trimma tiderna lite när vi vet var vi ska spela och vi vet när tåget går).
Förvisso sant. 23:11 gick det ett tåg, det blir nog finemang.

Konto på OP har jag inte än, återkommer. Lär bli Hellzon om det inte är taget.

Catboots said:
Gulf of Finland Naval Command
Det tar vi. ("Urban wildlife" var väl inte så fel heller om det blir lite av varje i kampanjen.)

anth

Vetefan
Wikipedias random ... hmm ...

- Don Quijote
- Polsk Riksdag
- Hemulen
- Dom Dummaste
- Quisling
- Kvinnorna kring kungen
- Aardvark (eg. Jordsvin, men engelska låter bättre)
- Titanic
- The Famous Five (Fem-böckerna av Enid Blyton)