D&D DnD - skvalkanalen

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,706
Nya DnD 5e är gamla DnD 5e, eller iaf väldigt likt. Perfekt kombination av att låta folk spela sitt gamla spel, men tvinga dem att köpa nya böcker. :-D
Alltså... om 5e är ... den ultimata versionen ... så är det ju så man vill att det ska vara.
Så länge man kan använda sina gamla böcker.

Det gynnar ju INGEN att det kommer nya versioner på varandra som gör om allting, så att alla får börja om och allt gammalt material blir inaktuellt.
(jämför Drakar och Demoner - jag tror alla kan skriva under på att det har varit för många olika versioner - och de flesta hoppas att nya FL DoD kommer fungera och vara kompatibelt... jättelänge)

Mitt problem är ju att jag inte gillar 5e alls. Och jag är helt ointresserad av deras subscription-tjänster och VTT.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,396
Location
Ludvika
ursprunget för många av monstren till DnD o hur han tänkte runt dem
Jag tycker det är väldigt intresant hur han beskriver alignment mer ur synvinkeln militär organisation, snarare än nån form av personlig övertygelse om rätt och fel (i just det här sammanhanget);

The LE alignment means that they are well-organized and can plan ambushes, fight in formation, and will likely obey orders from a superior.
 
Top