Du behöver inte vänta. Det står i utkastet till 1.2.Återstår i och för sig att se exakt vilka delar som blir CC:ade,
Du behöver inte vänta. Det står i utkastet till 1.2.Återstår i och för sig att se exakt vilka delar som blir CC:ade,
Och frågan är väl om man då kan känna sig säker på att CC täcker OSR? Eller säker på att det inte gör det?Du behöver inte vänta. Det står i utkastet till 1.2.
Det gör det defintivt inte.Och frågan är väl om man då kan känna sig säker på att CC täcker OSR? Eller säker på att det inte gör det?
Alltså, om man kan fortsätta ge ut material under OGL 1.0a, baserat på SDR för D&D 3.5e, så kan man ju göra det. Men Wizards vill stänga den möjligheten för nya verk.Men återigen: VARFÖR skall OSR-scenen bry sig om SRD 5.1?
Eller döpa om.WotC har TM på vissa monster-namn, så de måste man undvika.
Med de skrivningar som WotC vill skall gälla nu, behöver ett spel i OSR-genren inte ha någon licens alls.Eller?
På vilket sätt har det förändrats mot 1.0a, där ex.vis OSE och DCC har valt att köra med OGL 1.0a?Med de skrivningar som WotC vill skall gälla nu, behöver ett spel i OSR-genren inte ha någon licens alls.
Det är min uppfattning, IAF.
Man måste skilja på två olika användningar av en licens. Säg att du är en liten, oberoende spelfirma.På vilket sätt har det förändrats mot 1.0a, där ex.vis OSE och DCC har valt att köra med OGL 1.0a?
Ja jävlar, det här var fan det sista jag hade väntat mig - älskar dramatiken i den här soppan! Älskar också ett lysande exempel på varför man ska skrika, gapa, visselblåsa och leva rövare när stora, giriga företagskolosser försöker sig på skit som detta. Superlativen gjorde nytta!Dungeons & Dragons Scraps Plans to Update Its Open Game License
In a surprise statement today, Kyle Brink announced that Wizards of the Coast will preserve the OGL 1.0a and move more of D&D into the Creative Commons.gizmodo.com
OGL 1.0a & Creative Commons
Over the past few weeks you, the community, have made your voices heard. And we’ve listened. OGL 1.0a will remain untouched AND the entire SRD 5.1...www.dndbeyond.com
Jag tänker hävda att det var George Soros förtjänst till dess att du bevisar motsatsen.Vem förtjänst det var att WotC förlorade?
Och den kommer att sjunka som en sten.All den här uppståndelsen gör antagligen att någon kommer att försöka göra en så osmaklig OGL-produkt det bara går - för att de kan.
Jag är fortfarande lite förvirrad.
Få se om jag förstått rätt:
1. Det blir ingen OGL 1.2
2. Och OGL1.0a blir kvar oförändrad
3. Och SRD 5.1 är redan ändrad till CC-BY
Ordet Beholder förekommer inte i SRD5.1.Frågan är om WotC var lite för snabba nu.