H'okay, har jag gratis Wifi på hotellet när jag kommer dit blir det fetinginlägg om någon timme eller två när jag kommer dit.
Nu är det jag och Brynolf som inte har lagt några röster enligt min räkning. Det finns dessutom av 10 stycken lagda röster just nu 7 kandidater, varav 3 har 2 röster var.
Recca, Jocke Kofot och Basenanji.
Basenanji har ställt lite frågor till mig och Vimes ett tag innan han bytte röst från mig till Vimes:
Basenanji said:
Empiricus och Vimes:
1) Vilka är skurkarna i det här spelet? (Daleks, bladda bladda, ...)
2) Max Rävens "tredje grej" är det nåt ni känner igen?
3) Hur ser ni på aktiviteten såhär i början?
1: Jag har efter lite kikande på
Doctor Who-wikin hittat varulvar. Gå in där och sök på Werewolf. Så får jag gissa Varulvar som varulvar?
2: Som Vimes också skrivit om den "tredje grejen" så är det en rätt moot point, det är väl snarare en fråga om "specifics", inte "if". Alltså detaljer om vad det är. Vilket vi självfallet inte skall gräva in oss på förrän det drevas mot en, inget ninjaoutande för att spexa, tack!
3: Jädrans bra aktivitet från de flesta, jag tänkte försöka viga kvällen åt spelandet nu och skall göra lite mer analyser av vad folk sagt och när. Sånt här gillar jag, nu har jag saker att kartlägga, när sa vem vad och varför.
Det är också därför jag gör så här:
Röst: Basenanji
Motivering:
Basenanji said:
Jahapp så var vi igång igen.
En snabb kommentar: jag är inte alls helt säker på att det är säkert att börja outa doktorer, följeslagare och whatnot's.
Tvärtom blir jag misstänksam mot Emp's som snabbt vill göra sammanställningar.
Basenanji said:
Mina misstänkta så här långt är: Empiricus, Vimes och Recca. Resten är halvmisstänkta.
Men det är absolut grönande i mina ögon när man försöker hjälpa till på olika sätt.
Basenanji said:
Jag gillar det där nån kliver ut som doktor, varpå det finsn en anturlig koppling till nån annan som är medresenär. Men jag kan också ha fel så inihelvete, med tanke på att ulvarna förstås har fått alibiroller.
En annan grunka som skramlar i torktumlarn är att LJS har gått ut med att det här ska vara ett svårare spel med tabnke på att byn de senaste åren spöat ulvrumpa så det stänker.
Hur tror ni att spelet är svårare den här gången?
Röst: Empiricus
Hans första poster.
Basenanji said:
Äh, jag har ju tvärtom försökt få folk att LÅTA BLI att outa? Jag tycker alltså inte om att folk outar doktor/följeslagare för att ulvarna tjänar på att kunn se vem som är vad. (sen har folk outat ändå och du bad om en lista, för läsbarhetens skull ville jag hjälpa till, men du ser ju hur slarvig jag är)
Men du: kolla in vad Max Räv skriver om tre grejer.
Min tredje grej handlar om ulvarna och vem de skulle vilja gnaska på helst.
Mitt inlägg i fråga var:
Empiricus said:
Max Raven said:
Konrad: Blah. Då får jag väl säga att jag är följeslagare. Torde vara tämligen uppenbart i retrospekt.
Nu har vi tre personer som gått rätt ut och sagt om de är Doktor eller Följeslagare.
Doktorer:
Vimes
Konrad Konvalj
Följeslagare:
Max Raven
Innan fler går ut och säger vad de är så undrar jag om någon har nån bra anledning att INTE göra det?
Om vi skall fortsätta längs den här vägen tycker jag iallafall att vi gör det genom drev, men helst vill jag avvakta med det tills fler har börjat rulla igång så att inte nån sitter inne på nån info att det är dåligt att outa Doktor eller Följeslagare och inte hinner skrika pass auf! Achtung werwölfe!
Så jag tolkar det som att Basenanji vill få mig att verka säga något annat än det jag säger? Vi verkar ju hålla med varandra om att vi skall låta bli att outa ut ur det blå. Men, jag kanske har varit otydlig.
Jag tycker så här, och därför röstar jag på Basenanji:
Vi vill ha information som gör att vi kan hitta avvikelser. Vi vill inte att alla kräks ut all information snabbt eller komplett, för ju mer information som finns ute desto lättare får Ulvar att bygga en ram att sätta in sig i (som förrförra spelet med väven).
Jag vill att vi outar via drev, och den som drevas väljer att antingen outa någon liten smula av dennes information och motivera varför ELLER lägga fram en bra röst och motivering på varför denne inte skall outa och någon annan skall outa istället.
Vi har ingen struktur nu, och röster utöver alla väggar.
Slut motivering.
Nu skall jag gå till hotellet, se om det finns Wifi så jag kan sätta mig lite lugnare och filura och kanske klämma ut någon analys av outat hittils eller liknande.