Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Min info stödjer tanken om att det är krångligare än att ulvarna är en enhetlig organisation, dalek/cybermen eller dylikt. Jag tror det i alla fall, fast jag vet ju inte riktigt vad en cyberman eller en dalek är för något. De kanske kan ta olika skepnader?
Vad tror du egentligen Recca?

Finns det fler grupperingar av ulvar?
Finns det ulvar med olika förmågor?

Hurivida ulvar är Dalek, Cyberman eller Batman gör väl ingen skillnad eller menar du att det finns Cybermenchen med en förmåga och Daleks med en annan och att det är olika grupper av ulvar.

Max Raven

T12-kultist
Recca said:
Min info stödjer tanken om att det är krångligare än att ulvarna är en enhetlig organisation, dalek/cybermen eller dylikt. Jag tror det i alla fall, fast jag vet ju inte riktigt vad en cyberman eller en dalek är för något. De kanske kan ta olika skepnader?
Cyberman: Människa med plåt. Cybernetiska, i princip bara en hjärntvättad hjärna kvar. Delvis konverterade cybermen har existerat - i gamla serien (i en särdeles dålig storyarch) dök en upp med... Tror det var cybernetisk arm. I nya så var det en delvis konverterad i något avsnitt. Båda hade mycket av sin mänskliga vävnad kvar men en av dem var lojal cyberman medan den andra var rebell.

Dalek ser ut som en muterad bläckfisk-formad hjärna. Deras förmåga att smälta in är... begränsad.

Högre odds att det är typ the Master. :|

Ser på Doctor Who och äter, åter om några timmar. En grej som jag nog borde säga. Ber om ursäkt i förväg att jag håller på det. Vet att det är lite ulvigt. :gremfrown:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max Raven said:
En grej som jag nog borde säga. Ber om ursäkt i förväg att jag håller på det. Vet att det är lite ulvigt.
Grejen är ju att du vet ju när och hur du skall lägga upp saker och ting bättre än oss andra. Vi litar ju på att du gör ditt jobb som bybo så be inte om ursäkt.

Senast du bad om ursäkt var du vår Siare som gjorde ett grymt jobb. Du spelade den rollen mycket bra så jag känner mig då rätt trygg med att du har saker i bakfickan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca kan du lägga fram dina tankar om Jocke Kofot.

Det är du som sätter "press" på Jocke och vill att han skall kommentera sitt val av outning. Ja, alltså typ göra en bra outning.

Du har ett fantastiskt inlägg efter hans outning av Dr.9

Jocke Kofot said:
Efter som jag fått två röster på ganska kort tid kan jag till och med bjuda på att jag är den nionde doktorn, alltså en av de två som reste tillsammans med Rose Tyler från fluffintrot.
Recca said:
Fett grönande.
Fett grönande. Såpp. Inget mer. Såpp. Klart.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ah. Rösten på Basse kan vi ju släppa nu. Det finns för mycket götta där så skall det röstas så skall det ju röstas där det finns misstankar.

Jag är mest intresserad av Recca nu.

Röst: Recca

Jobba lite mä mä.

Skulle villa lägga en extra röst på Thodd också. Inga bra fealings där. Det strilar ju mellanmjölk där och det måste hända nått annat än röstande kors och tvärs. Det måste dyka upp nått så det går att greppa spelare Thodd.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Fett grönande.
Jag var ironisk, K.K. Sorry att det inte framgick.
Det hjälper dig framåt, men jag vill fortfarande ha din åsikt om vad outningen betyder i dina ögon förutom den här ironin. Lixom, du är ju rätt gå-på-ig i övrigt och mot Basses outning har klarat sig undan ironin tror jag?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Konrad har vi någon aktuell lista för spelare och vad de outat? för de va väl du som va protokollförare?
Öh, njae. Men visst. Jag kan skramla fram nått ur. Ja du vet. B-hålet.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Fett grönande.
Jag var ironisk, K.K. Sorry att det inte framgick.
Det hjälper dig framåt, men jag vill fortfarande ha din åsikt om vad outningen betyder i dina ögon förutom den här ironin. Lixom, du är ju rätt gå-på-ig i övrigt och mot Basses outning har klarat sig undan ironin tror jag?
Antingen betyder det att Jocke är ulv och har facit på en roll, att Jocke är ulv och chansar mot alla odds eller att Jocke är bybo. Jag skulle gissa på 1an eller 3an.

Var det så du tänkte? Eller? Jag tycker jag bara säger det rent uppenbara här, men det kanske behöver sägas det med?

Hastfer

Warrior
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Konrad har vi någon aktuell lista för spelare och vad de outat? för de va väl du som va protokollförare?
Öh, njae. Men visst. Jag kan skramla fram nått ur. Ja du vet. B-hålet.
Super!

Sen har jag en fråga till Emp:
Kommer du köra röstningsanteckningar även denna runda?

Thodd

Veteran
Konrad Konvalj said:
Skulle villa lägga en extra röst på Thodd också. Inga bra fealings där. Det strilar ju mellanmjölk där och det måste hända nått annat än röstande kors och tvärs. Det måste dyka upp nått så det går att greppa spelare Thodd.
Ursäkta att jag inte varit så tydlig i mitt spelande, jag håller fortfarande på att lär mig lite.

Jag fick ngn slags känsla för att rösterna användes för att, inte vet jag, rikta lampan så att säga. Nästan som en "virtuell stafettpinne"...

Skall lägga ned den stilen då den följdaktligen är felaktig.
Jag läser en hel del av inläggen och försöker att följa gamla rävars spår.
Att jag röstade på brynolf var som sagt en "lampa" bara som riktades emedan min röst på Vimes var det att jag tyckte att det var lite väl snabbt ut med doktors-claim.

Inser nu att man kanske inte skulle ha outat sig själv som medresenär heller utan väntat på ett ev "drev" som kommer lufsandes. Lite jobbigt att komma med grön info om man inte har ngn kvar att briljera med.

Drar tillbaka min röst på Brynte och väljer att lägga den på K.K

Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vad tror du egentligen Recca?

Finns det fler grupperingar av ulvar?
Finns det ulvar med olika förmågor?

Hurivida ulvar är Dalek, Cyberman eller Batman gör väl ingen skillnad eller menar du att det finns Cybermenchen med en förmåga och Daleks med en annan och att det är olika grupper av ulvar.
Jag har info om en timelord.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Som Basse kör jag med en brasklapp på att det kan finnas fel. Det här gick fort och en del är ur röva.

Doktorer
Vimes
K.K
Max-not-Raven
Jocke Kofot = Dr.9

Följeslagare
Max Raven

Fått tre grejer
Max Raven
Basse
Vimes
Max-not-Raven

Basse: Ian Chesterton, nån sorts medresenär till den första Doktorn (?). Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
Max Raven har nått att berätta, en brödsmula finns är min gissning :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Som Basse kör jag med en brasklapp på att det kan finnas fel. Det här gick fort och en del är ur röva.

Doktorer
Vimes
K.K
Max-not-Raven
Jocke Kofot = Dr.9

Följeslagare
Max Raven

Fått tre grejer
Max Raven
Basse
Vimes
Max-not-Raven

Basse: Ian Chesterton, nån sorts medresenär till den första Doktorn (?). Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
Hur kan du ha missat mig som outad följeslagare? o_O

Tror det är fler som outat det oxo. Men mig har du verkligen varit på konstant hela dan...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd said:
Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>
Väl motiverat.

Vad vill du ha av mig?
Är jag misstänkt för ulveri?

Utöver det så besvarar jag det jag kan besvara och resten får andra spelare svara på åt mig.

Jag har uppmärksamheten på: Recca-Basse-Thodd i första hand. Det finns saker där som jag ser i ett brunare sken.

I övrigt har jag nog inte skiftat så värst mycket. Däremot har jag nog tagit ställning till allt som finns på bordet. Det kanske kan upplevas att jag försöker skifta fokus i och med att jag tar ställning till saker och ting i dina ögon? Jag har ett ständigt behov av att ta ställning så att ni andra vet vart jag står.

Jag tycker att Basse har en del bra poänger mot Vimes/Recca som det båda viftar bort. Nu har alla släppt Basse tillsvidare och det tycker jag är bra. Den beefen tar väldigt stor plats. Det Basse vänder mot Recca/Vimes faller i mina ögon hårdare mot Recca som inte varit i närheten av sitt bästa spel. Vimes har varit bra så här långt i mina ögon och jag har inte så mycket att hänga upp mig på där. Just därför skiftar jag mitt fokus från Basse till Recca igen. Recca är alltså i mina ögon en potentiell ulv och det baserar jag på Reccas spel från start och framåt.

Om det är en taktik? Kanske. Tror mer på en spelstil. Jag vill hemskt gärna inte vara grön. Det är inte bra att vara allt för grön. Om jag är allt för grön då ryker jag, och det är inte bra för mitt spel och i en förlängning är det ju kasst för byn att bli av med mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:

Doktorer
Vimes
K.K
Max-not-Raven
Jocke Kofot = Dr.9

Följeslagare
Max Raven
Recca, har info om Timelord.
Thodd

Fått tre grejer
Max Raven
Basse
Vimes
Max-not-Raven

Hur kan du ha missat mig som outad följeslagare? o_O

Tror det är fler som outat det oxo. Men mig har du verkligen varit på konstant hela dan...
Jag kopierade mitt senaste inlägg med listan och suddade bort Empis...Då rök visst du och Thodd från den listan.

Så jag har inte missat dig. Kolla senaste listan bara. Jag har suddat lite slarvigt. Åtgärdat nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Vart står vi nu då? Är det läge att fylla på eller ska man vänta på att få ett drev emot sig?
Jag tycker du skall skriva vad du tycker och tänker om saker och ting.

Spontant ur röven, då blir det bäst.

Trasapa

Swordsman
Recca said:
Jag har info om en timelord.
Ok.. Är inte en timelord ett annat ord för en doktor?(som sagt, nada fluff kunskap)
Har du alltså info om en doktor eller är det en annan fraktion?

Är det en annan fraktion så är ju ditt agerande mot basse lite knepigt i sammanhanget.