#860577 - 2013-05-19 17:05
Recca said:
Trasapa said:
Max Raven said:
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:
Röst: Trasapa.
Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Du får gärna säga till hur jag kan hjälpa dig att ta ett beslut. Finns det något jag bör svara på? Måste jag outa mig mer? Jag ser helst inte att du går enbart på Reccas känslomässiga mothugg på mig utan hellre att du bygger ett eget case där du själv kommer fram till att jag är ulv.
Mot Recca så är det fler som lyfter hennes ulvighet, mot mig är det mest Recca och det ganska sent, efter att jag drevat henne hårt.
För att dina scumtells blev synliga när du drevade som en ulv.
Jag ville ha något att bemöta från Max Raven, jag frågade om det var något jag kunde svara på för att göra hans röstning lättare. Och Recca bryter in och hugger. Är det en scumtell på mig eller vad är det du försöker visa? Eller menar du att vi helt plötsligt ska ta Reccas resonemang i beaktning? Eftersom Recca är ulv så är det såklart att hon kastar ur sig att jag har visat på scumtells och drevat som en ulv.
** Sen följer en massa citat från Recca **
Jag vet ärligt talat inte vad du vill med det. Ska du bygga ett case utifrån uttalanden av en bevisad ulv?
Emp said:
Ulv-Recca, som har krigat på Trasapa hela rundan tar, när byn väl verkar vända mot Trasapa, inte chansen att engagera det mer. Om Recca ansträngt sig under de sista timmarna och fått en person att byta över så hade Trasapa dinglat.
Vad snackar du i?
Recca said:
Ni har nu 5 minuter på er att ta bort era röster från en bybo och lägga dem på någon annan. :/
Det här kommer alltså 5(7 för att vara exakt) minuter för avslut. Hon har väl inte gjort annat än att dreva mot mig. Men ponera att nu drevet skulle ha vänt till hennes fördel i slutet och jag åkt ut istället för henne och det har visats sig att jag är grön. Hur länge tror du Recca hade överlevt? Hon började väl kanske inse att hon gått lite väl hårt ut att dreva en grön och försökte, för sent, tona ner sig när hon såg att drevet ändå började gå som hon ville.
Emp said:
Men det verkar som om Recca ger upp sitt krig med undantag för lite gnabb så fort det verkar ha effekt. Varför gör Recca så, om hon verkligen vill ha ut Trasapa?
Nu hänger jag inte med, först skriver du;
"Runda 2 tillhörde till merparten Recca och Trasapa och deras grej. Ulv-Recca var helt såld på att röda ner Trasapa"
Men nu tycker du att Recca gav upp lite väl fort? Hon kastar ur sig en sista kommentar mot mig 5 minuter innan avslut och har dessförinnan spenderat hela rundan åt mig.
Emp said:
Är Trasapa däremot en Ulv så kan jag tänka mig att deras gräl var ett sätt att använda att Recca var tvåa runda 1 för att få Trasapa grönare. Jag tror inte att Recca inte skulle ta chansen att mer försöka använda rösterna för att sänka Trasapa istället för henne om hon ville. Är Trasapa grön så har jag svårt att förstå varför Recca inte skulle tagit den chansen.
Ok du har byggt ett case i stort utifrån citat av en ulv. Försöker du röda mig utifrån dessa uttalanden eller vad är det du försöker visa?
Det här är varken genomtänkt eller väl genomfört av dig, det känns lite som att du helt struntat i vad som hänt den här rundan och vad som sagts, du följer bara planen på att sätta mig i galgen och försöker med alla medel nå dit. Autopilot har jag hört det kallas och DET är ett ulvtecken om något.
Det känns inte bra att du har varit såpass passiv och när du väl kommer in i spel så drar du till med sånt här skräp.
Emp said:
Trasapa är en av mina tre misstänkta Ulvar.
Nu skall jag gå igenom mina rösträkningar och komma med mer lite mer genomtänkt.
Vilka är de andra två?
Och det tycker jag verkligen att du ska göra, kom med något riktigt genomtänkt nu.