Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Patient Beta

Swordsman
Empiricus said:
Okay, några grejer till att börja med:

Trasapa och Recca
Runda 2 tillhörde till merparten Recca och Trasapa och deras grej. Ulv-Recca var helt såld på att röda ner Trasapa, och Trasapa fightade tillbaka.

Men.

När jag lägger min röst på Trasapa så händer följande röstskifte:

Empiricus 2013-05-19 15:54 från Recca till Trasapa
Jocke Kofot 2013-05-19 15:57 från BDG till Recca
Trasapa 2013-05-19 16:31 från BDG till Recca
Max Raven 2013-05-19 16:38 från Max till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 19:58 från Trasapa till Ingen
Max 2013-05-19 21:23 från Ingen till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 21:24 från Ingen till Trasapa
Thodd 2013-05-19 21:26 från Max till Trasapa
Rösterna på slutet är dessutom:

Recca hade 6 röster (Konrad Konvalj, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot och Trasapa)
Trasapa hade 5 röster (Recca, Empiricus, Max, Max Raven och Thodd)

Trasapa

Swordsman
Oj, det där inlägget gjorde dig till ulv eller fullständigt verklighetsfrånvarande.
Jag skriver på telefon så jag orkar inte skriva något längre nu men jag lovar att du ska få ett svar när jag kommer till jobbet.

Du har under tiden ingen tanke angående lite aktuellare frågor såsom max och hans sieri?

Patient Beta

Swordsman
Trasapa said:
Oj, det där inlägget gjorde dig till ulv eller fullständigt verklighetsfrånvarande.
Jag skriver på telefon så jag orkar inte skriva något längre nu men jag lovar att du ska få ett svar när jag kommer till jobbet.

Du har under tiden ingen tanke angående lite aktuellare frågor såsom max och hans sieri?
Ett bra svar hade varit bättre än bara ett "Du är ulv eller fullständigt verklighetsfrånvarande". Själv utgår jag ifrån att jag tycker du i mina ögon ser väldigt misstänkt ut och tar upp det för att jag vill ha tanken bemött. Ditt inlägg här känns mest som ett snabbt försök att vifta bort frågan istället för att lägga upp för att bemöta den ordentligt så jag kan få reda på om jag har fel eller är något på spåren.

Max och sieriet då? Tankar om den aktuella frågan? Well, sex pers röstar på Max just nu, de som inte gör det är BDG, Max själv och jag. Max har redan stort tryck på sig att göra något av sitt läge, jag tänkte att jag skulle börja nysta i saker som jag undrar över och som inte blivit så berörda på grund av saker som Max som alla verkar titta på.

Men som sagt, skriv ett längre svar när du är på jobbet så kan jag ta ställning till det. Så skall jag se till att ta ställning mer till denna rundas utvecklingar under dagen samt leverera en lite mer allround analys av de förra rundorna och spika upp vilka mer som ligger på min misstankelista.

/går också till jobbet

Ruga

Veteran
Emps grej på trasapa: Håller med att det är konstigt och jag kan förstå poängen men Reccas och Trasapas konversationer verkade äkta. Nu har jag inte riktigt läst klart runda 2 än men Recca verkade faktiskt vara arg på Trasapan. Har aldrig spelat med henne så jag vet inte hur hon brukar spela.Om hon tar åt sig lätt och så. Men om de båda vore ulvar så känns det som om hon skulle ha en högre tolerans om de inte fejkade allt och det kändes inte så.Men det antar jag att de som känner henne har mer att säga om.
Och ja Trasapans svar kändes lite onödigt defensivt.

Är på väg till jobbet, ska försöka titta in till lunch.

Max Raven

T12-kultist
Jag är kluven vad gäller ditt argument, Empiricus. Det kan givetvis vara så - det kan också vara så att Recca verkligen hade ont i sina händer och inte ville lägga energi på spelet.

Jag säger inte att jag tror det är omöjligt, men det är sån där grej som kan vara svår att iscensätta trovärdigt.

Trasapa

Swordsman
Empiricus said:
Okay, några grejer till att börja med:

Trasapa och Recca
Runda 2 tillhörde till merparten Recca och Trasapa och deras grej. Ulv-Recca var helt såld på att röda ner Trasapa, och Trasapa fightade tillbaka.
I runda två så kom jag in ganska sent med mitt case mot Recca, däremot så hade Vimes och K.K(och jag tror BDG) redan lagt henne på ulvlistan. När jag väl kommer med ett mustigt inlägg med tankar om hennes spel så blir det hätsk stämning direkt. Men till slut verkar det som att vi kommer överens och jag är beredd att släppa Recca tills vidare så att vi kan få fram fler misstänkta.

Men så kommer Recca med sitt "case" mot mig och går sen resten av rundan stenhårt ut för att röda mig.

Vore det här en klok plan som ulv menar du?
Det hade räckt med vår skärmytsling i början för att sen bara hålla distans och börja jobba för att få ut en bybo. Varför i hela världen ska hon gå ut med fulla artilleriet och försöka sätta sin ulvkompis bredvid sig vid stupstocken?

Recca hade sin huvudmisstänkte Thodd från första rundan, hon har lika gärna kunnat fortsätta att bygga på honom. Eller varför inte BDG som ändå hade lite frågor mot sig och hon lätt hade kunnat blanda sig in i drevet utan misstankar.

Nej det där var riktigt konstigt tänkt.
Emp said:
När jag lägger min röst på Trasapa så händer följande röstskifte:

Empiricus 2013-05-19 15:54 från Recca till Trasapa
Jocke Kofot 2013-05-19 15:57 från BDG till Recca
Trasapa 2013-05-19 16:31 från BDG till Recca
Max Raven 2013-05-19 16:38 från Max till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 19:58 från Trasapa till Ingen
Max 2013-05-19 21:23 från Ingen till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 21:24 från Ingen till Trasapa
Thodd 2013-05-19 21:26 från Max till Trasapa
Du får gärna förklara vidare vad du vill ha sagt med det här.

Emp said:
#860577 - 2013-05-19 17:05
Recca said:
Trasapa said:
Max Raven said:
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.

Du får gärna säga till hur jag kan hjälpa dig att ta ett beslut. Finns det något jag bör svara på? Måste jag outa mig mer? Jag ser helst inte att du går enbart på Reccas känslomässiga mothugg på mig utan hellre att du bygger ett eget case där du själv kommer fram till att jag är ulv.

Mot Recca så är det fler som lyfter hennes ulvighet, mot mig är det mest Recca och det ganska sent, efter att jag drevat henne hårt.
För att dina scumtells blev synliga när du drevade som en ulv.
Jag ville ha något att bemöta från Max Raven, jag frågade om det var något jag kunde svara på för att göra hans röstning lättare. Och Recca bryter in och hugger. Är det en scumtell på mig eller vad är det du försöker visa? Eller menar du att vi helt plötsligt ska ta Reccas resonemang i beaktning? Eftersom Recca är ulv så är det såklart att hon kastar ur sig att jag har visat på scumtells och drevat som en ulv.

** Sen följer en massa citat från Recca **

Jag vet ärligt talat inte vad du vill med det. Ska du bygga ett case utifrån uttalanden av en bevisad ulv?
Emp said:
Ulv-Recca, som har krigat på Trasapa hela rundan tar, när byn väl verkar vända mot Trasapa, inte chansen att engagera det mer. Om Recca ansträngt sig under de sista timmarna och fått en person att byta över så hade Trasapa dinglat.
Vad snackar du i?
Recca said:
Ni har nu 5 minuter på er att ta bort era röster från en bybo och lägga dem på någon annan. :/
Det här kommer alltså 5(7 för att vara exakt) minuter för avslut. Hon har väl inte gjort annat än att dreva mot mig. Men ponera att nu drevet skulle ha vänt till hennes fördel i slutet och jag åkt ut istället för henne och det har visats sig att jag är grön. Hur länge tror du Recca hade överlevt? Hon började väl kanske inse att hon gått lite väl hårt ut att dreva en grön och försökte, för sent, tona ner sig när hon såg att drevet ändå började gå som hon ville.
Emp said:
Men det verkar som om Recca ger upp sitt krig med undantag för lite gnabb så fort det verkar ha effekt. Varför gör Recca så, om hon verkligen vill ha ut Trasapa?
Nu hänger jag inte med, först skriver du; "Runda 2 tillhörde till merparten Recca och Trasapa och deras grej. Ulv-Recca var helt såld på att röda ner Trasapa"
Men nu tycker du att Recca gav upp lite väl fort? Hon kastar ur sig en sista kommentar mot mig 5 minuter innan avslut och har dessförinnan spenderat hela rundan åt mig.

Emp said:
Är Trasapa däremot en Ulv så kan jag tänka mig att deras gräl var ett sätt att använda att Recca var tvåa runda 1 för att få Trasapa grönare. Jag tror inte att Recca inte skulle ta chansen att mer försöka använda rösterna för att sänka Trasapa istället för henne om hon ville. Är Trasapa grön så har jag svårt att förstå varför Recca inte skulle tagit den chansen.
Ok du har byggt ett case i stort utifrån citat av en ulv. Försöker du röda mig utifrån dessa uttalanden eller vad är det du försöker visa?
Det här är varken genomtänkt eller väl genomfört av dig, det känns lite som att du helt struntat i vad som hänt den här rundan och vad som sagts, du följer bara planen på att sätta mig i galgen och försöker med alla medel nå dit. Autopilot har jag hört det kallas och DET är ett ulvtecken om något.

Det känns inte bra att du har varit såpass passiv och när du väl kommer in i spel så drar du till med sånt här skräp.

Emp said:
Trasapa är en av mina tre misstänkta Ulvar.

Nu skall jag gå igenom mina rösträkningar och komma med mer lite mer genomtänkt.
Vilka är de andra två?
Och det tycker jag verkligen att du ska göra, kom med något riktigt genomtänkt nu.

Trasapa

Swordsman
För övrigt så kommer jag inte lägga mer tid på att försvara eller snacka om mitt och Reccas tjafs i förra rundan. Nog med tid har försvunnit i det hålet och vi har viktigare saker att göra.
Att ens dra upp det nu känns lite onödigt och som ett sätt att splittra byn och dra ut på tiden.

Basenanji

Postd20modernist
1. Recca vs. Trasan
Nej, jag lutar också mot att det var äkta snarare än ett spel för gallerierna.

2. BDG?
Jag släpper han nu och ser fram emot hans sieri. Nu har ju folk också gått ut med vilka de tycker är mest misstänkta och KK ska ha medalj för sina analyser av rösterna. Så det är väl upplagt för varulvskungens entré och sammanfattning! :gremsmile:

3. Max
Igår insåg jag att Max är i högstadieåldern. Det påverkar min analys av honom och jag är lite orolig för att han faktiskt bara är nybörjare och oerfaren.

Ändå: Max måste berätta hur hans sieri av trasapa har fungerat och gärna hinta något mer om hur han tänker sig att hans förmåga är viktig i spelet.

Röst: Max

Basenanji

Postd20modernist
Max!

Hej Max!

Just nu ligger det sju röster på dig. Ikväll är det dags för utröstning och om inte saker och ting förändras kommer du åka ut.

Därför är det viktigt att du visar oss andra att du verkligen har den där förmågan 'Tracker'.

Det kan du göra genom att berätta om sieriet av Trasapa, för då kan han därefter bekräfta din förmåga.

Du har helt rätt i att siare av ditt slag ibalnd kan utnyttjas av ulvarna, men i den här situationen är det annorlunda: byn vill hänga dig och om du inte gör något drastiskt lär du åka ut. I ett sådant fall är det tillåtet och rekommenderat att man går ut emd så mycket info som möjligt, även om det kan komma varulvarna till del: vitsen är ju att byn i alla fall får chansen att rädda en bybo.

Så: outa jernet! :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Max!

Mmmkay.

Det finns lite nytt att götta igenom så här på morgonkvisten.

Jag återkommer lite senare med ett mer vettigt inlägg.

Men..

1. Max måste gå ut och bli endera bekräftad eller avvisad av Trasapa. Grejen med Max är att trots att jag lägger orden i mun på honom så får jag inte några svar. Ta Thodd scenariot som jag målade upp så snyggt. Utifrån det skall det rimligen kunna dyka upp en och en annan teori baserat på vad vi tror att vi vet. Min känsla hela spelet igenom är nybörjar-bybo, men ju lägre tiden går och Max inte fattar galoppen så är det ju en väldigt lätt roll att ta på sig som nybörjar-ulv styrd av veteran-Recca.

2. Empis seglar upp som toppkandidat. Lixom, Trasapa är grön så länge han inte har blivit omvänd av Ulv-Recca. Jag har lagt fram två tydliga "bevis" på det. Kan Empis lägga upp sina misstankar mot Trasapa i punktform? 1-5 eller liknande.

Björn den gode

Swashbuckler
Sieri

Som utlovat så kommer då mitt sieri i god tid innan deadline. Fortsätt gärna att diskutera vilka som är ulvar, jag har inget planerat ikväll så kommer säkert varulvsspela en del då (och den del på lunchen :gremsmile:

Inatt siade jag Empiricus, och han är ulv.

Röst: Empiricus

Jag håller förövrigt med om att Max som är huvudkandidaten just nu är väldigt suspekt, nästan lika suspekt som Basse. Men idag ska förstås alla rösta på Empi (eller ja ni som är ulvar kan gärna rösta på Trasapa istället, så det blir klart och tydligt :gremwink:

Trasapa

Swordsman
Re: Sieri

Fantastiskt. Skönt att du bekräftar min magkänsla det bygger på mitt självförtroende :gremwink:

Nu kommer det säkerligen bli diskussion angående BDG's färgskala och visst, det har varit en del frågetecken och farhågor.

Men jag skulle vilja mena att ingen blev konverterad den här rundan och jag har svårt att se att BDG blev ulv i förra. Så mycket talar för att vi faktiskt kan lita på BDG. Om inte annat så lär det märkas efter kvällens utröstning.

Kan du bara lite snabbt dra ditt motiv till varför du siade honom BDG? Mest av ren nyfikenhet då jag själv tyvärr inte har lagt så mycket tid på honom.

Basenanji

Postd20modernist

Jag blev glad när jag läste det där. Ni vet ju att jag fick terriersjuka på BDG, men när jag började tänka att "jamen, om du nu är ett stolpskott Basse, vilka är de troliga ulvarna då?", varpå jag har tittat på KKs analys och nu tycker jag att Max röst på mig R1 samt Emp/Max röster R2 är tecken på ulvar.

Trasapa

Swordsman
Synd att vi är udda till antalet annars hade jag sett att det vore läge till dubbelhängning ikväll. Vi måste försöka komma ikapp ulvarna som nu troligen har ett försprång mot oss.

En utspridning av rösterna för att uppnå detta vore såklart allt för risky också med tanke på att vi inte vet hur många ulvar som är kvar i spel.

Thodd

Veteran

Björn den gode said:
Som utlovat så kommer då mitt sieri i god tid innan deadline. Fortsätt gärna att diskutera vilka som är ulvar, jag har inget planerat ikväll så kommer säkert varulvsspela en del då (och den del på lunchen :gremsmile:

Inatt siade jag Empiricus, och han är ulv.

Jag håller förövrigt med om att Max som är huvudkandidaten just nu är väldigt suspekt, nästan lika suspekt som Basse. Men idag ska förstås alla rösta på Empi (eller ja ni som är ulvar kan gärna rösta på Trasapa istället, så det blir klart och tydligt :gremwink:
Sweet BDG =)
Jag håller min röst på Max Ny eftersom att jag håller honom som huvudmisstänkt men baserat på ditt sieri så håller jag koll på rösträkningen och skiftar min röst så att vi verkligen hänger empiricus.

Thodd

Veteran
Trasapa said:
Synd att vi är udda till antalet annars hade jag sett att det vore läge till dubbelhängning ikväll. Vi måste försöka komma ikapp ulvarna som nu troligen har ett försprång mot oss.

En utspridning av rösterna för att uppnå detta vore såklart allt för risky också med tanke på att vi inte vet hur många ulvar som är kvar i spel.
vi kan få till en dubbel iallafall om vi koordinerar rösterna.

Basenanji

Postd20modernist
Tja, om en av oss lägger röst på 'Ingen' borde väl vi kunna ta ut BÅDE Max Ny och Empiricus?

Sedan tror jag att ulvarna var två i starten, konverterade någon så att de i R2 var tre stycken, just nu är det 8-2 till byborna.

R1
2 ulvar 10 bybor

1 bybo konverterad

R2
3 ulvar 9 bybor
Vimes död
Recca död

R3
2 ulvar 8 bybor

---

Visst vore det vackert att klämma bägge ulvar i en röstning? :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Aaargh...

glömde mig själv. :gremsuck:

R1
2-10
Basse röstas ut, ByboX konverteras

R2
3-8
Recca röstas ut, Vimes dödas

R3
2-7

Trasapa

Swordsman
Det var vad jag var ute efter med att "sprida ut" rösterna. Risken är ju att ulvarna gör något stunt i slutet och sabbar alltihop. Visst då har vi en tydlig hängning för nästa runda men med otur så har den ulven hunnit konvertera ytterligare en bybo.

Visserligen så spar vi en ulv nu så löper vi risken att gå från en till två ulvar i nästa runda..

Fan det här blev knepigt. BDG, K.K, har ni någon bra erfarenhet av det här?

Thodd

Veteran
Kan någon skriva in efter 20 hur rösterna ligger så jag kan hålla koll om jag skall flytta över min röst till empis?

Jag lägger ungarna runt mellan 19-20 och beroende på hur kinkiga de är (5 och 2 år) så händer det att jag somnar ibland men jag skall säga till tjejen att väcka mig om så händer.