madonna har hög kvalitet
Var vill du då placera in din musik för att den ska bli populär?
Jo, du vill sätta den så mycket i mitten som möjligt, och gärna göra den så anonym att man kan peta in den i många tal.
Problemet ligger alltså inte i enstaka personers smak utan att man måste göra något som tillräckligt många kan acceptera. För att klara detta så får det inte sticka ut för mycket, får inte ha för speciell karaktär, därför att då kommer det att trilla utanför för många personers smak.
Jag kan inte se det här som nått annat än att du definierar Kvalitet som nått som är så annorlunda som möjligt.
För mig är nått kan nått som tilltalar väldigt många ha mycket hög kvalitet.
Inte alltid förstås, och ibland är det inte vad det utgör sig för att vara,
men om man tar madonna som exempel, så tycker jag inte speciellt extra om henne eller det hon gör, men jag kan se att hon har en stor talang att fånga trender, hon kan ta trender och göra shower/låtar av det.
Sen kan man tycka om henne eller inte, man kan tycka att hon är dum i huvudet, att hon är en kass skådis, men enligt mitt sätt och se på henne kan hon sina saker och hon gör bra och populära saker år efter år, med floppar emellanåt. Det hon gör är populärt men innehåller hög kvalitet.
Medan nått mycket annorlunda sällan har mycket hög kvalitet.
Det annorlunda "kan" ha hög kvalitet, men det finns inget kvalitetsvärde i att det är udda eller annorlunda.
Ofta är opopulära saker inte alls bra, har inte hög kvalitet, ibland är det fallet, det blir myter om det udda som nått man ska sikta på och att man ska se ned på det som många tycker är bra.
Jag förstår att du inte medvetet vill se ned på de mångas smak, men för mig blir dina uttalanden ändå åt det hållet.
Möjligen skiljer sig våra respektive uppfattningar vad kvalitet är för något ganska mycket.
Bombu