Nekromanti Drakar & Demoner ELLER Eon?

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Jag brukar säga tvärt om

Vad kan man säga annat än att folk i grupp är stenkorkade. Ju fler desto dummare.
Motsäger du inte vad du sa i en annan diskution här? Att det krävdes fler individer för att åstakomma tekonlogiska framsteg? Eller argumenterar du bara här på samma sätt som min 4 åriga gudson gör? Anti för att få gnälla lite? Spela roll vilken orsak?

Jaja, stora forskningsprojekt skulle iaf aldrig gå att genomföra med den meningen som bas...

ehrm jodu när han jobbade där så var maten ganska ok... han har inte sett alla tidningsrubriker om hur det går utför med vård och äldrevårdens mat...

Men han har lite det problemet som en riksdagskvinna jag pratade med hade... hon pratade hela tiden om hur socialdemokraterna skulle göra rätt för sig och att det var klasskamp etc etc.. om hur hon när hon jobbade på sitt "vanliga" jobb kände på hur det verkligen var att vara svensk... åh ett annat favoritämne var hennes gamla döda far som hade kämpat för fackföreningsrörelsens grunder...

Problemet var bara att allt hon sa var just det, bara ord! hon levde inte längre som hon lär! Det faktum att hon nu tjänade 70000 kronor i månaden hade förändrat hennes leverne... hon bodde på hotell, reste med taxi, utnyttjar som alla andra riksdagsledamöter det här med barnledigheten under sommaren...

Men visst! det är ju praktiskt att ta upp sin gamla döda far eller prata om när hon jobbade inom vården! Det låter ju bra iaf, tills man börjar titta djupare dvs...

Krille

Super Moderator

"där en författare har föreslagit att man ska ta till rejäla aktioner för att möta den försämrade kvaliteten? Tror att han sa något istil med "Jag tar hellre livet av mig än lever på den där maten""

Men det var inte sjukhusmat som Jan Myrdal talade om, utan servicehemsmat. Det är givetvis en socialdemokratisk* konspiration. Den förra serveras till sjuklingar på sjukhus, patienter som kanske kan återföras till arbetslivet som goda skattebetalare och välfärdsskapare. Den senare serveras till sjuklingar på ålderdomshem, patienter som aldrig kan återföras till arbetslivet och därför aldrig kommer att vara något annat än välfärdskonsumenter. Det är en elak form av hemlig eutanasi, och den har säkert något med fluorsköljningen att göra.

* De borgerliga fick inte sitta vid makten tillräckligt länge för att genomföra den.

Krille

Super Moderator
Re: Noes.

"visst, men jag tänker aldrig titta på en brietny Video hon må vara nästan naken, men hon sjunger så dåligt."

Sänk volymen då. Dessutom kan Britta Spjut omöjligt vara hemskare än porrfilmsmusik! :gremgrin:

Vård eller långtidsvård? Ser ingen skillnad...

Och japp det var åldringsvården, men tyvärr är hela vårat vårdsystem påväg åt samma håll, inklusive skolmaten! Man massproducerar vakumförpackar och värmer upp! Precis som man också gör på falulasarett också, även om i lite större skala...

DODswe4

Hero

Njäe eller jag vet inte så noga, hur mycket Porr musik har du lyssnat på egentligen? :gremshocked: "krilles mörka hemlighet, lyssnar på Porr musik"

DODswe4

Hero

Och japp det var åldringsvården, men tyvärr är hela vårat vårdsystem påväg åt samma håll, inklusive skolmaten!
Om jag ska vara ärlig är min skolmat helt ättlig, den smakar till och med gott ibland, sen är det klart. jag gör inte min skolmat själv.

Krille

Super Moderator

"Njäe eller jag vet inte så noga, hur mycket Porr musik har du lyssnat på egentligen?"

En per porrfilm, ungefär. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater

Motsäger du inte vad du sa i en annan diskution här? Att det krävdes fler individer för att åstakomma tekonlogiska framsteg? Eller argumenterar du bara här på samma sätt som min 4 åriga gudson gör? Anti för att få gnälla lite? Spela roll vilken orsak?
Inte alls. Stora projekt krävs för att åstadkomma stora saker, men samtidigt så är stora projekt utan undantag alltid fruktansvärt ineffektiva, byråkratiska, röriga, övertillkrånglade eller allmänt soppiga. Det ändrar inte att de behövs, det gör bara att inte alla kommer fram till resultat och de som gör det gör det till ökade kostnader, ökat resursbehov eller annat resultat än det väntade.

De är viktiga, att de är ineffektiva ändrar inte det.

Troberg

Sinister eater

Du har inte läst om det här uppropet nu? där en författare har föreslagit att man ska ta till rejäla aktioner för att möta den försämrade kvaliteten? Tror att han sa något istil med "Jag tar hellre livet av mig än lever på den där maten"
Det var bara ett exempel, väx upp för fan. För 15 år sedan så var maten i alla fall bra.

Troberg

Sinister eater

Man massproducerar vakumförpackar och värmer upp! Precis som man också gör på falulasarett också
Nope, all mat lagas direkt inför måltiden och patienterna har fyra alternativ att välja på (kötträtt, fiskrätt, lätträtt och vegetariskt). Åtminstone var det fortfarande så i början av förra året.

Selly

Level 5 Laser Lotus
OT-stämpeln känns överflödig...

"Nope, all mat lagas direkt inför måltiden och patienterna har fyra alternativ att välja på (kötträtt, fiskrätt, lätträtt och vegetariskt). Åtminstone var det fortfarande så i början av förra året."

Det var inte så när jag låg inne för ett tag sen, men det var ju år 2004. Dessutom kanske det är en lokal grej, vem vet. Jag har inte forskat inom området direkt, utan talar bara egna erfarenheter nu.

Troberg

Sinister eater
Re: OT-stämpeln känns överflödig... [OT]

Det var inte så när jag låg inne för ett tag sen, men det var ju år 2004. Dessutom kanske det är en lokal grej, vem vet. Jag har inte forskat inom området direkt, utan talar bara egna erfarenheter nu.
Landstingen har självbestämmande i sådana frågor (och dessutom har varje sjukhuschef rätt så stor frihet).

När det gäller äldrevården (något som också diskuterats) så sorterar den under kommunerna. Landstinget har bara ett ändamål för sin kassa: vård. Kommunerna har däremot massor av saker att fördela sina pengar på (om de överhuvudtaget har några pengar, cirka en tredjedel av kommunerna skulle varit satta i konkurs om de varit företag), vilket är anledningen till att äldrevården ofta blir lidande.

Rent praktiskt så blir det dessutom inte dyrare att ha flera rätter. Om man ska göra 180 liter makaroner och 120 liter potatis eller om man ska göra 300 liter makaroner är rätt så likgiltigt, och det blir mycket mindre spill om folk får sånt de gillar.

Och om någon gör ett rollspel av det så är det inte OT längre...

Jaggernaut

Hero

Sänk volymen då. Dessutom kan Britta Spjut omöjligt vara hemskare än porrfilmsmusik

Det är det nästan inget som kan vara det :gremlaugh:

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: OT-stämpeln känns överflödig... [OT]

"Rent praktiskt så blir det dessutom inte dyrare att ha flera rätter. Om man ska göra 180 liter makaroner och 120 liter potatis eller om man ska göra 300 liter makaroner är rätt så likgiltigt, och det blir mycket mindre spill om folk får sånt de gillar."

Låter ju rimligt. Synd att folk inte alltid är så rimliga. Ingen valfrihet var det för min del, förutsatt att man inte var vegetarian eller allergiker (det var faktiskt djävligt dåligt även på den fronten, skall väl nämnas, vilket är skamligt i sammanhanget).

"Och om någon gör ett rollspel av det så är det inte OT längre..."

Sen kanske det ändå inte hör hemma i en tråd om DoD vs Eon...
:gremcrazy:

Jaggernaut

Hero
Re: OT-stämpeln känns överflödig...

Jag låg inne på sjukhus för över tio år sedan och då tyckte jag att maten smakade vedervärdigt, men det kan ju bero på att man var liten och bortskämd.

Jaggernaut

Hero

Det är en elak form av hemlig eutanasi, och den har säkert något med fluorsköljningen att göra.

Vilka enner (hm...det är alltid trevligt med dialektala ord :gremlaugh:) och så är de officiellt emot dödshjälp. Floursköljning hade vi på vår förra skola, det har garanterat något med eutanasi att göra :gremlaugh: