Taogoli;n213941 said:
Hur snabbt och spelbart verkar det, nyfiken?
Det känns som att starten på varje runda kommer ta tid, eftersom man först väljer stridsposition och sedan slår initiativ beroende på stridsposition. Först därefter betar man av handlingarna, men det går åtminstone snabbt.
Det känns också som att den vettigaste taktiken är att om man är först i rundan så anfaller man och tvingar motståndaren att slösa sin handling på försvar. Då står man säker till nästa runda. Det gör i sin tur att har man relativt högt i närstrid (dvs spelar en stridis) så vill man egentligen alltid vill spela Offensiv, så att risken är högre att man slår först och dessutom får +20 på anfallet.
Det känns dessutom som att rustning och sköld är superviktigast, så tjuven som hugger i ryggen har egentligen inte i striden att göra. Jägaren kan ha i striden att göra, men på avstånd – i närstrid göre hon sig icke besvär. (Hon har dock sötast bild.)
Det gäller för övrigt alla andra rollpersoner utom stridisarna: de är så hejjans klantdåliga med FYS+SMI/2 i närstrid (gissningsvis: ca 10-14%) att de lika gärna kan plocka fram popcornen och titta på. Klantdåligheten kommer säkert också leda till långa strider, eftersom det blir mycket luft som går sönder snarare än fiender.