DoD Drakkejsarens hemlighet - SL-tråd

Bandobras_Took

Veteran
Jag tycker inte Ridders rös är lämpligt som första utfärd från Utkante. Vår grupp gjorde det som det tredje äventyret och hade tillgång till en magisk dolk, och var nära att stryka med ändå. Till sist lyckades gruppen fly från kummelgasten med statyettdelen och ta sig ut.
Bra input, då jag ska leda detta till helgen. Kanske ändrar på spöke/gast så att de tar normal skada även av vanliga vapen då, för jag hinner inte läsa så mycket fler äventyr innan. Vilket hade du börjat med?

Bandobras_Took

Veteran
Precis, de är redan misstänkta. Spelarna kommer ändå direkt att misstänka en välgörenhetssekt som delar ut mat till fattiga/hjälper sjuka osv, men jag tänkte mig något i stil med: Ljusets Utvalda. Ljusbärarna. De Ljusa. Ljusets väg. Vägfinnarna.

För att koppla dem till Sanningens sällskap kanske De Sanna eller Det Sanna Ljuset - men det känns för enkelt.
Ljuset väktare? Annars tyckte jag Ljusbärarna var bra.

Badmojo

Old’s cool
Trolletinn eller Suckarnas torn anses av många vara lite mer förlåtande och nybörjarvänliga.
Suckarnas Torn tycker jag behöver lite mer kärlek och anpassning från SL för att ta tillvara på tragiken kring bakgrundshistoriken etc. Faller lite platt annars. Tror det finns lite tankar om detta i tråden.