Nekromanti En dåres försvarstal!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
Fast, om vi ska fortsätta vara OT: nuförtiden litar folk blint på all skit på internet som bekräftar det de redan tror på. Och mycket dumheter är det. :gremwink:
Ungefär samma sak som förr med böcker då =)

Eller OK, urvalet var ju mindre, så det var ju lite klurigare att skaffa sig flera olika perspektiv på saker och ting om man inte hade väldigt mycket tid att hänga på bibliotek...

Tsianphiel

Swordsman
Jag tycker att det är tråkigt att du utgår ifrån att jag har haft förutfattade meningar om ditt äventyr. Det finns förmodligen inte så mycket jag kan säga för att övertyga eller visa på motsatsen. Jag skall be Tove att hon ger de produkter du producerar i framtiden till en annan recensent, i den mån det går.

Övriga författare som delar Klaatus åsikter kan naturligtvis också höra av sig till Tove och be om en annan recensent.

Arfert

Facit
SagaGames (dvs jag i det här fallet) tänker inte påverka Fenix val av recensenter.

Jag tycker det var en hyfsad recension, även om jag inte håller med om allt. Men det tänker jag försöka unvika kommentera det. Det är kontraproduktivt.

Tsianphiel

Swordsman
Ett förtydligande

Med anledning av det här:

Arfert said:
SagaGames (dvs jag i det här fallet) tänker inte påverka Fenix val av recensenter.
...så vill jag förtydliga lite.

Jag ser den här diskussionen som något som är helt skilt ifrån SagaGames. Oavsett vad som sagts i den här eller tidigare trådar så är min utgångspunkt att jag gillade både Fantasy! och Mörkret vid stigens slut. Jag tycker att Arfert gör ett fantastiskt jobb och jag har stor respekt för honom, för SagaGames och även för Klaatu och alla andra på wrnu som jobbar med att hålla rollspelshobbyn vid liv.

Telash

Swordsman
Re: Ett förtydligande

"och alla andra på wrnu som jobbar med att hålla rollspelshobbyn vid liv."

*Räcker försiktigt upp handen*

Även om man gör ett mediokert rollspel som säljer i 6 exemplar?

krank

Telash said:
Även om man gör ett mediokert rollspel som säljer i 6 exemplar?
Tja, det är ett fler exemplar än VÄRMEDÖD sålt än så länge... =)

//Krank har å andra sidan inte gjort särdeles mycket för att öka på den siffran på sistone heller...

Arfert

Facit

Tsianphiel said:
Med anledning av det här:

Arfert said:
...så vill jag förtydliga lite.

Jag ser den här diskussionen som något som är helt skilt ifrån SagaGames. Oavsett vad som sagts i den här eller tidigare trådar så är min utgångspunkt att jag gillade både Fantasy! och Mörkret vid stigens slut. Jag tycker att Arfert gör ett fantastiskt jobb och jag har stor respekt för honom, för SagaGames och även för Klaatu och alla andra på wrnu som jobbar med att hålla rollspelshobbyn vid liv.
Tack!

Telash

Swordsman

Tack knark, Magnus och Ram, det värmde faktiskt. :gremsmile:
Men jag får (precis som knark) skylla mig själv. Jag har ju inte orkat göra reklam för det.

Tsianphiel

Swordsman

Det var ett intressant experiment som förtjänar att utvecklas, så ja, absolut.

krank

Tsianphiel said:
Det var ett intressant experiment som förtjänar att utvecklas, så ja, absolut.
Medhåll. More than Humans approach till kampanjspel är ju delvis inspirerad av Kontinuum... Spelvärlden jag skrivit är ju också en enkampanjsvärld, så att säga. Har för mig att jag och Telash pratade om saken nån gång...

Telash

Swordsman

"Spelvärlden jag skrivit är ju också en enkampanjsvärld, så att säga. Har för mig att jag och Telash pratade om saken nån gång..."

Har vi det så har jag glömt bort det, vilket givetvis är ganska troligt.

Tsianphiel: En version 2 finns i pipelinen, när man väl har släppt det första rollspelet så går det trögt dock. Man har ju plötsligt något man måste (eller iaf vill) överträffa.

Telash

Swordsman

Haha, okej. 7 sålda då :gremsmile:
Äh, jag är bara glad att Åsa skrev ett äventyr till det, det är tillräcklig uppmärksamhet för att jag ska bli helt odräglig av narcissism.

krank

Klaatu said:
Intressant läsning om man jämför den med recensionen i Fenix.
Ja, nu har jag läst den. Tycker nog att båda var intressanta. De hade lite olika perspektiv och utgick från olika erfarenheter. Det är bra att äventyret blir recenserat från flera håll, så kan de som funderar på att köpa äventyret få en bred bild.

Grattis till recensionerna!

mcwolfe

Veteran
Bara som liten kommentar (nu har jag varken läst äventyret eller recensionen, men tycker om att hålla mig ajour med genusdebatten). Också för övrigt imponerad över att diskussionen överlag hållit sig på en intressant nivå här.

Min uppfattning är att det går att t.ex skildra sned könsfördelning i en berättelse eller ett äventyr och fortfarande vara genusmedveten. Frågan är snarare om hur den sneda könsfördelningen skildras. Man kanske inte ens behöver ha en kvinnlig smed, men däremot en kvinna som vill vara smed, men inte får. Helt enkelt: Håll kvar strukturerna, men gör kvinnorna på vanliga människor. Då plötsligt blir strukturerna ett problem, och det hela blir mycket intressantare.

Försöker komma på fler exempel just nu, men huvudet står still efter första jobbdagen efter semestern, men jag tror ni förstår.

/McWolfe