PROMOTION Ensamma Vargen till DoD

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Eftersom första målet är låsa upp en addon, så kan ju det ge en del extra - men då kan man fundera på om det läggs till ett nytt paketpris "all-in" eller liknande? Risk 300 kommer för sent för man ska hinna tjäna in de pengarna mot övriga töjmål?
Går det att ändra i töjmålen, så att Michael o Gunillas äventyrskampanj prioriteras asap? Fattar inte varför den behöver vara ett töjmål (ok att ni räknat på en viss backarbas som grund och att en viss delmängd av den kommer att köpa add-onen också). Nu är det dock ca 50 backare till som behövs för att nå 300 000, och bara tio dagar kvar. Viss risk att den låses upp för sent, som Prof T var inne på.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
470
För trovärdighetens skull tycker jag det är bra att man först samlar pengar för att ha råd att ge ut den extra äventyrsboken, om inte annat kan den realiseras senare, kanske i samband med en engelsk Kickstarter.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
För trovärdighetens skull tycker jag det är bra att man först samlar pengar för att ha råd att ge ut den extra äventyrsboken, om inte annat kan den realiseras senare, kanske i samband med en engelsk Kickstarter.
Den är väl primärt självfinansierande, iom att backare betalar extra?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,631
Location
Stockholm
Så vitt vi vet på förhand kanske det är 25 pers som vill ha den. Då lär den inte vara självfinansierande. 100 pers? Ja, men då kanske det börjar se ut som nåt.
Det är väl typ där vi är i diskussionerna. Det är mycket gissande och riskanalys just nu. :)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
459
Location
Stockholm

Jag hänvisar åter igen till Kiqtrack - om kampanjen fortsätter som förväntat (och beter sig som KS brukar i gemen (största intäkterna första resp sista 48h)) så kommer den landa mellan 297k och 357k. Så sannolikheten att Gunillla och Michaels mål låses upp i rimlig tid är låg (i bästa fallet ovan, typ 4-5 dagar inom slutet). Genom att öppna tilllägget som köpbart kommer kurvan att öka tidigare och ge folk chansen hoppa på.

Vet inte varifrån siffran med att det skulle vara 25 intresserade av detta? Tänker det helt beror på kostnaden och information som presenteras.

Alternativt skulle jag strunta i det här töjmålet och erbjuda det i ett senare tillfälle. Jag tänker också att möjligheten sälja produkten senare är ett värde i sig för Åskfågeln (samt ha den "klar" för engelsk KS).
 
Last edited:

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
100
Det här ser ut att kunna bli riktigt bra och jag håller tummarna för en bra sistasträcka. I den mån det gått lite trögt tror jag historik spelar in. Särskild eloge till kreatörernas beredskap att svara på frågor och lyssna på synpunkter.

Informationen om deluxeutgåvan känns lite undangömd i en uppdatering, kanske värt att lyftas fram lite mer i kampanjtexten eller under relevant backarnivå?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,631
Location
Stockholm
Det här ser ut att kunna bli riktigt bra och jag håller tummarna för en bra sistasträcka. I den mån det gått lite trögt tror jag historik spelar in. Särskild eloge till kreatörernas beredskap att svara på frågor och lyssna på synpunkter.

Informationen om deluxeutgåvan känns lite undangömd i en uppdatering, kanske värt att lyftas fram lite mer i kampanjtexten eller under relevant backarnivå?
Superbra feedback! Jag lade till info om deluxe-utgåvorna tidigt i projektbeskriningen!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Om Gunillla och Michaels kampanj skall ge en boost (och kanske bidra till att fler även backar grundböckerna) bör den nog “låsas” upp i tid? Tänker att information om vad den är tänkt att innehålla, format, trolig prisbild etc behöver finnas på plats tidigare än precis innan slutspurten, som det lutar åt nu.
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,631
Location
Stockholm
Lättare OT, men vem illustrerade inlagorna i Åskfågelns nyutgåvor av Ensamma Vargen?
Jag har bara Flykt från mörkret, och den har illustrerats av en Richard Longmore. Söker man på hans namn dyker det upp i samband med de andra böckerna också, så rimligtvis torde han även varit inblandad där.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Såg bra ut! (Gillar även Nerdgores bilder till Holmgards nyutgåvor).
Kommer några sådana illustrationer att även finnas i äventyren (antar att de inte finns i regelboken)?
Vill ha mer gritty, Oldhammer-vibbar i min diet!!!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Lukas Thelins svartvita illustrationer (från Insta m m ställen) är ju assnygga! Ser gärna några sådana mer jordnära illustrationer i något äventyr.

PS skulle även vilja se en update med fokus på Sommerlund och omgivning; typ en kartdetalj, lite mer om miljön för huvuddelen av äventyren, Kaiklostret etc.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,597
Location
Maastricht
Lite om Michaels o Gunillas kampanj fanns att läsa hos Rollspelsnostalgi:
http://instagr.am/p/C9xBfYPMSzr/
Fanns en längre version på Rollspelsnostalgi´s FB sida. Så jag klistrar in den för att jag är serviceminded ;)


Kickstarten av Ensamma Vargen - Äventyr i Magnamund till Drakar och Demoner rullar på! Ett av de häftigaste stretch goalen är en äventyrskampanj författad av Michael Petersén och Gunilla Jonsson. Två rollspelsveteraner som gjort stora insatser för svenska rollspel. Vi är nyfikna. Ge oss lite mer inblick i vad äventyrskampanjen kommer att innehålla.

: Vi börjar i Sommerlund. Kai-klostret och Ensamma vargen är så viktiga för världen att vi vill börja där, i storstaden Holmgard dit äventyrare kommer från världens alla hörn. Något är ruttet i Holmgard, något med rötter i Magnamunds allra äldsta förflutna. Äventyrskampanjen tar med hjältarna ut i världen, till nya platser och sådana vi känner igen från soloäventyren.

Rollspelsnostalgi: Hur är det att skriva en äventyrskampanj till en redan klar värld? Magnamund ”finns” ju redan, hur pass stor frihet har ni haft att ta ut svängarna?

Michael och Gunilla: Just nu slipar vi på själva handlingen. Vad gäller platser, personer och Magnamunds historia ser vi till att bolla med experter som vet mer än vi.

Rollspelsnostalgi: Hur långt har ni kommit i skrivandet? Nästa stretch goal (300 000 kr) att låsas upp är just kampanjen. Tänker att ni måste ha kommit en bit redan.

Michael och Gunilla: Vi är på skapa-handling-stadiet. Men en del återstår för att se till att Ensamma vargen-känslan blir riktigt rätt.

Rollspelsnostalgi: Michael och Gunilla, ni är ju veteraner inom svenska rollspel. Berätta något om ett tidigare rollspelsprojekt som ni gjort. Berätta en anekdot, lyft nått som varit viktigt för er, nått som kanske inte alla rollspelsnostalgiker vet om…

Michael och Gunilla: Den enda anekdot med (vag) Ensamma vargen-koppling vi kan komma på är att vi för nästan fyrtio år sedan spelade Traveller med Marcus Rowland på en kongress i Brighton. Och Marcus råkar vara den som recenserade alla de första Ensamma vargen-böckerna för White Dwarf. Han var en bra spelledare. Gunilla spelade en officer i flottan med forward observer som enda användbara färdighet. Joe Dever träffade vi bara en gång innan han gick bort, när han var på besök i Sverige inför lanseringen av det första Ensamma vargen-rollspelet.

Måndagen den 29 juli är finalen för Kickstarten av Ensamma Vargen - Äventyr i Magnamund till Drakar och Demoner. Läs mer här: https://www.kickstarter.com/.../ensamma-vargen-aventyr-i...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,631
Location
Stockholm
Fanns en längre version på Rollspelsnostalgi´s FB sida. Så jag klistrar in den för att jag är serviceminded ;)


Kickstarten av Ensamma Vargen - Äventyr i Magnamund till Drakar och Demoner rullar på! Ett av de häftigaste stretch goalen är en äventyrskampanj författad av Michael Petersén och Gunilla Jonsson. Två rollspelsveteraner som gjort stora insatser för svenska rollspel. Vi är nyfikna. Ge oss lite mer inblick i vad äventyrskampanjen kommer att innehålla.
Nu är kampajnen öppen som en add-on!
 
Top