Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana

Din outning är inte hållbar för fem öre.

Liliana said:
Kanske märks att jag är tokig och samlar på de böckerna?
Där har vi någon form av brödsmulning gällande dyr/dyrksats/dyrk-whattävvers

Här är din outning:
Liliana said:
Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.
Vimes funderar om det var du som brödsmulade ut dyrksats i början av spelet. Det är här hela spektaklet Vimes vs. Tripp drar igång.

Liliana said:
Vimes; Nej, det var inte jag. Och jag sa aldrig att min brödsmuling var obvious. I mitt första inlägg (tror jag det var) smulade jag om samlingar. Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen. Kanske lite svag och obskyr brödsmuling, men vill ju inte ge ut allt för mycket så här tidigt. I andra spel verkar majoriteten vara för att inte outa så mycket när det inte behövs?
Du snackar om Game of Thrones i första inlägget och visar att du samlar på böckerna. Lixom, det finns inte en sportkeps att det har nått att göra med att hänga upp saker på en vägg med en dyrksats eller samlingar av "typ-insekts-samlingar". Tavlor med djup? Din "samling" av AGoT har ju inget att göra med dyrk eller något i närheten.

Liliana said:
Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.
Nej man hänger inte upp tavlor med en dyrksats. Ditt Google-sök stämmer överens med vad Mukwa skrivit i ditt roll-PM. Jomentjena. Det stämmer inte alls överens med någon annan outning av föremål.

Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Jag tror fortfarande inte på dig. Brynolf tycks dock gilla ditt "home improvement" tool. Vimes tycker det är "Coolt" att du har en dyrksats som du kan hänga upp tavlor med och skall luska i vem som lagt ut nått med dyrka- Vi snackar Tripp så klart.

Brynolf said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.
Brynolf har ju hajat galoppen med att man inte skall kunna använda sina egna föremål. Han vill tydligt påpeka att det inte är Lilianas dyrksats.

Liliana tolkar Bryolfs fråga så här:

Liliana said:
Aha, som en som använder två synålar som virknålar för att den inte vet bättre?
Det här är ju också helt keff mot mitt eget föremål: STAVEN. Jag kan ju inte använda den för att det är forbidden from the all mighty att använda magi. Min Stav är ju värdelös för mig (om jag inte använder den som vandringsstav, men det är ju inte dess egentliga sygte).

Liliana använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor.

Vico gissar på att Lilianas yrke inte använder föremålet (dyrksatsen) till vardags.

Liliana said:
Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.
Fast Liliana har ju hävdat flera gånger att hon hänger upp tavlor med sin dyrksats till vardags. Att föremålet inte är förknippat med yrket är ju en annan sak, men just att hon plötsligt ändrar sig här är ju anmärkningsvärt.

KAN INTE ULVARNA KOMMUNICERA?

Grejen här är att Liliana pysslat med världens mest konstiga outning av dyrksats. Jag har hela tiden varit väldigt på och hård för jag tror ju inte på det hela. Nu passar jag på att göra en outning:

K.K said:
Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!

Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Vico hoppar ju direkt på och undrar varför jag outar att mitt föremål är magiskt. Det är ju i min mening inte det som är av vikt för outningen. Det hela är ju att jag inte kan använda mitt föremål. Det spelar ju ingen roll att det är magiskt.

Liliana said:
K.K, förstår inte hur ditt föremål kan höra till ditt yrke, men du kan inte använda den.
Jag har ju gjort tolkningen att det inte är helt keff för en prälle att bära runt på en stav. Det intressanta är ju att jag inte kan använda den. Liliana har ju hela tiden påtalat att hon använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor. Det är ju fel, fel, fel.

Alltså, här har vi Vico som börjar rösta på mig (Empis var före, men han ser jag som grön). Liliana försöker haka på och efter detta kommer Larsson som hela tiden gjort tappra försök att brunmelera mig. Han påstår till och med att jag kastat anklagelser mot honom som är helt tagna ur luften, typ.

Nu kommer Riddare!

Brynolf said:
Jag tror helt enkelt KK har tolkat sitt föremål fel, och att dess rätte ägare dyker upp förr eller senare. Att han inte kan använda det talar för det. Om han däremot har RÄTT, sticker han ut mest ur väven av alla hittills. Och förtjänar därför en röst för att se hur det ligger till med den här saken.
Alltså, Brynolf som är en slipad bybo vet ju med sig att han inte kan använda sin Plåthillebard. Det framkommer ju tydligt i hans roll.

Jag är ju tydlig med att påpeka att jag inte kan hantera mitt föremål så det borde ju vara en rätt grönande signal för by-bo-Brynolf, men han väljer att tolka mig på annat vis. Plåthillebard. Va är det för föremål? Varför är Hillebarden gjord av plåt? En Hillebardsate är väl gjord av trä+järn eller stål.

Det är mycket ulvande i konstalationen ovan här. Brynolf går in och "räddar" Liliana flera gånger.

1. "Det är alltså inte alls "din" dyrksats."
Liliana har hävdat rätt hårt att det är hennes dyrksats och att hon använder den till att hänga upp tavlor.
2. "Ok? Du får gärna förklara lite mer ingående."
På Basses anklagan att Liliana är ulv på grund av outningen. Brynolf fattar inte hur Basse kan påstå att Liliana är ulv tack vare hur och vad hon outat. Det är ju uppenbart vad Basse menar.

Riddare Brynolf said:
Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.
Det här störde jag mig redan på i R1. Jag passar perfekt in i mönstret. Jag har en sak som jag inte kan använda. Det är ju det som är grejen, och det var därför jag ville hänga Liliana rätt hårt för hennes outning. Brynolf fortsätter att försöka brunmåla mig.

Men va fan. Det fortsätter och fortsätter. Vimes har tidigare varit inne och filat lite på Liliana. Nu kommer det ett till inlägg.

Vimes said:
Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.
Wut? Använder Vimes sina Jongleringsbollar till nått annat? Vimes kan väl inte använda sina Jongleringsbollar? Vimes är väl en Vakt som vill ha Brynolfs Plåthillebard. Varför är min Stav mer märklig än en dyrksats som man hänger upp tavlor med?

Jag måste avbryta här för jag har lite annat att göra, men jag ser en massa mönster ikring Lilianas outning. Jag ser en massa felaktigheter och jag ser en massa ulvar. Jag behöver hjälp att komma fram till saker och ting.

I R1 var jag bensäker på Larsson-Liliana-Bryonlf som ett ulvgäng för ett slag. Nu är jag åter tillbaka där.

Vimes smälter in bra i beskyddaren av Liliana. Nästan i samma utsträckning som Brynolf. Är det ett tecken på att ulvarna inte kan kommunicera?

Lägger jag till Vimes bland de andra tre så finns totalt fyra ulvar. Det är för lite om de inte kan kommunicera. Då måste jag in med en femte ulv. Rakt av utifrån mitt senaste snack om Lilianas outning så rycker jag Vicotnik.

Vicotnik har Basses svärd, men det har Riddare-Bryonlf stulit. Hans Plåthillebard skänker han över till Vimes med något inlägg i slutet tror jag. Nått i stil med: "Öh, Vimes du kan om möjligt inte vara den som kan sia Plåthillebard?" Detta är draget ur arslet, men jag är nästan säker.

Att Vimes har brödsmulat vakt och jongleringsbollar i sitt första inlägg köper jag. Att Brynolf brödsmular Riddare med klonk köper jag inte alls lika lätt.

Jag är såklart inte klar med detta och det är lite av en demo-ex-prototyp.

Att Liliana "räddas upp" av Riddare-Brynolf och Vakt-Vimes står i alla fall klart. Att de gillar hennes dyrk-outning och hänga upp tavlor framför min outning av stav som jag inte kan använda står också rätt klart.

R1, de första 3-4 sidorna. Alltså, inlägg 1-396 är sjukt intressant. Det är en massa pryttlar som florerar av intresse där.

Måste knyta ihop säcken lite till.

Liliana är den som Vimes använder sig av för att ge sig på Tripp. Sen försvarar Vimes Lu-kaazh som i en förlängning talar emot Tripp antar jag. Vimes själv ser det ju inte som ett försvar, men från att ha haft Lu-kaazh som misstänkt hjälper han honom rätt hård i R2 då bland annat Kånkel-noja säger att det är scum med Lu-kaazh.

Numera är jag inte så säker på Lu-kaazh. Hans förmåga knyter honom till Tripp och det är bra. Det sluter cirkeln. Tripp kan mycket väl vara en betydande roll som skall motvärka DTF på nått vis? Hänger vi Tripp ger vi Lu-kaazh en förmåga, visst är det lockande? Visst vill Vimes hänga Tripp rätt hårt? Tripp´s roll kanske är till för att inte vi skall massouta vad vet jag.

Det finns ingen som siar Vakt fortfarande och det säger mig att nått lurt är i görningen för den delen.

Måste fan pusta ut. Jag är redo att ta bataljen mot de jag anklagar lite smått för ulveri här och var.

Brynolf

Dum fan
Re: LJSLarsson

Korpa said:
Slutsats: Larsson har velat från början till start. De enda som han har haft något större samröre med (alltså diskuterat med) är K.K, Vimes och Cissi. Det här betyder också att det är väldigt många som Larsson har undvikit helt och hållet. Han har omnämnt ett fåtal övriga i sina inlägg, men han har överlag varit hemskt duktig på att undvika att skriva om eller till de flesta.

Vicotnik är den enda som han har sett som grön från början till slut (han har iaf inte skrivit annat), övriga har han antingen ändrat åsikt om (från grön till röd) eller sett som röd från första början.

Den som han har varit mest aktiv vad gäller att angripa är K.K och i viss mån även Vimes, det är de två som är ulviga enligt Larsson. Rösterna på Ruga och tripp känns inte som särskilt seriösa, de är dåligt motiverade och han har mest bara hängt på andra som redan lagt sina röster där. Jag vill hemskt gärna tro att det här är grönande för K.K och Vimes, men det finns alltid en liten möjlighet att det är ulvgnabb som är till för att förvirra oss. Med tanke på hur många Larsson har undvikit så tänker jag dock inte anta att det är ulvgnabb utan ett ärligt försök att smutskasta bybor.

Den enda som Larsson har kommit i närheten av att skydda är Max Raven och det är tveksamt om det är på den nivån att det ligger något bakom det. Jag tror mer på att Larsson försökte vara en vänlig bybo och få nybörjarna att bli vänligt inställda och lurade.
Jag tror Larsson är tillräckligt rutinerad för att undvika ulvmisstaget att inte jiddra offentligt med sina ulvpolare och rösta på dem emellanåt. Samtidigt kräver det cojones att storbråka ulvar emellan. Så utifrån Korpas analys tycker jag Ruga och Tripp ser smålurviga ut.

Det sagt lägger jag min röst på Diesel. Om vi tänkt rätt kring Larsson är Diesel det närmaste vi kan komma.

Röst: Dieselsoppa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Fixa länken

Brynolf said:
KK said:
Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.
Konrad, sägs det specifikt att det var Larsson som var botanikern? Det är ju annars möjligt (om än långsökt) att det är Armitage som du "siat".

Vad det skulle innebära vete fåglarna. Att ulvarna inte har några yrken, men en massa info som de kan basera lögner på?
Klart ulvarna har yrken.

Larsson var Botaniker. Han outade Trädgårdsmästare. Jag har angett en massa möjligheter vad jag tror är gällande här och en av dessa saker är att ulvarna har fluff att basera sitt yrke på eller alternativa yrken att välja bland, men endast ett är rätt.

Du var i R1 inne på att vi alla skulle outa vad vi kunde sia. Det är så sjukt ulvigt i detta nu!

Du ville veta om du skulle outa Riddare.

Basse outade Tempelriddare. Du var efter honom och den ända som kan "gröna" dig är Vimes som outar att han kan sia Riddaren rätt sent.

Ingen vill syna Tempelriddaren i skrevet. Varför vet jag inte. Däremot finns det en stor enklav som vill se Basse dingla. Jag är inte en av dom.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
KK said:
Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.
Konrad, sägs det specifikt att det var Larsson som var botanikern? Det är ju annars möjligt (om än långsökt) att det är Armitage som du "siat".
Jake är diskad.

Detta ersätter inte ett nattmord eller hängning.

Mukwa said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Hur kan du ens tro att det kan vara så långsökt att jag skulle få Jake´s yrke Botanikern? Hade Cassius spammat vrållådan med nått avstängningsbart tror du alltså att Cissi skulle få ett PM av Mukwa där det står: En Sjöfarare har lämnat spelet.

Nä, Brynolf nu står du på samma sida som Liliana igen och sitter ni i samma båt så må den sjunka.

Brynolf

Dum fan

KK said:
(quote=brynolf]Skrivet av: Riddare Brynolf
Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.
Det här störde jag mig redan på i R1. Jag passar perfekt in i mönstret. Jag har en sak som jag inte kan använda. Det är ju det som är grejen, och det var därför jag ville hänga Liliana rätt hårt för hennes outning. Brynolf fortsätter att försöka brunmåla mig.[/quote]
Nej, grejen var att du inte hajade att ditt föremål var någon annans. För du har väl fattat vid det här laget att vi alla har någon annans föremål? Att vi inte "kan använda" prylen är inte grejen. Jag förstår ju hur du tänkte på den tiden, innan det hade outats tillräckligt för att det skulle stå klart, men att du drar upp det här NU tycker jag är anmärkningsvärt.

Jag håller dock med dig om att Lilianas outning är trevande och suspekt och mycket väl kan vara en efterhandskonstruktion. Men det hon till slut landade i ser jag inga problem med. Det är vägen dit som rödar henne.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Jake är diskad.

Jag vet ju inte hur din roll ser ut, men min siarförmåga ger mig info om yrket när spelaren lämnat spelet. Och det har Armitage ju onekligen gjort. Jag tycker det är en befogad fråga, som du för övrigt inte har svarat på.

Patient Beta

Swordsman

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Jake är diskad.

Mukwa said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Hur kan du ens tro att det kan vara så långsökt att jag skulle få Jake´s yrke Botanikern? Hade Cassius spammat vrållådan med nått avstängningsbart tror du alltså att Cissi skulle få ett PM av Mukwa där det står: En Sjöfarare har lämnat spelet.

Nä, Brynolf nu står du på samma sida som Liliana igen och sitter ni i samma båt så må den sjunka.

Nu var mitt inlägg mer fräscht innan jag fick datorkrupp och var tvungen till omstart, men men.

2013-02-24 19:20:29

Liliana said:
Har inte kommit på hur man citerar än, så ni får leva med det helt enkelt.

Cissi; Vi får ju reda på om personen är ulv eller inte när den åker ut, så om den är yrket du pratar om, så kanske andra av samma yrke är av samma fraktion?
Det skulle ju hjälpa oss i spelet.

Tänker jag fel?

2013-02-25 16:59:42

Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Och nu måste jag dra.

Men jag drar ett föremåls snack innan det.

Jag har ett föremål som passar min roll men jag kan inte använda föremålet på nått speciellt vis. Föremålet passar bättre in hos en Magiker.

Vimes har sina bollar. Han kan inte använda dom och troligen är hans yrke inte i närheten av Gycklare. Han kan vara en Krigare som på fritiden samlar på runda saker i bjärta färger, vad vet jag.

Basse är en Tempelriddare med sitt Bandage. Han kan inte använda det, men jag ser det inte som ett problem att han bär med sig det. En Helare skulle ju ha större nytta av Bandaget så klart.

Larsson är en Trädgårdsmästare. Han har på sig ett halsband av djurlik. Funkar för mig, men visst passar det bättre in hos en Shaman eller nått sånt. Larsson är rätt säker på att hans föremål inte passar hans roll. Varför vet jag inte.

Liliana har en dyrkats som hon inte kan hantera. Däremot använder hon det till annat. Så som att hänga upp tavlor. Visst passar dyrksatsen mer in på en Tjuv, men nu har ju Liliana sagt att hon använder den och får använda den. Jag kan inte använda min pryl som är magisk. Jag tycker det skär sig en aning i och med att Liliana fortfarande kan använda sitt föremål, men på helt fel vis.

Finns det några mer föremål? Tyr har ett föremål som han inte kan använda tror jag?
Åh, här kan jag svara! :gremsmile:

1. Det finns Gycklare.
2. Jag har inte sagt att jag kan använda mitt föremål eller får använda den. Jag har sagt att jag använder det, men tydligen felaktigt användnings-sätt. Det står att jag använder den.
3. Väntar på att någon outar ett föremål som kan tillhöra mig, om nu teorin att vi bybor har varandras stämmer.
Efter att du postade din misstanke, KK, så gick jag tillbaka och läste på om Liliana och jämförde med alla datum och tider jag samlat på mig.

Det känns som om dessa tre citat, när de kom, är väldigt trevande. De verkar inte påvisa att hon sitter med samma förmåga som oss andra att kunna sia när ett visst yrke lämnar spel.

2013-02-26 01:05:44

Liliana said:
b). Ja, jag ser när gycklare ryker. Mitt yrke är lite tvärtom. (så, nu har jag outat (well, nästan) som du ville, också).

Cissi: Ja, jag får reda på när gycklare ryker. Har även en fråga; Hur ser man ditt dokument? Vill gärna se det.
Här först säger hon att hon kan se när gycklare lämnar spel, efter att flera andra outat samma sak. Jag kan inte hitta något tidigare inlägg där hon ens hintar om att hon kan se när ett yrke ryker.

Du har nog något på spåren med Liliana. Kanske. Eller så är det bara för att hon är nybörjare, men jag tycker inte det är en helt bra att svepa nybörjarmanteln över eventuella ulvmisstag.

Röst: Liliana

Nu ser alltså röststatistiken ut så här:

Dieselsoppa har 4 röster (Cassius, Liliana, Ruga och Brynolf)
Liliana har 3 röster (Cissi, Konrad Konvalj och Empiricus)
Cassius har 2 röster (Dieselsoppa och Vimes)
tripp_trap har 1 röst (Vicotnik)
Brynolf har 1 röst (Max Raven)
Vicotnik har 1 röst (tripp_trap)

För mig känns det som att både Dieselsoppa och Liliana har lite gryende drev på sig, och de båda får gärna svara upp lite på vad de har att säga om misstankarna på dem hittills.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Nej, grejen var att du inte hajade att ditt föremål var någon annans. För du har väl fattat vid det här laget att vi alla har någon annans föremål? Att vi inte "kan använda" prylen är inte grejen. Jag förstår ju hur du tänkte på den tiden, innan det hade outats tillräckligt för att det skulle stå klart, men att du drar upp det här NU tycker jag är anmärkningsvärt.

Jag håller dock med dig om att Lilianas outning är trevande och suspekt och mycket väl kan vara en efterhandskonstruktion. Men det hon till slut landade i ser jag inga problem med. Det är vägen dit som rödar henne.
Jo det är grejen. Vi kan inte använda den pryl vi har. Det är det som är grejen. Jag kan inte använda min stav för att mina gudar inte tillåter det.

Du kan inte använda din Plåthillebard för att du är Ridderlig.

Liliana använde sin till att hänga upp tavlor. Detta är fällande och det försökte du avhjälpa Liliana från.

Att Staven tillhör någon annan har jag förstått. Vid tidpunkten där skrev jag något i stil med att den visst passar min roll rent tematiskt, men jag kan inte använda den.

Staven tillhör Tyr för den delen. Han är Magiker.

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Vicotnik har Basses svärd, men det har Riddare-Bryonlf stulit. Hans Plåthillebard skänker han över till Vimes med något inlägg i slutet tror jag. Nått i stil med: "Öh, Vimes du kan om möjligt inte vara den som kan sia Plåthillebard?" Detta är draget ur arslet, men jag är nästan säker.

Att Vimes har brödsmulat vakt och jongleringsbollar i sitt första inlägg köper jag. Att Brynolf brödsmular Riddare med klonk köper jag inte alls lika lätt.
Det är jag som sliter plåthillebarden ur baken och kastar på Vimes med frågan om det är hans, för att det var i samband med att Brynolfs outning med att hans underhuggare var bönder (något jag frågade) som jag fick upp tanken på hur alla yrken och föremål och sianden hänger ihop och därför anade att hillebarden hörde till Vimes eftersom han kunde se när riddare lämnar spel.

Så den delen tar jag på mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Jake är diskad.

Jag vet ju inte hur din roll ser ut, men min siarförmåga ger mig info om yrket när spelaren lämnat spelet. Och det har Armitage ju onekligen gjort. Jag tycker det är en befogad fråga, som du för övrigt inte har svarat på.
Jag har svarat flera gång: Ett stycke Botaniker har rykt ur spel.

Botaniker = Larsson.

Jake diskades på grund av att han inte deltagit i spelet. Jake finns inte. Jake lämnar luckor i spelet. Ingen har fått information om Jake. Jake var aldrig med.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:

Det är jag som sliter plåthillebarden ur baken och kastar på Vimes med frågan om det är hans, för att det var i samband med att Brynolfs outning med att hans underhuggare var bönder (något jag frågade) som jag fick upp tanken på hur alla yrken och föremål och sianden hänger ihop och därför anade att hillebarden hörde till Vimes eftersom han kunde se när riddare lämnar spel.

Så den delen tar jag på mig.
Okay. Bra, då behöver jag inte koppla in Vimes lika hårt tillsammans med ulv-Larsson och ulv-Liliana. Brynolf däremot får stanna kvar.

Vem har det där protokollet när saker och ting outats? Det är ju en av de viktigare detaljerna just nu.

I vilken ordning outades var. Har Basse gjort klart det?

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Dieselsoppa said:
KK said:
Larsson var uppenbarligen ulv. Varför outade han Trädgårdsmästare?
Det här tål verkligen att funderas på. Hittills har vi kunnat se oerhört mycket bra av den symmetri som ser ut att ligga som grund för spelet.

Det som stör mig är att så många "passar in i mönstret".

Jag ska börja på en lista där amn kan se vem som outar vad när, eller har du gjort det också Emp?
Gör det Basse. Jag tror det är väldigt viktigt för dig att du gör en sådan lista rätt och riktigt.

Jag vill inte rädda dig från din Tempelriddare sits med en Dolk, men jag vill gärna vidga mina vyer och hitta ulvar som drar mig vid näsan.

I mångt och mycket är du ett bra offer för hängning, men jag skulle gärna villa att det är svårare än så.. Allt är i sin ordning alltså. Det skall inte vara lätt att knäcka ett ulvsystem gjort av en mästare som begått misstag tidigare och nu lärt sig.

Lex KVV
Dieselsoppa, har du något att lägga ut tidmärkt outningsdokument?
Jag sitter nämligen på ett sådant nu som jag skapat ihop, men det innehåller bara de direkta outningarna, inte datum för eventuella brödsmulor. Däremot så håller jag med KK ovan om att det vore bra om någon annan än jag kom med alla de här sammanställningarna.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Då min röst på Tripp_trap inte verkar göra någon skillnad i nuläget så är det väl lägge att byta röst.

Röst: Liliana

Anledningen till att jag lägger min röst på Liliana och inte Dieselsoppa som är det alternativa drevet är att hon är mer frågande i sina outningar (som andra redan påpekat) samt som det ser ut just nu så genererar hon mer oordning för oss än vad hon bidrar, i och med att det har uppstått så många frågetecken kring henne.

Patient Beta

Swordsman
Empiricus said:
Dieselsoppa, har du något att lägga ut tidmärkt outningsdokument?
För att grammatik är för sopprötter och taskmörtar.
Jag menar såklart:
"Dieselsoppa, har du något tidsmärkt outningsdokument att lägga ut?", jag menade inte att låta som Yoda.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Nice :gremlaugh:

Vimes, du ska fan ha full kred för insiativet att plocka LJSLarsson. Det spontana drevet mot LJSLarsson gjorde mig misstänksam i och med att det växte så fort och med så kort tid kvar så jag misstänkte att det mycket väl var ulvar med i drevet för att försöka rädda en av sina egna, men i och med att LJSLarsson var ulv så skulle jag nog våga mig på att säga att Vimes, Tyr och Brynolf har ett starkt grönt skimmer över sig. Även Konrad som jag har svårt för får lite upprättelse för sin röst på LJSLarssson.
Rent spontant, Vico:

1. Vad tycker du om Vimes avhopp från Larsson?
2. Vad tycker du om att Vimes egentligen vill rösta på Diesel hela tiden?
3. Varför ger du Vimes, Tyr och Brynolf ett starkt grönt skimmer, men är mer osäker på mitt skimmer?

På rak arm skulle jag gissa på att jag varit en av de mest drivande i frågan Larsson, men det kanske inte hör hit.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
Detta medför att följande är ulvar:
Larsson (Bevisad ulv)
Max Raven
Dieselsoppa

några tankar på det?
Mina tankar på det.

Vårt spel är alltså uppbyggt med en väktare (Korpa) och 13 bybor som kan gröna varandra.

Utöver det har vi 3 ulvar.

Jag tror inte på det.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:

Jo det är grejen. Vi kan inte använda den pryl vi har. Det är det som är grejen. Jag kan inte använda min stav för att mina gudar inte tillåter det.
Vi kanske pratar förbi varandra. Grejen ("tha G thang" om man så vill) med föremålen i spelet är inte att vi inte kan använda dem. Det är bara en bieffekt av att de inte är våra egna (som är den verkliga Grejen). Jag menar, faktum är ju till och med att Liliana faktiskt inte KAN använda dyrkarna på det sättet de är tänkta att användas.

Men visst, Liliana är väl den enda som uttryckligen sagt att hon kan använda föremålet. Om man bortser från Max Raven som ju uppenbarligen har snaskat lite ur örtapåsen han har. På så vis sticker Liliana ut, men du gör en väldigt stor grej av något som inte är Grejen med stort G. Om Liliana hade haft ett cocktailglas eller något annat som uppenbarligen tillhör en ädling, hade hon ju brutit Mönstret. Då hade hon varit röd som en sosse. Jag håller med om att hon är långt från grön, men det beror inte på att hon bryter starkt mot ett mönster som du hittat på själv och som vi inte har några belägg för att det är relevant, utan på att hennes outning kom väldigt krypande och osäkert.

Förstår du hur jag menar, Konrad?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Rent spontant, Vico:

1. Vad tycker du om Vimes avhopp från Larsson?
2. Vad tycker du om att Vimes egentligen vill rösta på Diesel hela tiden?
3. Varför ger du Vimes, Tyr och Brynolf ett starkt grönt skimmer, men är mer osäker på mitt skimmer?

På rak arm skulle jag gissa på att jag varit en av de mest drivande i frågan Larsson, men det kanske inte hör hit.

1. Helt ärligt så missade jag att Vimes bytte sin röst i slutet av förra rundan. Men på sätt och vis är det inte jätte förvånande att han valde att hoppa av med sin röst. Som jag fattat det hade han samma anledning till att hoppa av drevet som jag aldrig klev på det, det växte på tok för fort så jag vågade inte lia på själva drevet i sig även om jag höll med om de anledningar Vimes tidigare skrivit om ljslarsson.

2. Personligen är jag inte främande för möjligheten att rösta ut Dieselsoppa, för som jag ser det så finns det inget direkt som grönar honom. Och Basse brukar synas mer än vad han gjort i detta parti.

3. Anledningen till detta är ordningen de la sina röster på LJSLarsson. Det fanns inget egentligt drev mot honom i slutet förens Vimes gick på och tyckte att vi skulle rösta ut LJSLarsson. Det hade troligtvis inte blivit något drev ifall Tyr och Brynolf inte lagt sina röster där. Din röst kom som nummer 4 där av att att jag var osäker på ditt gröna skimmer. Men mer parten av mitt tvivel på dig är borta nu, har lättare att se dig som grön just nu än jag hade då.

Vimes

Sillkung
Fat att jag ville rösta på Basse hela tiden är en jävligt snål tolkning, KK. Då kan vi lika gärna säga att du inte alls ville rösta på Larsson eftersom du arguemtnerade emot mitt initiativ att rösta på honom.

Däremot håller jag med om att jag knappast ska ha all cred för att Larsson åkte ut. Det var ju Tyr som kom med argumenten. Men å andra sidan, Kånkelbär, visst kan vi förställa oss att jag (av alla spelare) är jävligt medveten om att mitt Larsson-initiativ med stor sannolikhet skulle ge uttdelning i from av en utröstning? Likaledes verkar det ju helt efterbilvet att som ulv i sista sekund flytta undan sin röst från en ulv som är på väg att hängas.

--

Sen, du har skrivit ett bajslångt inlägg om Lilly. Kan du summera dina anklagelser i några punkter. Jag tycker det ser ut som att du till stor del utgår från att "dyrksats att hänga upp tavlor med" inte är i linje med hur rollfluffet är formulerat, och det tror jag är en felaktig tolkning. Dock är det svårt att veta om HELA ditt resonemang faller på det, eller om det inte spelar någon roll. Kan du vara lite strukturerad?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:

Vi kanske pratar förbi varandra. Grejen ("tha G thang" om man så vill) med föremålen i spelet är inte att vi inte kan använda dem. Det är bara en bieffekt av att de inte är våra egna (som är den verkliga Grejen). Jag menar, faktum är ju till och med att Liliana faktiskt inte KAN använda dyrkarna på det sättet de är tänkta att användas.

Men visst, Liliana är väl den enda som uttryckligen sagt att hon kan använda föremålet. Om man bortser från Max Raven som ju uppenbarligen har snaskat lite ur örtapåsen han har. På så vis sticker Liliana ut, men du gör en väldigt stor grej av något som inte är Grejen med stort G. Om Liliana hade haft ett cocktailglas eller något annat som uppenbarligen tillhör en ädling, hade hon ju brutit Mönstret. Då hade hon varit röd som en sosse. Jag håller med om att hon är långt från grön, men det beror inte på att hon bryter starkt mot ett mönster som du hittat på själv och som vi inte har några belägg för att det är relevant, utan på att hennes outning kom väldigt krypande och osäkert.

Förstår du hur jag menar, Konrad?
Grejen med stor G är att vi inte kan använda våra föremål. Min stav är magisk således kan jag inte använda den.

Detta kommer ur Basse efter hans outning:
"För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av."

Basse kan inte dra nytta av / använda sitt Bandage.

= Liliana

"Nej, detta tror jag inte riktigt på, faktiskt. Även om man inte har nytta av en sak i sitt yrke, så kan man ha nytta av den på övrig tid."

"Mitt föremål är mitt, helt enkelt. Går inte tolka det på annat sätt."

"Jo, min sak är absolut min. Det är klart och tydligt. Men, det tillhör inte mitt yrke, så vitt jag vet.
Har försök brödsmulat, men kanske inte är så duktig på det?"

"Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord."

"Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google."

"Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så."

Brynolf said:
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.
Du hjälper ju Liliana på traven här och tillskriver henne att det inte alls är hennes dyrksats. Du tillskriver också Liliana att hon inte vet hur man använder den, men att det är okay att hon använder den.

Grejen med stor G är att vi inte kan använda våra föremål. Min stav är magisk således kan jag inte använda den.

Och sen kommer Vico:

Vico said:
Ungefär och jag gissar på att ditt yrke egentligen inte använder sig av en dyrksats till vardags, korrekt?
Liliana said:
Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.
Föremålet i det här fallet är en dyrksats.

1. Man kan ha nytta av den på övriga tid.
2. Föremålet är Lilianas ingen annans. Det går bara att tolka det så.
3. Föremålet är absolut hennes. Det går inte att tolka på annat vis, men det tillhör inte yrket.
4. Dyrksatsen är ett verktyg vilket stämmer överens med Mukwas beskrivning och det är verkligen Lilianas verktyg.
5. Man hänger upp tavlor med dyrksatsen.
6. Det står verkligen att Liliana använder den till att hänga upp saker med den. Hon använder den så.

Vico gissar att dyrksatsen inte används i vardagen av Liliana, men det är ju precis det hon gör om och om igen.

Grejen med stort G är att Liliana använder sin Dyrksats till att hänga upp tavlor och du försöker trycka på henne att det verkligen inte är hennes pryl. I all välmening eller? Liliana hävdar verkligen att det är hennes dyrksats och hon hävdar verkligen att hon använder den.