Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Korpa

Umenörd
Re: LJSLarsson

Shit, här har det hänt saker! :gremshocked:

Efter min första genomläsning så känns det som om K.K är på hugget på allvar och jag kan följa hur han tänker. Om ulvarna inte kan kommunicera så köper jag också argumentet, men däremot vet jag inte om jag köper tanken på att ulvarna inte kan kommunicera. Det känns som ett för stort avsteg från hur det brukar vara i ett "vanligt" spel.

Min utlovade röst kommer också nu. Jag har varit trött och seg och ute på vift, därför dröjer det till nu.

Röst: Liliana
Motivering: Jag håller med K.K om att hennes outning av föremål inte är på samma sätt som övrigas, hon har velat och varit vag.

Liliana: Det jag vill veta, för att kunna tänka mig att flytta min röst, är vilka som du tror är ulvar och varför. Ju konkretare lista, desto bättre.

Brynolf

Dum fan

Jag spoilar alltihop eftersom det egentligen bara är ett sidospår.
Konrad Konvalj said:
Grejen med stor G är att vi inte kan använda våra föremål. Min stav är magisk således kan jag inte använda den.
Nej, Grejen med stort G är att det är någon annan som kan använda den magiska staven.
Detta kommer ur Basse efter hans outning:
"För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av."

Basse kan inte dra nytta av / använda sitt Bandage.
Visst, men det är inte det som är Grejen. Den är i stället att det är någon annan som kan använda bandaget.

= Liliana
"Nej, detta tror jag inte riktigt på, faktiskt. Även om man inte har nytta av en sak i sitt yrke, så kan man ha nytta av den på övrig tid."

"Mitt föremål är mitt, helt enkelt. Går inte tolka det på annat sätt."

"Jo, min sak är absolut min. Det är klart och tydligt. Men, det tillhör inte mitt yrke, så vitt jag vet.
Har försök brödsmulat, men kanske inte är så duktig på det?"

"Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord."

"Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google."

"Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så."

Brynolf said:
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.
Du hjälper ju Liliana på traven här och tillskriver henne att det inte alls är hennes dyrksats. Du tillskriver också Liliana att hon inte vet hur man använder den, men att det är okay att hon använder den.

Grejen med stor G är att vi inte kan använda våra föremål. Min stav är magisk således kan jag inte använda den.
Lilianas harang du citerar är mycket riktigt skum. Men åter igen, du trycker på fel saker. Tha G thang är att din stav är magisk för att den inte är din. Den teori jag hänvisar till Vic ovan, är precis densamma som jag pratar om nu.

Och sen kommer Vico:

Vico said:
Ungefär och jag gissar på att ditt yrke egentligen inte använder sig av en dyrksats till vardags, korrekt?
Liliana said:
Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.
Föremålet i det här fallet är en dyrksats.

1. Man kan ha nytta av den på övriga tid.
2. Föremålet är Lilianas ingen annans. Det går bara att tolka det så.
3. Föremålet är absolut hennes. Det går inte att tolka på annat vis, men det tillhör inte yrket.
4. Dyrksatsen är ett verktyg vilket stämmer överens med Mukwas beskrivning och det är verkligen Lilianas verktyg.
5. Man hänger upp tavlor med dyrksatsen.
6. Det står verkligen att Liliana använder den till att hänga upp saker med den. Hon använder den så.

Vico gissar att dyrksatsen inte används i vardagen av Liliana, men det är ju precis det hon gör om och om igen.

Grejen med stort G är att Liliana använder sin Dyrksats till att hänga upp tavlor och du försöker trycka på henne att det verkligen inte är hennes pryl. I all välmening eller? Liliana hävdar verkligen att det är hennes dyrksats och hon hävdar verkligen att hon använder den.
Ja, vad Liliana hävdar är ju inte nödvändigtvis sant, eller hur? Jag trodde då att hon bara missförstått sambanden, vilket inte var så konstigt på den tiden. Men i backspegeln ser det mer ut som ett ulvigt trevande i väntan på att det ska framgå vad som är safe att outa. G-Grejen är att vi alla har varandras föremål, och grejen med Liliana är att det var en slirig väg dit.
Det lustiga är ju att du inte inser detta, Kånrad. Du kommer fram till rätt slutsats men på helt fel premisser. Det får ditt case att kännas konstgjort.

Liliana

Veteran
Dieselsoppa said:
Okej, så du kan inte säga mer om eventuell flufftext angående ditt föremål?

Inte ens ett "Nej, jag har ingen flufftext!"?
Jag har ju redan sagt:
Liliana said:
Ok.
Jag är då av ädelt blod, runt om mig finns de där gycklarna och jag har en dyrksats. Jag är tydligen en mupp som använder andras saker, för jag använder dyrksatsen. Den passar fintfint att hänga upp mina udda samlingar.
Dieselsoppa said:
Sedan Liliana, kolla här:

Liliana said:
Eller så går circeln så här:
Lu-kaazh -> Trip -> Liliana -> Korpa -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> K.K. -> Bdg/jake -> Lu-kaazh.

Då får vi tre ulvar som inte passar in: Larsson (bevisad), Diesel och Max Raven.
Alltså, bara en fråga, hur ser du då på att jag claimade "ser när barden lämnar spel" FÖRE Lu-kaazh outande?
Jo, kanske Lu-kaazh är ulv med? då kanske bdg siade trip_trap. 4 ulvar skulle ju stämma bättre med folks gissningar i början av första ronden om fyra eller fem ulvar.

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Eller så går circeln så här:
Lu-kaazh -> Trip -> Liliana -> Korpa -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> K.K. -> Bdg/jake -> Lu-kaazh.

Då får vi tre ulvar som inte passar in: Larsson (bevisad), Diesel och Max Raven.
Nu är jag rätt långt efter men vad baserar du den här cirkeln på?
på outningarna. Om någon berättar hur man gör kan jag göra och lägga upp en sån där google spreadsheet grej.

Konrad Konvalj said:
Larsson är Botanikern. Det är bekräftat.
Jaså? Hur är det bekräftat? Du sa att du inte fick veta namn, bara att botanikern rykt, kan lika gärna vara Bdg.
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
quote=Konrad Konvalj]quote=Liliana]quote=Konrad Konvalj]quote=Liliana]Kom på en sak: K.K. fick du reda på vem som var botaniker eller kan det ha varit vilken som helst av dom? /quote liliana]

Läs tråden, känns som att du är rätt off nu så det skadar nog inte att kolla vad som skrivs.

Du och Basse tycks ha en skön konversation om inget så jag skall inte störa. /quote konrad]

Jag har läst tråden, jag frågar för att vara säker. Stog det ett namn eller stog det bara att botanikern åkte ur? /quoteliliana]

K.K said:
Ett stycke Botaniker har rykt./quotekonrad]
Ok, ville bara vara säker då du verkar tro att det var Larsson.
Absolut! Vem är annars Botanikern? Jake/BDG menar du?
ja.
Här bekräftar du att du tror att det är Larsson, men du säger aldrig att det står namnet, så antingen står inte namnet eller så är du slingrig (som en ulv?).

Konrad Konvalj said:
Jag måste sätta mig och läsa ikapp lite för att återkomma med lite tankar.

Under natten har jag dock kommit fram till att jag skall rösta på Liliana.

Outningen av föremål är allt för konstig för att den skall vara rätt. Samma syndrom som Larsson.

Lixom, allas outningar är rätt tydligt.

Exempelvis:

K.K = Magisk stav. Yepp, jag kan inte använda den för att gudarna ser snett på magi.
Hur är dyrksats inte tydligt?

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Så varför ha ingen sett Bdg/jake försvinna? Alltså, yrket de siar.
Mukwa said:
Jake Armitage är diskad. Detta ersätter inte ett nattmord eller hängning. Och för att vara extra tydlig: Det har alltså inte skett något nattmord.

Jake Armitage (Äventyrare)

LJSLarsson (Plundrare)
Jake är diskad. Han finns inte och räknas inte med i spelet. Hans diskning/försvinnande ersätter inte ett nattmord eller hängning.

Min förmåga fungerar som så att jag får veta om x-yrke = BOTANIKER försvinner ur spel. Hängs/Nattmördas.

Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.

Detta har jag gjort flera gånger i denna tråd och du är den ända som försökt påvisat något annat.

Vi vet att Jake var grön. Kolla Mukwa´s inlägg.
Vi vet att Larsson var ulv.
Men man försvinner ju ur spel om man blir diskad också? Och jag har väl inte sagt något annat än att Jake/bdg är grön och Larsson röd, efter att denna runda började?

Konrad Konvalj said:
Liliana

Din outning är inte hållbar för fem öre.

Liliana said:
Kanske märks att jag är tokig och samlar på de böckerna?
Där har vi någon form av brödsmulning gällande dyr/dyrksats/dyrk-whattävvers

Här är din outning:
Liliana said:
Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.
Vimes funderar om det var du som brödsmulade ut dyrksats i början av spelet. Det är här hela spektaklet Vimes vs. Tripp drar igång.

Liliana said:
Vimes; Nej, det var inte jag. Och jag sa aldrig att min brödsmuling var obvious. I mitt första inlägg (tror jag det var) smulade jag om samlingar. Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen. Kanske lite svag och obskyr brödsmuling, men vill ju inte ge ut allt för mycket så här tidigt. I andra spel verkar majoriteten vara för att inte outa så mycket när det inte behövs?
Du snackar om Game of Thrones i första inlägget och visar att du samlar på böckerna. Lixom, det finns inte en sportkeps att det har nått att göra med att hänga upp saker på en vägg med en dyrksats eller samlingar av "typ-insekts-samlingar". Tavlor med djup? Din "samling" av AGoT har ju inget att göra med dyrk eller något i närheten.
Mitt föremål används ju för samlingarna, och som sagt ville jag ju inte vara för obvious. Tänkte nog mer så här: samlingar-användning av föremålet-dyrksats.

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.
Nej man hänger inte upp tavlor med en dyrksats. Ditt Google-sök stämmer överens med vad Mukwa skrivit i ditt roll-PM. Jomentjena. Det stämmer inte alls överens med någon annan outning av föremål.
Som jag sa när jag la upp länken, så finns en bild på ett verktyg. Varför ber du om en länk om du inte använder den och kollar upp?

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Jag tror fortfarande inte på dig. Brynolf tycks dock gilla ditt "home improvement" tool. Vimes tycker det är "Coolt" att du har en dyrksats som du kan hänga upp tavlor med och skall luska i vem som lagt ut nått med dyrka- Vi snackar Tripp så klart.

Brynolf said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.
Brynolf har ju hajat galoppen med att man inte skall kunna använda sina egna föremål. Han vill tydligt påpeka att det inte är Lilianas dyrksats.

Liliana tolkar Bryolfs fråga så här:

Liliana said:
Aha, som en som använder två synålar som virknålar för att den inte vet bättre?
Det här är ju också helt keff mot mitt eget föremål: STAVEN. Jag kan ju inte använda den för att det är forbidden from the all mighty att använda magi. Min Stav är ju värdelös för mig (om jag inte använder den som vandringsstav, men det är ju inte dess egentliga sygte).

Liliana använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor.

Vico gissar på att Lilianas yrke inte använder föremålet (dyrksatsen) till vardags.

Liliana said:
Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.
Fast Liliana har ju hävdat flera gånger att hon hänger upp tavlor med sin dyrksats till vardags. Att föremålet inte är förknippat med yrket är ju en annan sak, men just att hon plötsligt ändrar sig här är ju anmärkningsvärt.
Hur ändrade jag mig? Inte till vardags/yrket, utan till fritiden. Förstår inte vad du menar?

Konrad Konvalj said:
KAN INTE ULVARNA KOMMUNICERA?

Grejen här är att Liliana pysslat med världens mest konstiga outning av dyrksats. Jag har hela tiden varit väldigt på och hård för jag tror ju inte på det hela. Nu passar jag på att göra en outning:

K.K said:
Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!

Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Vico hoppar ju direkt på och undrar varför jag outar att mitt föremål är magiskt. Det är ju i min mening inte det som är av vikt för outningen. Det hela är ju att jag inte kan använda mitt föremål. Det spelar ju ingen roll att det är magiskt.

Liliana said:
K.K, förstår inte hur ditt föremål kan höra till ditt yrke, men du kan inte använda den.
Jag har ju gjort tolkningen att det inte är helt keff för en prälle att bära runt på en stav. Det intressanta är ju att jag inte kan använda den. Liliana har ju hela tiden påtalat att hon använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor. Det är ju fel, fel, fel.
Fast det står ju att du inte använder den, för den är magisk.

Konrad Konvalj said:
Alltså, här har vi Vico som börjar rösta på mig (Empis var före, men han ser jag som grön). Liliana försöker haka på och efter detta kommer Larsson som hela tiden gjort tappra försök att brunmelera mig. Han påstår till och med att jag kastat anklagelser mot honom som är helt tagna ur luften, typ.

Nu kommer Riddare!

Brynolf said:
Jag tror helt enkelt KK har tolkat sitt föremål fel, och att dess rätte ägare dyker upp förr eller senare. Att han inte kan använda det talar för det. Om han däremot har RÄTT, sticker han ut mest ur väven av alla hittills. Och förtjänar därför en röst för att se hur det ligger till med den här saken.
Alltså, Brynolf som är en slipad bybo vet ju med sig att han inte kan använda sin Plåthillebard. Det framkommer ju tydligt i hans roll.

Jag är ju tydlig med att påpeka att jag inte kan hantera mitt föremål så det borde ju vara en rätt grönande signal för by-bo-Brynolf, men han väljer att tolka mig på annat vis. Plåthillebard. Va är det för föremål? Varför är Hillebarden gjord av plåt? En Hillebardsate är väl gjord av trä+järn eller stål.

Det är mycket ulvande i konstalationen ovan här. Brynolf går in och "räddar" Liliana flera gånger.

1. "Det är alltså inte alls "din" dyrksats."
Liliana har hävdat rätt hårt att det är hennes dyrksats och att hon använder den till att hänga upp tavlor.
2. "Ok? Du får gärna förklara lite mer ingående."
På Basses anklagan att Liliana är ulv på grund av outningen. Brynolf fattar inte hur Basse kan påstå att Liliana är ulv tack vare hur och vad hon outat. Det är ju uppenbart vad Basse menar.
Tycker inte jag.

Konrad Konvalj said:
Riddare Brynolf said:
Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.
Det här störde jag mig redan på i R1. Jag passar perfekt in i mönstret. Jag har en sak som jag inte kan använda. Det är ju det som är grejen, och det var därför jag ville hänga Liliana rätt hårt för hennes outning. Brynolf fortsätter att försöka brunmåla mig.
Och ändå sa du att den kunde funka med ditt yrke?

Konrad Konvalj said:
Men va fan. Det fortsätter och fortsätter. Vimes har tidigare varit inne och filat lite på Liliana. Nu kommer det ett till inlägg.

Vimes said:
Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.
Wut? Använder Vimes sina Jongleringsbollar till nått annat? Vimes kan väl inte använda sina Jongleringsbollar? Vimes är väl en Vakt som vill ha Brynolfs Plåthillebard. Varför är min Stav mer märklig än en dyrksats som man hänger upp tavlor med?

Jag måste avbryta här för jag har lite annat att göra, men jag ser en massa mönster ikring Lilianas outning. Jag ser en massa felaktigheter och jag ser en massa ulvar. Jag behöver hjälp att komma fram till saker och ting.
Håller med. Jag tycker inte jag gjort något fel förutom att jag inte visste att "jag" var så muppig at jag använde någon annans saker. (dyrksatsen) Även ifall jag använder den fel.

Konrad Konvalj said:
I R1 var jag bensäker på Larsson-Liliana-Bryonlf som ett ulvgäng för ett slag. Nu är jag åter tillbaka där.

Vimes smälter in bra i beskyddaren av Liliana. Nästan i samma utsträckning som Brynolf. Är det ett tecken på att ulvarna inte kan kommunicera?
Eller ett tecken på att du har fel i din "bevisning" mot mig.

Konrad Konvalj said:
Lägger jag till Vimes bland de andra tre så finns totalt fyra ulvar. Det är för lite om de inte kan kommunicera. Då måste jag in med en femte ulv. Rakt av utifrån mitt senaste snack om Lilianas outning så rycker jag Vicotnik.

Vicotnik har Basses svärd, men det har Riddare-Bryonlf stulit. Hans Plåthillebard skänker han över till Vimes med något inlägg i slutet tror jag. Nått i stil med: "Öh, Vimes du kan om möjligt inte vara den som kan sia Plåthillebard?" Detta är draget ur arslet, men jag är nästan säker.

Att Vimes har brödsmulat vakt och jongleringsbollar i sitt första inlägg köper jag. Att Brynolf brödsmular Riddare med klonk köper jag inte alls lika lätt.

Jag är såklart inte klar med detta och det är lite av en demo-ex-prototyp.

Att Liliana "räddas upp" av Riddare-Brynolf och Vakt-Vimes står i alla fall klart. Att de gillar hennes dyrk-outning och hänga upp tavlor framför min outning av stav som jag inte kan använda står också rätt klart.

R1, de första 3-4 sidorna. Alltså, inlägg 1-396 är sjukt intressant. Det är en massa pryttlar som florerar av intresse där.

Måste knyta ihop säcken lite till.

Liliana är den som Vimes använder sig av för att ge sig på Tripp. Sen försvarar Vimes Lu-kaazh som i en förlängning talar emot Tripp antar jag. Vimes själv ser det ju inte som ett försvar, men från att ha haft Lu-kaazh som misstänkt hjälper han honom rätt hård i R2 då bland annat Kånkel-noja säger att det är scum med Lu-kaazh.

Numera är jag inte så säker på Lu-kaazh. Hans förmåga knyter honom till Tripp och det är bra. Det sluter cirkeln. Tripp kan mycket väl vara en betydande roll som skall motvärka DTF på nått vis? Hänger vi Tripp ger vi Lu-kaazh en förmåga, visst är det lockande? Visst vill Vimes hänga Tripp rätt hårt? Tripp´s roll kanske är till för att inte vi skall massouta vad vet jag.
Fast även utan lu-kaazh så kan circeln bli sluten. Det beror på vem Jake/bdg siade.

Konrad Konvalj said:
Det finns ingen som siar Vakt fortfarande och det säger mig att nått lurt är i görningen för den delen.

Måste fan pusta ut. Jag är redo att ta bataljen mot de jag anklagar lite smått för ulveri här och var.
Ingen Siar tjuv heller. Möjligtvis siar ingen jägare heller, för Larsson kan ha ljugit. Kanske du borde ta upp det också, istället för att färga något rött som kanske bara borde vara orange?

Angående ditt case mot mig känns det som om du hoppar på mig bara för att jag tycker du är röd. Jag ka inte svara för de andra du nämt, men jag är grön och detta känns som om du försöker gröna dig själv genom att röda ner andra.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Det lustiga är ju att du inte inser detta, Kånrad. Du kommer fram till rätt slutsats men på helt fel premisser. Det får ditt case att kännas konstgjort.
Kom med ett case själv då Brynolf?

Du diggade ju som fan när jag casade mot Cissi/Ruga.

De två satt visst i samma båt och nu skall vi se om den flyter eller vad du nu skrev.

Din jolle som du delar med Liliana har då fått punka och kommer att sjunka inom kort.

Vart ligger dina misstankar Brynolf? Vilka är ulvar?

Liliana

Veteran
Re: Fixa länken

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.
Konrad, sägs det specifikt att det var Larsson som var botanikern? Det är ju annars möjligt (om än långsökt) att det är Armitage som du "siat".

Vad det skulle innebära vete fåglarna. Att ulvarna inte har några yrken, men en massa info som de kan basera lögner på?
Klart ulvarna har yrken.

Larsson var Botaniker. Han outade Trädgårdsmästare. Jag har angett en massa möjligheter vad jag tror är gällande här och en av dessa saker är att ulvarna har fluff att basera sitt yrke på eller alternativa yrken att välja bland, men endast ett är rätt.

Du var i R1 inne på att vi alla skulle outa vad vi kunde sia. Det är så sjukt ulvigt i detta nu!

Du ville veta om du skulle outa Riddare.

Basse outade Tempelriddare. Du var efter honom och den ända som kan "gröna" dig är Vimes som outar att han kan sia Riddaren rätt sent.

Ingen vill syna Tempelriddaren i skrevet. Varför vet jag inte. Däremot finns det en stor enklav som vill se Basse dingla. Jag är inte en av dom.
Det är inte alls klart att ulvarna har yrken. Jag tycker inte det är bevisat, till exempel. Att du inte vill gå imot Basse som inte passar in i väven gör dig rödare.

Liliana

Veteran

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Konrad, sägs det specifikt att det var Larsson som var botanikern? Det är ju annars möjligt (om än långsökt) att det är Armitage som du "siat".
Jake är diskad.

Detta ersätter inte ett nattmord eller hängning.

Mukwa said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Hur kan du ens tro att det kan vara så långsökt att jag skulle få Jake´s yrke Botanikern? Hade Cassius spammat vrållådan med nått avstängningsbart tror du alltså att Cissi skulle få ett PM av Mukwa där det står: En Sjöfarare har lämnat spelet.

Nä, Brynolf nu står du på samma sida som Liliana igen och sitter ni i samma båt så må den sjunka.
Hur kan du vara så säker att det inte är så att Cissi skulle fått veta om Cassius blev diskad?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
Angående ditt case mot mig känns det som om du hoppar på mig bara för att jag tycker du är röd. Jag ka inte svara för de andra du nämt, men jag är grön och detta känns som om du försöker gröna dig själv genom att röda ner andra.
Du är röd.

Varför skall jag behöva gröna mig själv? Jag har inte något behov av det. Vart finns ett case mot mig?

Eller snackar du om Räven caset? Eller En Botaniker kontra Flera Botaniker? Anklaga mig och röda mig så kan jag på byboigt manér försvara mig och hjälpa byn att förstå att jag inte är den som skall röstas ut.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Liliana said:
Det är inte alls klart att ulvarna har yrken. Jag tycker inte det är bevisat, till exempel. Att du inte vill gå imot Basse som inte passar in i väven gör dig rödare.
För mig är det uppenbart att det är något som är fel med outningen: Trädgårdsmästare och det är där vi skall jobba. En Botaniker har lämnat spel och Botanikern var ulven-Larsson. Ulvarna har yrken. Frågan är bara hur det är upplagt hos ulvarna.

Lägg upp ditt case mot Basse så kan jag kika igenom det.

Basses outning av Tempelriddare är för mig inte på nått vis en tell. Han går tidigt ut med att hans Bandage inte funkar för honom. Han kan inte använda det. Det är för mig ett tecken på att hans Bandage verkligen inte funkar precis lika som att min Stav inte funkar för mig. Han är först (med reservation) att outa rubbet.

Lu-kaazh är den som ger honom en dolk enligt nån form av cirkel-variant, men nej jag tror inte på det. Jag tror Jake hade rollen som Helare och i behov av ett bandage och det var han som kunde sia Tempelriddaren.

Liliana

Veteran

Korpa said:

Efter min första genomläsning så känns det som om K.K är på hugget på allvar och jag kan följa hur han tänker. Om ulvarna inte kan kommunicera så köper jag också argumentet, men däremot vet jag inte om jag köper tanken på att ulvarna inte kan kommunicera. Det känns som ett för stort avsteg från hur det brukar vara i ett "vanligt" spel.

Min utlovade röst kommer också nu. Jag har varit trött och seg och ute på vift, därför dröjer det till nu.

Motivering: Jag håller med K.K om att hennes outning av föremål inte är på samma sätt som övrigas, hon har velat och varit vag.

Liliana: Det jag vill veta, för att kunna tänka mig att flytta min röst, är vilka som du tror är ulvar och varför. Ju konkretare lista, desto bättre.
1. Larsson (såklart)
2. Max Raven
3. Diesel

Ska vi ha en fyra blir det lu-kaazh, men K.K är väldigt röd för mig. Om all dom röstas ut och det fortfarande finns en ulv tror jag på Trip-Trapp, men han är grön på min lista.

För övrigt, angående mitt föremål, så kan jag ju inte använda den heller, (i uppdraget, så att säga) men "jag" använder den för samlingarna mina, och angående mitt misstag med om den var min eller ej så tyckte jag att det var själklart mig, för inte skulle man väl använda någon annans saker?

Liliana

Veteran
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Du är röd.

Varför skall jag behöva gröna mig själv? Jag har inte något behov av det. Vart finns ett case mot mig?

Eller snackar du om Räven caset? Eller En Botaniker kontra Flera Botaniker? Anklaga mig och röda mig så kan jag på byboigt manér försvara mig och hjälpa byn att förstå att jag inte är den som skall röstas ut.
Både räven sakenoch flera yrken/ett yrke saken. Sen en till möjlig brödsmula ifall du skulle behöva det så har du kallat dig för kanal eller liknande.

Patient Beta

Swordsman

Liliana said:
Korpa said:

1. Larsson (såklart)
2. Max Raven
3. Diesel

Ska vi ha en fyra blir det lu-kaazh, men K.K är väldigt röd för mig. Om all dom röstas ut och det fortfarande finns en ulv tror jag på Trip-Trapp, men han är grön på min lista.

För övrigt, angående mitt föremål, så kan jag ju inte använda den heller, (i uppdraget, så att säga) men "jag" använder den för samlingarna mina, och angående mitt misstag med om den var min eller ej så tyckte jag att det var själklart mig, för inte skulle man väl använda någon annans saker?
Liliana, finns det något tillhörande varför till att de här är ulvar? Något mer än bara vem som siar eller inte siar vem?

Vad har Max Raven gjort som gör dig misstänksam? Ta gärna med citat.

Vad har Dieselsoppa gjort som gör dig misstänksam? Dito med citaten här.

Samma sak med de som är nästan-ulvar: jag vill gärna se en kort motivering, gärna med någon hänvisning till något de sagt, till varför du misstänker dem.

/Empi

Liliana

Veteran

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
För mig är det uppenbart att det är något som är fel med outningen: Trädgårdsmästare och det är där vi skall jobba. En Botaniker har lämnat spel och Botanikern var ulven-Larsson. Ulvarna har yrken. Frågan är bara hur det är upplagt hos ulvarna.

Lägg upp ditt case mot Basse så kan jag kika igenom det.

Basses outning av Tempelriddare är för mig inte på nått vis en tell. Han går tidigt ut med att hans Bandage inte funkar för honom. Han kan inte använda det. Det är för mig ett tecken på att hans Bandage verkligen inte funkar precis lika som att min Stav inte funkar för mig. Han är först (med reservation) att outa rubbet.

Lu-kaazh är den som ger honom en dolk enligt nån form av cirkel-variant, men nej jag tror inte på det. Jag tror Jake hade rollen som Helare och i behov av ett bandage och det var han som kunde sia Tempelriddaren.
Som sagt är jag väldigt ny på det här, men jag väljer att gå på det jag har, och det är föremål/förmåga/yrke-väven. Jag får inte in honom, Larsson och Max Raven, och kan peta ut Lu-kaazh om det är fyra ulvar, möjligen också dig och Tripp_trap.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
Både räven sakenoch flera yrken/ett yrke saken. Sen en till möjlig brödsmula ifall du skulle behöva det så har du kallat dig för kanal eller liknande.
Va?

Misstänker du mig som ulv för Räven+yrken/ett yrke?

Jag har kallat mig för mycket under detta spel och gör det jämt och ständigt. På vilket vis gör det mig till en ulv?

Max Räven är ingen brödsmula eller något i närheten av något ulvigt att slänga ur sig.
Rävsax är precis lika lite något ulvigt att slänga ur sig.

Ska du hänga mig för det?

I min flufftext står det skrivet Botaniker i plural. Därav min tolkning till en början.

En Botaniker.
Flera Botaniker.

Det är samma sak som: Cissi siar En Sjöfarare eller Cissi siar Flera Sjöfarare. Det går att tolka som en eller flera.

I uppstarten var jag ett UNIKUM som kunde sia. Nu är jag precis som alla andra och har varit det hela spelet. Att jag inte berättat hur min förmåga fungerar rakt ut från start är ett friskhetstecken från en bybo. Att påstå att det är en lögn är ulvigt, att försöka vrida det till att jag är ulv för att jag angett En Botaniker och Flera Botaniker och även yrkeskategori-er (när det skall vara yrke=botaniker) är ju ett väldigt svagt case.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Kom med ett case själv då Brynolf?
Jag misstänker ju också Liliana, som jag sagt och förklarat varför i hela den här diskussionen.

Du diggade ju som fan när jag casade mot Cissi/Ruga.
De två satt visst i samma båt och nu skall vi se om den flyter eller vad du nu skrev.
Ja, du hittade en mycket intressant skavank i tajmingen dem två emellan. Det har jag kvar som brunande faktorer. Att Cissi siats grön ställer ju till det en del dock.

Din jolle som du delar med Liliana har då fått punka och kommer att sjunka inom kort.
Jag tycker inte jag delar jolle med henne. Möjligen kan det se ut som att jag försvarar henne ur ditt perspektiv, men det handlar ju, återigen, om att jag hänger upp mig på var du lägger fokus i ditt case mot henne.

Vart ligger dina misstankar Brynolf? Vilka är ulvar?
Diesel/Lukas pga kniv-spektaklet
Max pga att han ligger mitt emellan ulv-Larsson och hemlige BDG
KK pga plural/singular och udda case mot Liliana.
Liliana pga mystisk outningsprocess
Tripp & Cissi pga Larssons oengagerade jidder med dem
Ruga & Cissi (och kanske Vimes) pga skum tajming i uttalandet om kontakten med Mukwa
Cassius & Vic pga låg aktivitet

Tyr, Emp och Korpa är grönast just nu.

Liliana

Veteran

Empiricus said:
Liliana said:
Korpa said:

1. Larsson (såklart)
2. Max Raven
3. Diesel

Liliana, finns det något tillhörande varför till att de här är ulvar? Något mer än bara vem som siar eller inte siar vem?

Samma sak med de som är nästan-ulvar: jag vill gärna se en kort motivering, gärna med någon hänvisning till något de sagt, till varför du misstänker dem.

/Empi
Jag har inga citat att ge, tyvärr. Jag har bara min bild av väven, och jag får inte in dom. att K.K går på mig som tusan efter att jag kom ut med min version av väven, gör mig säkrare på den.

Men, men, jag åker nog ut, så kan vi komma överäns med att ni röstar ut mig denna runda, och diskutterar vad ni borde göra när jag är bevisad grön istället?

Så har jag en fråga om själva spelet också: Är det möjligt att man kan få se vad ulvarna skrivit till varandra efter spelet tagit slut? Kanske redan då man åker ut? *ser hopfull ut* :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Liliana said:
Som sagt är jag väldigt ny på det här, men jag väljer att gå på det jag har, och det är föremål/förmåga/yrke-väven. Jag får inte in honom, Larsson och Max Raven, och kan peta ut Lu-kaazh om det är fyra ulvar, möjligen också dig och Tripp_trap.
Vart får du in BDG/Jake i väven?

Liliana

Veteran
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Va?

Misstänker du mig som ulv för Räven+yrken/ett yrke?

Jag har kallat mig för mycket under detta spel och gör det jämt och ständigt. På vilket vis gör det mig till en ulv?

Max Räven är ingen brödsmula eller något i närheten av något ulvigt att slänga ur sig.
Rävsax är precis lika lite något ulvigt att slänga ur sig.

Ska du hänga mig för det?

I min flufftext står det skrivet Botaniker i plural. Därav min tolkning till en början.

En Botaniker.
Flera Botaniker.

Det är samma sak som: Cissi siar En Sjöfarare eller Cissi siar Flera Sjöfarare. Det går att tolka som en eller flera.

I uppstarten var jag ett UNIKUM som kunde sia. Nu är jag precis som alla andra och har varit det hela spelet. Att jag inte berättat hur min förmåga fungerar rakt ut från start är ett friskhetstecken från en bybo. Att påstå att det är en lögn är ulvigt, att försöka vrida det till att jag är ulv för att jag angett En Botaniker och Flera Botaniker och även yrkeskategori-er (när det skall vara yrke=botaniker) är ju ett väldigt svagt case.
Som sagt är jag ju ny, och ja, det är det jag kan hitta som jag tycker är ulvigt, förutom väven, då. Så jag tycker du är röd.

Nej, jag skulle inte hänga dig för det, inte förrän Max och diesel är ute, möjligen Lu-kaazh om det forfarande finns ulv, sen dig, sen är jag ganska säker att alla ulvar är borta, men om det finns nån kvar tror jag Tripp_trap. Alla andra håller jag som gröna för att de passar in i väven. Svagt case, kanske, men det är det jg har och väljer att tro på.

Att jag inte berättat hur min förmåga fungerar rakt ut från start är ett friskhetstecken från en bybo.

Jaså? Men inte för mig då? Ni går på mig för att jag inte gjorde det.

Patient Beta

Swordsman

Liliana said:
Empiricus said:
Liliana said:
Korpa said:

1. Larsson (såklart)
2. Max Raven
3. Diesel

/Empi
Jag har inga citat att ge, tyvärr. Jag har bara min bild av väven, och jag får inte in dom. att K.K går på mig som tusan efter att jag kom ut med min version av väven, gör mig säkrare på den.

Men, men, jag åker nog ut, så kan vi komma överäns med att ni röstar ut mig denna runda, och diskutterar vad ni borde göra när jag är bevisad grön istället?

Så har jag en fråga om själva spelet också: Är det möjligt att man kan få se vad ulvarna skrivit till varandra efter spelet tagit slut? Kanske redan då man åker ut? *ser hopfull ut* :gremsmile:
Men, om inte de passar i din bild av väven, gå igenom deras inlägg under förra rundan och denna rundan, se om du hittar något som inte stämmer, inte passar in eller verkar lurt, bygg ett case, och presentera.

Vi vill inte tappa bybor bara för att bevisa att de är bybor, vi vill fälla ulvar som låtsas vara bybor. Så om de här inte passar, gräv vidare och lägg fram vad du finner.

Du har trots allt 51 timmar och 56 minuter på dig att lägga fram din sak :gremsmile:

..Om du nu inte är ulv, såklart. Är du ulv så ser jag inget fel i att hänga dig. :gremgrin:

Liliana

Veteran

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Vart får du in BDG/Jake i väven?
Han är flyttbar i några steg, men har vi 3 ulvar sitter han med lu-kaahz och dig.
Fyra ulvar sitter han med Trip_trapp och dig.
Fem ulvar sitter han med Tyr och Tripp_trapp.
Sex ulvar sitter han med mig och Tyr.

Om du är grön kan han också sitta mellan dig och mig, och Tripp är en av ulvarna, eller mellan dig och tripp om det bara är 4 ulvar (larsson, max, diesel och lu-kaazh)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
K.K said:
Att jag inte berättat hur min förmåga fungerar rakt ut från start är ett friskhetstecken från en bybo.
Jaså? Men inte för mig då? Ni går på mig för att jag inte gjorde det.
Nufålu ju ge dig. Din förmåga är att sia Gycklare enligt egen utsago. Det har väl aldrig varit något hymmlande med det? Du gick väl ut rätt tidigt och utan press med att det var det du kunde.

Det här är din outning av din förmåga:

Liliana said:
Det finns Gycklare.
Du har nog inte berört din förmåga mycket mer än så. Möjligen att du har skrivit att Cissi är grön för att hon outade en passiv förmåga först. Men utöver det är det inte mycket snack om din förmåga. Du får reda på att Gycklarna lämnar spel för att du har dom runt omkring dig. Mig veterligen är det ingen som jagar dig för den outningen.