Försöker samla ihop lite tankar efter ert spel under dagen.
Liliana said:
Kan det vara så att Larsson ljög om annat än sitt yrke? Ingen siar mig, tex, om inte tripp_trap eller bdg/armitage gör/gjorde det.
Är trött och kommer inte på något mer just nu. natti natt.
Detta är en tanke. Om Larsson ljög om att han kunde sia jägaren (som är en powerroll) kanske de andra som hävdat att de kan sia powerroller ljuger. Ingen kan sia fram om yrket på en "powerroll" som ryker. Alltså en roll som har en annan förmåga än yrkessiande.
De som detta gäller är isåfall:
Liliana - (siar Korpa, underligt iofs att hon skulle pinna den misstanken på sig själv.)
Diesel - siar Lukaz som har underlig förmåga.
Empiricus said:
De som inte alls har röstat på LJSLarsson, ever:
Liliana
Ruga
tripp_trap
Återigen dyker Liliana upp i något som jag tycker verkar lite dystert för henne. Att en nybörjarulv inte röstar på en ulvkompis är förståligt, jag skulle nog ha svårt för det.
KK said:
Det är ju klockrent och jag hade inte sett det som att Larsson ljugit om Trädgårdsmästare. Det är lixom nästan Botaniker så jag hoppades att vi skulle får fram något mer för att säkra upp det hela. Jag trodde till och med att Riddare/Tempelriddare funkade ihop, men nu gör det ju inte det längre.
Larsson har omnämnt botanik, botanisera, botaniker eller liknande i sin outning så det är ju uppenbart att det finns spår av Botaniker där, men jag tror det rör sig om att ulvarna inte vet vad de skall välja för att det skall bli 100.
Trädgårdsmästare är inget man drar ur arslet när man skall outa sin roll direkt.
Här börjar ni på allvar diskutera vad jag tycker är jätteintressant. Om det är så att ulvarna har ett antal yrken som de får välja emellan så är det klart att de ville att vi skulle ut med vilka yrken vi kunde sia från start. Kolla vilka som hakade på mitt galna drev efter yrkessiande.
Vi kanske kan hitta något bland dem som har liknande yrken. Tempelriddare och riddare är lite för konstigt och det kan vara så att Diesel kanske hade tur att BDG åkte ut om han kunde sia ett annat yrke.
Lukaz klämde inte ur sig bard förrän i det absoluta slutskedet av rundan när alla andra yrken i princip var claimade. Det är väldigt likt gycklare. Är det en slump att nästan alla andra yrken är vitt skilda från varandra?
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Och här, Liliana igen. Ett tappert försök att skydda Larsson.
KK said:
Utgår jag från dessa yrken:
Månglare, Tempelriddare, Forskare och Ädling så finns det ju täckning bakåt på alla utom Tempelriddaren och Ädlingen.
Ädlingen i församlingen är återigen Liliana.
Diesel said:
Det här tål verkligen att funderas på. Hittills har vi kunnat se oerhört mycket bra av den symmetri som ser ut att ligga som grund för spelet.
Det som stör mig är att så många "passar in i mönstret".
Jag ska börja på en lista där amn kan se vem som outar vad när, eller har du gjort det också Emp?
I min hjärna så passar det här med era yrkesfunderingar bara in på Deisel själv, Lukaz och Liliana.
Liliana said:
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
Alltså, Liliana, vaddå VAR kandidater till det. Vi har aldrig diskuterat i runda ett om man kan hitta powerroller i schemat även om Korpa kände sig väligt träffad så var det inget som kom upp att vi hade kandidater. Så vad menar du med att de tre VAR kandidater till väktarposten?
Liliana said:
var det ingen annan som fick veta att ett yrke åkte ut? I så fall är det ju Bdg/jake som är botaniker, och Ulvar har inget yrke?
Och Larsson fick slumpa fram ett yrke och hoppas på att han inte gjorde ett misstag. När ingen hävdade att de kunde sia trädgårdsmästare var det liksom kört.
Diesel said:
Nja, om inte jag tar fel så såg KK att en botaniker lämnade spelet.
Och här försöker Diesel lägga tillbaka att Larsson kanske var botanikern men ulvfailade sin outning. Men jag tror att Liliana sagt som det är, ulvarna har inget yrke och måste chansa, Deisel försöker fint rätta henne.
Det här ger ett rött skimmer runt Liliana men jag är fortfarande misstänksam mot Lukaz som har en massa skumma saker för sig. Diesel för att han passar för bra in i mina teorier för att avfärdas helt och på slutet också Vimes för att han är så inkonsekvent och mjuk runt Liliana.
Men nu,
Röst: Liliana