Så här har Vicotnik röstat under rundorna.
Runda 1:
Vimes, Cissi, LJSLarsson, Konrad Konvalj, tripp_trap, Björn Den Gode och Konrad Konvalj
Första rösten han lägger är rundans första röst, och den hamnar på Vimes
2013-02-24 12:30
Vicotnik said:
Så var det igång igen med ett rätt så klassikst upplägg av spelet
Jag tänker lägga en röst det första jag gör och den tänker jag lägga på Vimes.
Röst: Vimes
Anledningen att jag lägger min röst på Vimes är att han är en väldigt skicklig spelare och jag anser att det är vetigt att försöka lista ut hans tillhörighet så fort som möjligt.
Drevet som resulterar ger utdelning, och Vicotnik hoppar vidare på Cissi där han landar som tvåa efter Vimes.
2013-02-24 17:59
Vicotnik said:
Borttagen spoiler för att det fuckade med inlägget, kolla i ursprungsinlägget. /empi
Det du säger låter vettigt och jag tänker stödja dig för tillfället i ett möjligt drev mot Cissi.
Röst: Cissi.
Med den infon du givit oss så ser jag nämligen ingen anledning att sitta kvar med min röst på dig och i och med punkt 2 så kan drevandet mot k.k vänta.
LJSLarsson besvarar drevet på sig genom att outa, och därefter hoppar Vicotnik på LJSLarsson och ropar efter mer info enligt nedan:
2013-02-25 08:51
Vicotnik said:
LJSLarsson said:
så jag outar hela föremålet:
Jag har ett halsband av djurben
Senast någon hade ett suspekt föremål var personen ifråga ulv och vi släppte den personen för lätt vilket jag inte tänker göra den här gången.
Röst: LJSLarsson
Jag vill att du vidare utvecklar runt ditt föremål samt motiverar varför du gick ut med ditt föremål och inte yrke. Samt så vill jag att du förklarar varför ditt föremål ska göra dig grönare än att skulle outat ditt yrke.
Efter detta så kommer även Cassius, Dieselsoppa och jag in och röstar på LJSLarsson. Därefter löses Larsson-drevet upp.
Vicotnik hoppar därefter på Konrad Konvalj som tvåa efter mig.
2013-02-25 14:15
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!
Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Varför går du ut med att det är magiskt och inte med vad det är för något istället?
Då min röst på LJSLarsson är inte känns motiverad så får Konrad min röst istället. Tills jag i alla fall fått svar på varför du gör en så udda outning.
Röst: Konrad Konvalj
Därefter kommer även Larsson, Brynolf och Dieselsoppa med och röstar på KK. KK bemöter därefter drevet.
Vicotnik förljer sedan på Vimes inlägg mot tripp_trap genom att lägga en röst på tripp. När Vicotnik gör det så ligger inga röster på tripp, ingen har heller röstat på honom tidigare.
2013-02-26 11:22
Vicotnik said:
Vimes said:
..Lång utläggning om tripp_trap..
Instämmer med Vimes, om att du bör gå ut med ditt föremål. I och med att det reda outats drykar.
Så för att visa att jag stödjer Vimes i detta och för att sätta press på tripp_trap så lägger jag även min röst på tripp_trap.
Röst: tripp_trap
Det växer till ett drev. Jag och Ruga hoppar snabbt på, därefter kommer Vimes som fyra. Sedan hoppar även Larsson, Konrad Konvalj, Tyr, Max Raven och Cissi på och totalt hamnar 9 röster i snabb följd på tripp_trap.
Vicotnik är den femte som kliver av tripp därefter, och röstar på Björn Den Gode som inte yttrat sig något i tråden efter att ha blivit utbytare förJake Armitage.
2013-02-27 14:08
Vicotnik said:
Borttagen spoiler för att det fuckade med inlägget, kolla i ursprungsinlägget. /empi
Cissi's roll sticker som Konrad på pekat verkligen ut, sen att Cissi verkar lite förvirrad runt sin roll hjälper ju inte henne. Jag överväger om jag ska lägga min röst på Cissi. Men det som får mig att tveka är att jag inte rikigt litar på Konrad, kan inte sätta fingret på det men det är något i hans spelstill som får mig att reagera. Hans tabbe med reglerna känns färdig diskuterad även om jag inte förväntar mig ett sånt misstag från någon så pass erfaren spelare så är det något jag kommer hålla emot honom. Men samtligt gör Konrad ett bra jobb i att driva spelet, är han bybo så är han guld värd men jag överväger om det inte vore lämpligt att rösta ut honom för även om han är guld värd som bybo så är han extremt farlig som ulv.
Även Basse är en spelare som jag reagerar på, mycket på grund av att han lovar att komma med inlägg som sen ute blir. Men även så känns hans outning lite krystad, för visso har jag troligtvis hans svärd. Men min magkänsla säger mig att ulvarna i detta lir troligtvis har mer kompetens än vad byborna har (yrkesmässigt). Med det sagt så skulle jag vilja se att samtliga yrken blir outade innan första rundan är slut.
Men trots att jag har mina misstankar mot både Konrad och Basse så vill jag veta mer om BDG efter som han precis kommit in i spelet och i nuläget så vet vi inget alls om honom. Så för tillfället faller min röst på BDG
Röst: Björn den Gode
Det jag vill veta från BDG är:
Yrke
Föremål
Vilka misstänker du?
Får du också reda på om yrke X lämnar spelet?
Det blir ingen reaktion från BDG av detta, och i sin nästa post så ändrar Vicotnik sin röst till Konrad Konvalj, där den stannar resten av matchen.
2013-02-27 20:46
Vicotnik said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.
Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?
Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.
---
Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:
Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.
Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.
Röst: Konrad Konvalj
Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.
Under rundan så har Vicotnik varit väldigt drivande och varit den som startat två drev. Snabb med aktivitet i rundan och oavsett om de som drevades var Ulvar eller Bybor så är ju de fortfarande kvar i spel.
Runda 2:
tripp_trap och Liliana
Vicotniks första röst i runda två går på tripp_trap, där han går på tvåa efter mig.
2013-02-28 09:26
Vicotnik said:
Empiricus said:
Vicotnik said:
Har utgått ifrån Empiricus xls dokument och sammanställt rösterna från det att Vimes la sin röst på LJSLarsson i slut skedet tills rundan avslutades.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
Vem / tid / från / till
Vimes 20:21 tripp_trap LSJLarsson
Ruga 20:25 Konrad Konvalj Dieselsoppa
Tyr 20:29 Konrad Konvalj LSJLarsson
Brynolf 20:32 Cissi LSJLarsson
Konrad Konvalj 20:35 Dieselsoppa LJSLarsson
Cissi 20:36 Dieselsoppa LSJLarsson
Max Raven 20:43 Empiricus LJSLarsson
Vicotnik 20:46 BDG Konrad Konvalj
Lu-Kaazh 21:31 Dieselsoppa Cissi
Empiricus 21:37 Dieselsoppa LSJLarsson
Lu-Kaazh 21:41 Cissi LSJLarsson
Vimes 21:58 LJSLarsson Dieselsoppa</pre>
De som inte alls har röstat på LJSLarsson, ever:
Liliana
Ruga
tripp_trap
Och bland dessa så har LJSLarsson lagt sin röst på Ruga och tripp_trap.
LJSLarsson har även lagt sin röst på Vimes och Konrad Konvalj.
Så vi bör nog dra både Ruga och tripp_trap under luppen, lite extra.
Och att sedan att Tripp_trap är Tjuv gör det hela extra intressant i och med Lu-kaazh outning/claim.
Så min röst landar på tripp_trap.
Röst: Tripp_trap </div></div>
Det blir inget vidare drev på tripp_Trap och Vicotnik byter sedan sin röst till Liliana där han kliver på som fyra. Innan honom så har Cissi, Konrad Konvalj och jag lagt våra röster där.
2013-03-01 13:17
Vicotnik said:
Då min röst på Tripp_trap inte verkar göra någon skillnad i nuläget så är det väl lägge att byta röst.
Röst: Liliana
Anledningen till att jag lägger min röst på Liliana och inte Dieselsoppa som är det alternativa drevet är att hon är mer frågande i sina outningar (som andra redan påpekat) samt som det ser ut just nu så genererar hon mer oordning för oss än vad hon bidrar, i och med att det har uppstått så många frågetecken kring henne.
Vicotnik låter sedan sin röst ligga kvar på Liliana rundan ut, det gör också Cissi och KK. Senare tillkommer även Lu-Kaazh. Vid rundans slut så är det fyra personer på Liliana.
Runda 3:
Cassius
Vicotnik lägger sin röst på Cassius, som trea efter Ruga och Dieselsoppa.
2013-03-04 09:58
Vicotnik said:
Som jag ser det hela så har vi följande möjligheter.
Hänger Cassius som är siad som Ulv.
Detta ger oss troligtvis en hyfsat grön siare i Max Raven och en ulv mindre i spel. Är Cassius bybo, då hänger vi Max Raven nästa runda eftersom han då ljugit för oss. Oavsett vilket så kommer med stor sannolikhet en ulv att ryka.
Låter vi Cassius vara den här runda så ger det Max Raven ett visst skydd mot nattmord, men inte ett allt för starkt. För tar ulvarna ut honom nu så bevisas det att Cassius är ulv och ulvarna förlorar en av sina egna rundan där på.
Hänger Dieselsoppa som ljugit om sin roll från första början.
Detta ger oss ungefär 50/50 att vi tar en ulv. Det komiska i det hela är att Dieselsoppa var väl den första att gå ut med hela sin roll (för visso falsk) om jag inte kommer ihåg fel. Att vara först ut med en fullständig roll (även om exempelrollen finns tillgänglig) är riskabelt i alla fall om man som Dieselsoppa valt att ljuga om sin roll. Vågar vi låta Dieselsoppa leva en runda till så finns möjligheten att Max Raven kan sia honom, se ovanstånde punkt om Cassius. Vilket gör att i bästa fall så har vi två ulvar vi kan hänga i följande rundor. Kan Dieselsoppa "sia" spelare så ska han sia någon annan förutom Max Raven/Cassius. Detta eftersom vi redan har tillräckligt med info där. Så Dieselsoppa kan du sia så ska du sia någon annan spelare och siar du Max Raven eller Cassius så anser jag att oavsett resultat du får så ska du hängas pga dåligt bybo spelande.
Risken med att låta Dieselsoppa leva är ifall han inte fått förmågan att se vem som dör utan döda en extra bybo per runda. Och dör 3 bybo nästa runda så vet vi att Dieselsoppa är ulv och kan hängas och trots vi förlorat 1 extra bybo så ligger vi fortfarande +/-0 på antalet förlorade bybor per runda eftersom Korpa hindrade ett nattmord tidigare.
Dieselsoppa kan du svara på följande:
Vad hade hänt ifall någon annan claimat samma roll?
Hade du förslag på "albi" eller chansa du bara på tempelriddare?
Vad tror du om att du fick reda på din förmåga och inte lu-kaazh?
Förklara mer exakt hur din förmåga. Du ser vem som dödat någon annan hur? Skickar du ett pm till sl med namn på vem du vill "sia" eller får du bara reda på namnet på den som skickat in nattmordet? Utveckla din förmåga är du så snäll.
Sen har vi alltid väktaren som skulle kunna skydda Max Raven så vi garanterat får in ett siande till, men det tänker jag inte rota i utan låta Korpa sköta på egen hand.
Söka yttligare ulv/ar
Låter Max Raven sia Dieselsoppa och bekräftar hans fraktion, ljuger Max Raven om fraktion på Dieselsoppa så kommer han fällas oavsett.
Mitt röst kommer jag lägga på Cassius eftersom han är enligt siande bekräftad Ulv. Dieselsoppa må ha ljugit men jag föredrar att hänga bekräftade ulvar före 50/50 ulvar.
Röst: Cassius
Efter Vicotnik så börjar väldigt många att byta från Dieselsoppa till Cassius och nu har Cassius en klar majoritet. Jag tror att Vicotniks inlägg har mycket med skiftet i röstning att göra.