Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Emp said:
Och där kom yrket som jag kan får reda på när det lämnar spel, jag känner mig lite säkrare på dig nu, Cissi.
Alltså, Månglare.

Varför blir du säkrare på Cissi? Förklara gärna.

Jag fattar inte riktigt hur många här tänker. Bara för att någon annan outat nått som stämmer överens med vad man själv har finns det ju ingen anledning att känna sig säker eller gröna personen i fråga.

Gör vi det kommer det finnas täckning åt alla håll och ingen kommer att vara ulv.

Det finns ulvar. Mukwa har gjort det rätt klart för oss att det finns PLUNDRARE i leden så att gå runt och känna sig säker på folk som passar in i sitt eget protokoll är ju bya-självmord.

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Och där kom yrket som jag kan får reda på när det lämnar spel, jag känner mig lite säkrare på dig nu, Cissi.
Alltså, Månglare.

Varför blir du säkrare på Cissi? Förklara gärna.

Jag fattar inte riktigt hur många här tänker. Bara för att någon annan outat nått som stämmer överens med vad man själv har finns det ju ingen anledning att känna sig säker eller gröna personen i fråga.

Gör vi det kommer det finnas täckning åt alla håll och ingen kommer att vara ulv.

Det finns ulvar. Mukwa har gjort det rätt klart för oss att det finns PLUNDRARE i leden så att gå runt och känna sig säker på folk som passar in i sitt eget protokoll är ju bya-självmord.
Alla har inte outat yrken ännu, och det finns ju två scenarior som direkt kommer till min tanke:

1 Ulvarna har täckmantlar, de har yrken precis som oss andra.
Om det är så så vet vi ju fortfarande ingenting utan då kan fortfarande ett yrke som passar in i hela rundgången vara en ulv. Då vet jag fortfarande inte var jag har Cissi mer än någon av er andra.

2 Ulvarna har inga täckmantlar, de måste ljuga om yrken.
Är det så, då har Cissi precis släppt ett yrke som ingen har nämnt förut men som jag har koll på från mitt fluff. Jag har hintat om det, men skulle hon ha gissat så skulle hon säkerligen sagt "Köpman" istället för "Månglare" eftersom det yrket är vanligare i en fantasy-setting. Då känner jag mig säkrare.

Jag sa att jag känner mig lite säkrare eftersom hon enligt en av mina två stora konspirationsteorier precis blev grönare. Men jag har ju inte nog med koll ännu för att säga det definitivt. Därför "lite".

Brynolf

Dum fan
Re: Outningar [Demo-ex-prototyp]

Konrad Konvalj said:
Brynolf har gått ut med att det inte finns något yrke outat som han kan sia.
Nä, tvärtom, sa jag ju. Den jag kan sia och den som kan sia mig har outats. Mitt föremål är ett vapen som jag inte vill använda, och som jag inte hittat någon potentiell ägare till än.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cissi said:
Min förmåga, passiv, hjälper oss om någon försöker spika ett felaktigt yrke på någon som åkt ut. Rugas förmåga verkar vara nått liknande men hjälper såklart inte oss om det är jag eller Ruga som åker.

Jag kan inte heller veta vilket fraktion den som försvinner tillhör, oavsett yrke. Det finns inget i min roll som visar på att det här yrket skulle vara "ulvigt" eller "byboigt".
Okay. Här hamrar du in hur din förmåga fungerar. Jag tänkte stycka upp det lite för att få lite tydligare svar.

1. Min förmåga, passiv, hjälper oss om någon försöker spika ett felaktigt yrke på någon som åkt ut.

Min förmåga är passiv. Jag får reda på om yrke-X lämnar spel.

Din förmåga är passiv precis som min. Om någon "försöker spika ett felaktigt yrke" alltså: Ljuga fram ett yrke på någon som har åkt ut? Då ser du det?

2. Jag kan inte heller veta vilket fraktion den som försvinner tillhör, oavsett yrke. Det finns inget i min roll som visar på att det här yrket skulle vara "ulvigt" eller "byboigt".

Varför kan inte du veta vilken fraktion den som försvinner tillhör? Oavsett yrke?

Jag tolkar min förmåga som att:

1. Ryker yrke-x så får jag reda på det. Alltså, om Max Raven nattmördas kan jag bekräfta att han var en Jägare (om nu det är det jag kan sia). Det gör inte mig grön på nått vis eftersom jag fortfarande kan vara ulv. Det vi med säkerhet kan fastställa är att Max Raven nattmördades och således är en bybo och det han skrivit är inte en lögn.
2. Någon hängs. Mukwa ger oss fraktion ulv/bybo. Är det Max Raven som hängs får jag reda på att han var Jägare eller inte. Är han ulv kan han fortfarande vara jägare och jada jada.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Outningar [Demo-ex-prototyp]

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf har gått ut med att det inte finns något yrke outat som han kan sia.
Nä, tvärtom, sa jag ju. Den jag kan sia och den som kan sia mig har outats. Mitt föremål är ett vapen som jag inte vill använda, och som jag inte hittat någon potentiell ägare till än.
Okay. Tack.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dieselsoppa said:
Vänta nu.

Cissi said:
Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Hänger det där ihop alltså?

Så ser inte min roll ut. Inte alls. Inte på långa vägar.

Hm. DET får min röst att ligga kvar på dig.
Basse berätta för oss hur det skall hänga ihop.

Korpa

Umenörd
Dieselsoppa said:
Vänta nu.

Cissi said:
Hänger det där ihop alltså?

Så ser inte min roll ut. Inte alls. Inte på långa vägar.

Hm. DET får min röst att ligga kvar på dig.
Det som är svårt för mig är att jag hör till skaran av personer som INTE har den här passiva, vanliga förmågan och jag måste försöka sluta mig till hur den förmågan funkar utifrån hur ni skriver om den. Det vi har gemensamt är att vi har yrke och ett föremål som inte hör ihop, men har jag fattat det rätt om det är så att majoriteten av ni som har den här passiva förmågan inte har ett logiskt samband mellan ert yrke och vilket yrke ni kan känna när det ryker?

Om jag faktiskt har uppfattat det hela rätt så innebär det att de som säger sig ha samband mellan yrket och förmågan sticker ut lite extra, särskilt då de (Cissi, har jag för mig iaf) som har sagt sig inte ens ha någon fluffförklaring till varför de kan känna av just det yrket.

Just Cissi gör mig lite förvirrad just nu, måste jag erkänna. Jag måste nog dubbelkolla vem det var som sade sig inte ha någon fluffförklaring. Om det var Cissi så har hon sagt emot sig själv där.

Brynolf

Dum fan
Brynolf said:
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Som jag sa jag visste inte från början om det var ett yrke eller fraktion. Men när Cissi började prata om en tredje fraktion tänkte jag att magiker skulle kunna vara det. Så det var efter hon började tala om det som jag frågade.

KK så om du var misstänksam mot mig för att jag fick reda på att magiker var ett yrke. Skulle du då inte fråga Mukwa för att få det bekräftat?
Fråga Mukwa? Nej, jag skulle inte och har inte haft en tanke på att fråga Mukwa hur han tänkt sig att spelet skall fungera.
Konstigt!
Att ni frågade är inte konstigt; vi var som sagt många som trodde precis som ni, att "X" kunde syfta på en undergruppering eller fration (vi som varit med ett tag frågade inte för att vi förutsatte att det var meningen att vi skulle ta reda på det själva och att Mukwa ändå inte skulle svara på frågan. Men det är helt i sin ordning att ni frågade). Det skumma är att ni fick svar. Det betyder ju (jag gör en Cassius här):

1. Att Mukwa INTE tänkt att vi ska ta reda på vad X är själva genom spel. Han förutsatte att vi skulle fatta det från start. Vad är då tanken med förmågorna? Om de inte bara är till för att skapa diskussion (som tex Vimes varit inne på), måste de ju faktiskt ha någon funktion.

2. Han trodde inte heller att det bara var ni två som missförstått. Det framgick ju tidigt att många var förvirrade kring sina förmågor. Det kan han inte ha missat. Så varför var det bara ni som fick veta?

Det här passar inte ihop med min världsbild.
Ok, jag PMade också Mukwa till slut och fick faktiskt svar... Det här tycker jag är mycket konstigt. Punkt 1 ovan ter sig alltmer sannolik. Så vad är förmågornas syfte? Jag var tidigare inne på den häringa "väven" som alla våra relationer bildar. Om det är den som är huvudgrejen med våra roller, måste ju ulvarna sticka ut på nåt vis. Antingen har de inga alibin, eller så har de det, men dessa alibin är inte vattentäta utan skiljer sig från oss andra.

Det är dock förstås inte uteslutet att Mukwa svarade mig bara för att jävlas. Det stod ju sedan länge klart att X är yrken. Hans svar var lite putslustigt, typ "jadu, din ignorante stackare, så här är det. smiley smiley". Konrads "fynd" av tajmingen mellan Cissi och Ruga kan fortfarande vara intressant.

Ruga satte mig lite på pottan när hon sa att jag ju själv kunde fråga SL, så jag gjorde det. Den som varit mest i hasorna på Cissi och Ruga är ju dock förstås Konrad. Som inte tycks ha gjort samma sak för att kontrollera. Det är också mycket anmärkningsvärt. Ok att han liksom jag inte tänkte på det först, men när Ruga öppet sa "vafan, gör så här då", så borde även KK ha gjort det. Det kan indikera att KK ändå redan visste att de talade sanning eftersom han vet att de inte är ulvar, eftersom han själv är det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cissi said:
Outning: Jag får reda på om sjöfararen lämnar spelet.
K.K said:
Hur får du reda på det?
Cissi said:
Ingen aning. Det står att jag får reda på det, inget mer.

En tanke som jag har är kopplat till mer fluff i min roll där det står att jag började utan någonting, och nu har jag mitt föremål. Grattis till mig!
Kanske kommer jag få sjöförarens föremål också om den personen lämnar spel. Så när ett nytt föremål dyker upp så vet jag att sjöfararen är borta. Men det står inget alls i rollen eller fluffet om hur jag dealar till mig den kunskapen, bara att jag får reda på det.
Cissi said:
Jag får veta om sjöfararen lämnar spelet. Det är redan fastslaget. Det står en del lull i mitt fluff som gjorde att jag drog likhetstecken mellan sjöfarare och plundrare. Fluffet har att göra med mitt yrke och handlar om båtar.
Cissi said:
Cissi said:
Utifrån mitt yrke och hur mitt föremål är specat "du hade inget nu har du en hammare" (inte direktcitat) så tänkte jag att jag, utifrån min köpmansroll kanske fick fler föremål allt eftersom.
Det är mycket som inte stämmer överens lite varstans Cissi.

Det där sista citatet gillar jag. Av ditt yrke Månglaren tror du att du får fler föremål och även får veta om Sjöfararen lämnar spel eftersom du sysslar med handel med båtar. Det är en massa saker du får från ditt yrke.

Jag kan bara kolla på mitt eget protokoll.

Jag kan inte använda mitt föremål.
Jag får reda på när x-yrke lämnar spel.

That´s it!

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Cissi said:
K.K said:
Hur får du reda på det?
Cissi said:
Cissi said:
Ha, snyggt KK. Precis det där höll jag också på att kolla upp. Jag hade antecknat att Cissi inte hade någon förklaring till sin förmåga.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Ok, jag PMade också Mukwa till slut och fick faktiskt svar... Det här tycker jag är mycket konstigt. Punkt 1 ovan ter sig alltmer sannolik. Så vad är förmågornas syfte? Jag var tidigare inne på den häringa "väven" som alla våra relationer bildar. Om det är den som är huvudgrejen med våra roller, måste ju ulvarna sticka ut på nåt vis. Antingen har de inga alibin, eller så har de det, men dessa alibin är inte vattentäta utan skiljer sig från oss andra.

Det är dock förstås inte uteslutet att Mukwa svarade mig bara för att jävlas. Det stod ju sedan länge klart att X är yrken. Hans svar var lite putslustigt, typ "jadu, din ignorante stackare, så här är det. smiley smiley". Konrads "fynd" av tajmingen mellan Cissi och Ruga kan fortfarande vara intressant.

Ruga satte mig lite på pottan när hon sa att jag ju själv kunde fråga SL, så jag gjorde det. Den som varit mest i hasorna på Cissi och Ruga är ju dock förstås Konrad. Som inte tycks ha gjort samma sak för att kontrollera. Det är också mycket anmärkningsvärt. Ok att han liksom jag inte tänkte på det först, men när Ruga öppet sa "vafan, gör så här då", så borde även KK ha gjort det. Det kan indikera att KK ändå redan visste att de talade sanning eftersom han vet att de inte är ulvar, eftersom han själv är det.
Du kompis.

Lägg upp dina misstankar mot mig i punktform.

Det är ju sinnes att du tror att det på nått vis hör till spelet att snacka med Mukwa. Lixom, vi har spelat x-antal spel ihop och det här är bland det värsta jag läst.

Vad är det man skall fråga SL lixom? Hur och på vilket vis hör det till spelet?

Brynolf, nu får du hjälpa mig att förstå dig. Lägg upp det hela i någon form av tydligt struktur så jag ser vad du vill få fram. Sen kan du passa på och outa dina pryttlar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Ha, snyggt KK. Precis det där höll jag också på att kolla upp. Jag hade antecknat att Cissi inte hade någon förklaring till sin förmåga.
Öh, hade inte du fullt upp med att försöka rädda Cissi/Ruga med hjälp av någon konstig konversation med Mukwa?

Korpa

Umenörd
Kort om Cissi

Cissi said:
Jag började utan någonting men nu har jag en Hammare.
Det här tycker jag är fantastiskt intressant! Som det verkar så har våra föremål blivit omkringknuffade då ingen har något eget, men om Cissi enligt sitt fluff inte hade något föremål till att börja med så innebär det att det finns färre föremål än det finns yrken, vilket skulle kunna tyda på att det inte finns alibiroller fullt ut. Det eller att någon hade mer än ett föremål med sig innan det blev flyttat på till någon annan, men det vet jag inte riktigt om jag köper. Men ja, intressant är det hursomhelst.

Cissi said:
K.K said:
Hur får du reda på det?
Cissi said:
Jag mindes rätt och med tanke på hur fruktansvärt mycket som är skrivet så hade jag nog förmodligen inte orkat läsa ordentligt från början igen. Det här betyder att Cissi sticker ut och det kombinerat med hennes velighet gör att jag låter rösten ligga kvar.

Cissi, för att jag ska tänka mig att flytta på min röst så skulle jag vilja få höra mer av vilka du misstänker. Om du nu är bybo, vilka är då varulvarna? Du hade också tänkt göra genomgångar av mig och Liliana, det skulle också vara intressant att läsa.

Vimes

Sillkung
Coolt. KK har spikat en klockren scum tell på Cissi nu. (hon verkar ha sagt helt olika saker om sin förmåga)

Grejen med Ruga, Cissi och Mukwa-breven är jag lite olikar på. Jag håller visserligen själva grejen att Mukwa skulle berätta för Cissi (och Ruga) att X är ett yrke som lite konstig. Vilket jag skrev direkt i början, det känns väl generöst av SL. Det verkar vara ljug liksom (jag ljög om att jag snackat med SL när jag var ulv i Ebon Oaks). Jag förstår dock inte så mycket av KKs enorma citatsamling i fallet. Kan inte KK tänk sig att formulera caset med egna ord, möjligtvis stödda av de centrala citaten i bevissyfte?

Sedan vill jag fortfarande veta hur Tripp tänkte när han menade att "låsa upp" skulle kunna vara en smula till Tjuv. Det är verkligen jättekonstigt att han när jag frågar hur det kommer sig att han smulat "dyrka upp" när någon annan sedan outat dyrksats svarar med att han skulle kunna skrivit "Låsa upp" och alltså syftat på yrket tjuv. Det mejkar 0 sense.

Brynolf skrev klokt att även om rollinfon är meninglös så kanske ulvarna råkar ljuga ändå. Jag funderar lite på om det är så att Tripp mycket riktigt har yrket tjuv, men var rädd att det skulle vara en tell på att han är ulv. Det första han gör är att smula det, sen blir han konfronterad så ändrar han lite i smulan (eller lägger till en ny smula), dock inser han senare att det här med yrken antagligen inte kommer vara en give away utan att ulvarna har alibin. S`Följaktligen vågar han outa sitt yrke. Nå, ren spekulation. Jag försöker gifta ihop Tripps scum tells med min teori om att ulvarna har alibin.

HUr som helst, min röst ligger på tripp tills jag fått svar på detta:
1. Hur är "låsa upp" en smula för Tjuv?
2. Varför valde du att outa ditt föremål istället för det som din diskuterade brödsmula handlade om? (Observera att din brödsmula hade genererat 9 röster på dig...)
3. Kan du mer utförligt redogöra för hur det kommer sig att du smular "dyrka upp" jättetidigt, och "harpa" jättesent? Vanligtvis smular man i början.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Du kompis.
Yo!

Lägg upp dina misstankar mot mig i punktform.
Det blir en kort punktlista i så fall.

Det är ju sinnes att du tror att det på nått vis hör till spelet att snacka med Mukwa. Lixom, vi har spelat x-antal spel ihop och det här är bland det värsta jag läst.

Vad är det man skall fråga SL lixom? Hur och på vilket vis hör det till spelet?
Det blev ju en del av spelet i och med att Cissi och Ruga tog upp det (och i ännu högre grad iom att Mukwa valde att svara). Jag ställde samma fråga till Mukwa som dom, och fick väl typ samma svar. Med andra ord ljuger de inte om att de fått svar från SL. Naturligtvis med reservation för att jag frågade mycket senare när svaret redan var självklart, och att svaret blev därefter.

Öh, hade inte du fullt upp med att försöka rädda Cissi/Ruga med hjälp av någon konstig konversation med Mukwa?
Nja, "rädda" är väl att ta i. Jag tycker fortfarande ditt scoop om deras tajming i början är intressant, och Cissis inkonsistens med hennes förmåga är ju en bra ping.

Den enda punkt jag ville få fram mot just dig var varför du inte kontrollerade att de talade sanning genom att PMa Mukwa på samma sätt. Ditt stora inlägg mot dem två bygger väl ändå på att du tror de ljuger?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Cissi said:
K.K said:
Hur får du reda på det?
Cissi said:

En tanke som jag har är kopplat till mer fluff i min roll där det står att jag började utan någonting, och nu har jag mitt föremål. Grattis till mig!
Kanske kommer jag få sjöförarens föremål också om den personen lämnar spel. Så när ett nytt föremål dyker upp så vet jag att sjöfararen är borta. Men det står inget alls i rollen eller fluffet om hur jag dealar till mig den kunskapen, bara att jag får reda på det.
Cissi said:
Jag får veta om sjöfararen lämnar spelet. Det är redan fastslaget. Det står en del lull i mitt fluff som gjorde att jag drog likhetstecken mellan sjöfarare och plundrare. Fluffet har att göra med mitt yrke och handlar om båtar.
Cissi said:
Cissi said:
Utifrån mitt yrke och hur mitt föremål är specat "du hade inget nu har du en hammare" (inte direktcitat) så tänkte jag att jag, utifrån min köpmansroll kanske fick fler föremål allt eftersom.
Det är mycket som inte stämmer överens lite varstans Cissi.

Det där sista citatet gillar jag. Av ditt yrke Månglaren tror du att du får fler föremål och även får veta om Sjöfararen lämnar spel eftersom du sysslar med handel med båtar. Det är en massa saker du får från ditt yrke.

Jag kan bara kolla på mitt eget protokoll.

Jag kan inte använda mitt föremål.
Jag får reda på när x-yrke lämnar spel.

That´s it!
Cissi's roll sticker som Konrad på pekat verkligen ut, sen att Cissi verkar lite förvirrad runt sin roll hjälper ju inte henne. Jag överväger om jag ska lägga min röst på Cissi. Men det som får mig att tveka är att jag inte rikigt litar på Konrad, kan inte sätta fingret på det men det är något i hans spelstill som får mig att reagera. Hans tabbe med reglerna känns färdig diskuterad även om jag inte förväntar mig ett sånt misstag från någon så pass erfaren spelare så är det något jag kommer hålla emot honom. Men samtligt gör Konrad ett bra jobb i att driva spelet, är han bybo så är han guld värd men jag överväger om det inte vore lämpligt att rösta ut honom för även om han är guld värd som bybo så är han extremt farlig som ulv.

Även Basse är en spelare som jag reagerar på, mycket på grund av att han lovar att komma med inlägg som sen ute blir. Men även så känns hans outning lite krystad, för visso har jag troligtvis hans svärd. Men min magkänsla säger mig att ulvarna i detta lir troligtvis har mer kompetens än vad byborna har (yrkesmässigt). Med det sagt så skulle jag vilja se att samtliga yrken blir outade innan första rundan är slut.

Men trots att jag har mina misstankar mot både Konrad och Basse så vill jag veta mer om BDG efter som han precis kommit in i spelet och i nuläget så vet vi inget alls om honom. Så för tillfället faller min röst på BDG

Röst: Björn den Gode

Det jag vill veta från BDG är:
Yrke
Föremål
Vilka misstänker du?
Får du också reda på om yrke X lämnar spelet?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Den enda punkt jag ville få fram mot just dig var varför du inte kontrollerade att de talade sanning genom att PMa Mukwa på samma sätt. Ditt stora inlägg mot dem två bygger väl ändå på att du tror de ljuger?
Alltså, jag skiter ju i om dom har snackat med Mukwa eller inte. Det får dom väl göra om dom vill. Jag har inte för avsikt och har aldrig haft det för avsikt att kontrollera om mitt X i protokollet är ett yrke eller whatävvers.

Jag har aldrig påstått att de ljuger när de säger att de har kontaktat Mukwa. Det jag säger är att:

1. Cissi skriver att Mukwa rett ut begreppen. Hon skriver inte på nått vis att hon kontaktat Mukwa och fått ett ja eller nej eller whatävvers.

2. Ruga går in och skriver att Cissi inte ljuger. Hon skriver att hon kollat med mod (Mukwa) och menar att inte Cissi ljuger?

3. Cissi skriver klart och tydligt att hon frågat Mukwa.

Ruga vet mer än mig här i och med att hon på telepatiskt vis menar att hon förtår att Cissi kontaktat Mukwa via pm och kollat läget. Så hon skriver att Cissi ljuger inte.

Utöver det så brinner det ju i knutarna för Cissi. Det finns ju så många felaktigheter och motsägelser överallt för att det skall vara byboigt.

Patient Beta

Swordsman
Konrad, du har ju hittills gått på tankarna att alla har yrken och alla kan sia alla, vad tror du (och resten av er för den delen) om den här tanken:

Vi är 17 stycken.

11 av oss har öppet sagt eller hintat om att vi kan se när ett annat yrke lämnar spel.

3 av oss har sagt att de INTE har en sådan förmåga. (Korpa, Max Raven och Lu-Kaazh

3 av oss har, mig veterligt, inte sagt varken ja eller nej om ifall de har en "veta yrke"-förmåga

10 av oss har outat yrke, 2 har sagt att de har ett yrke, men inte vilket.

5 har inte sagt något om sitt yrke.

Vi kan ha 17 yrken som mest om alla har yrken, men det går inte att få ihop en hel sluten cirkel i stil med katten på råttan, råttan på repet med våra yrken, för minst 3 kommer att saknas.
Bluff-yrken? De yrken som inte kan sias är ulvarna? Tänker jag helt uppåt väggarna?

Liliana

Veteran
Men, K.K, jag förstår att Ruga förstog att Cissi hade skickat ett pm till SL. Det var det jag läste ur det hela när jag läste det Ciccis skrev (att Mukwa förklarat/löst det hela). Förstår inte hur Sl skulle ha svarat annars, om inte på ett pm?

Det känns även som om du, K.K, är emot att luska upp hela yrke/föremål/förmåga härvan. Du skriver att alla kommer vara täckta av det. Hur kan du veta det med all säkerhet? Förstår inte heller vad det skulle vara för fara att repa upp den härvan, så i vet svart på vitt om allt går ihop? Känns som om du inte vill att vi luskar för att vi kan få info därifrån?

Liliana

Veteran
Empiricus said:
Konrad, du har ju hittills gått på tankarna att alla har yrken och alla kan sia alla, vad tror du (och resten av er för den delen) om den här tanken:

Vi är 17 stycken.

11 av oss har öppet sagt eller hintat om att vi kan se när ett annat yrke lämnar spel.

3 av oss har sagt att de INTE har en sådan förmåga. (Korpa, Max Raven och Lu-Kaazh

3 av oss har, mig veterligt, inte sagt varken ja eller nej om ifall de har en "veta yrke"-förmåga

10 av oss har outat yrke, 2 har sagt att de har ett yrke, men inte vilket.

5 har inte sagt något om sitt yrke.

Vi kan ha 17 yrken som mest om alla har yrken, men det går inte att få ihop en hel sluten cirkel i stil med katten på råttan, råttan på repet med våra yrken, för minst 3 kommer att saknas.
Bluff-yrken? De yrken som inte kan sias är ulvarna? Tänker jag helt uppåt väggarna?
Detta är även min tanke.
Kanse borde kolla extra på de som inte har en förklaring till varför de vet hur de vet att ett yrke åker ut?
Nu blir det en mindre som inte outat sitt yrke, för jag är Ädling. Vem kan "sia" om mig?