Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Som jag sa jag visste inte från början om det var ett yrke eller fraktion. Men när Cissi började prata om en tredje fraktion tänkte jag att magiker skulle kunna vara det. Så det var efter hon började tala om det som jag frågade.
KK så om du var misstänksam mot mig för att jag fick reda på att magiker var ett yrke. Skulle du då inte fråga Mukwa för att få det bekräftat?
Fråga Mukwa? Nej, jag skulle inte och har inte haft en tanke på att fråga Mukwa hur han tänkt sig att spelet skall fungera.
Konstigt!
Att ni frågade är inte konstigt; vi var som sagt många som trodde precis som ni, att "X" kunde syfta på en undergruppering eller fration (vi som varit med ett tag frågade inte för att vi förutsatte att det var meningen att vi skulle ta reda på det själva och att Mukwa ändå inte skulle svara på frågan. Men det är helt i sin ordning att ni frågade). Det skumma är att ni
fick svar. Det betyder ju (jag gör en Cassius här):
1. Att Mukwa INTE tänkt att vi ska ta reda på vad X är själva genom spel. Han förutsatte att vi skulle fatta det från start. Vad är då tanken med förmågorna? Om de inte bara är till för att skapa diskussion (som tex Vimes varit inne på), måste de ju faktiskt ha någon funktion.
2. Han trodde inte heller att det bara var ni två som missförstått. Det framgick ju tidigt att många var förvirrade kring sina förmågor. Det kan han inte ha missat. Så varför var det bara ni som fick veta?
Det här passar inte ihop med min världsbild.