Konrad Konvalj
Myrmidon
Liliana
Din outning är inte hållbar för fem öre.
Här är din outning:
Liliana tolkar Bryolfs fråga så här:
Liliana använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor.
Vico gissar på att Lilianas yrke inte använder föremålet (dyrksatsen) till vardags.
KAN INTE ULVARNA KOMMUNICERA?
Grejen här är att Liliana pysslat med världens mest konstiga outning av dyrksats. Jag har hela tiden varit väldigt på och hård för jag tror ju inte på det hela. Nu passar jag på att göra en outning:
Alltså, här har vi Vico som börjar rösta på mig (Empis var före, men han ser jag som grön). Liliana försöker haka på och efter detta kommer Larsson som hela tiden gjort tappra försök att brunmelera mig. Han påstår till och med att jag kastat anklagelser mot honom som är helt tagna ur luften, typ.
Nu kommer Riddare!
Jag är ju tydlig med att påpeka att jag inte kan hantera mitt föremål så det borde ju vara en rätt grönande signal för by-bo-Brynolf, men han väljer att tolka mig på annat vis. Plåthillebard. Va är det för föremål? Varför är Hillebarden gjord av plåt? En Hillebardsate är väl gjord av trä+järn eller stål.
Det är mycket ulvande i konstalationen ovan här. Brynolf går in och "räddar" Liliana flera gånger.
1. "Det är alltså inte alls "din" dyrksats."
Liliana har hävdat rätt hårt att det är hennes dyrksats och att hon använder den till att hänga upp tavlor.
2. "Ok? Du får gärna förklara lite mer ingående."
På Basses anklagan att Liliana är ulv på grund av outningen. Brynolf fattar inte hur Basse kan påstå att Liliana är ulv tack vare hur och vad hon outat. Det är ju uppenbart vad Basse menar.
Men va fan. Det fortsätter och fortsätter. Vimes har tidigare varit inne och filat lite på Liliana. Nu kommer det ett till inlägg.
Jag måste avbryta här för jag har lite annat att göra, men jag ser en massa mönster ikring Lilianas outning. Jag ser en massa felaktigheter och jag ser en massa ulvar. Jag behöver hjälp att komma fram till saker och ting.
I R1 var jag bensäker på Larsson-Liliana-Bryonlf som ett ulvgäng för ett slag. Nu är jag åter tillbaka där.
Vimes smälter in bra i beskyddaren av Liliana. Nästan i samma utsträckning som Brynolf. Är det ett tecken på att ulvarna inte kan kommunicera?
Lägger jag till Vimes bland de andra tre så finns totalt fyra ulvar. Det är för lite om de inte kan kommunicera. Då måste jag in med en femte ulv. Rakt av utifrån mitt senaste snack om Lilianas outning så rycker jag Vicotnik.
Vicotnik har Basses svärd, men det har Riddare-Bryonlf stulit. Hans Plåthillebard skänker han över till Vimes med något inlägg i slutet tror jag. Nått i stil med: "Öh, Vimes du kan om möjligt inte vara den som kan sia Plåthillebard?" Detta är draget ur arslet, men jag är nästan säker.
Att Vimes har brödsmulat vakt och jongleringsbollar i sitt första inlägg köper jag. Att Brynolf brödsmular Riddare med klonk köper jag inte alls lika lätt.
Jag är såklart inte klar med detta och det är lite av en demo-ex-prototyp.
Att Liliana "räddas upp" av Riddare-Brynolf och Vakt-Vimes står i alla fall klart. Att de gillar hennes dyrk-outning och hänga upp tavlor framför min outning av stav som jag inte kan använda står också rätt klart.
R1, de första 3-4 sidorna. Alltså, inlägg 1-396 är sjukt intressant. Det är en massa pryttlar som florerar av intresse där.
Måste knyta ihop säcken lite till.
Liliana är den som Vimes använder sig av för att ge sig på Tripp. Sen försvarar Vimes Lu-kaazh som i en förlängning talar emot Tripp antar jag. Vimes själv ser det ju inte som ett försvar, men från att ha haft Lu-kaazh som misstänkt hjälper han honom rätt hård i R2 då bland annat Kånkel-noja säger att det är scum med Lu-kaazh.
Numera är jag inte så säker på Lu-kaazh. Hans förmåga knyter honom till Tripp och det är bra. Det sluter cirkeln. Tripp kan mycket väl vara en betydande roll som skall motvärka DTF på nått vis? Hänger vi Tripp ger vi Lu-kaazh en förmåga, visst är det lockande? Visst vill Vimes hänga Tripp rätt hårt? Tripp´s roll kanske är till för att inte vi skall massouta vad vet jag.
Det finns ingen som siar Vakt fortfarande och det säger mig att nått lurt är i görningen för den delen.
Måste fan pusta ut. Jag är redo att ta bataljen mot de jag anklagar lite smått för ulveri här och var.
Din outning är inte hållbar för fem öre.
Där har vi någon form av brödsmulning gällande dyr/dyrksats/dyrk-whattävversLiliana said:Kanske märks att jag är tokig och samlar på de böckerna?
Här är din outning:
Vimes funderar om det var du som brödsmulade ut dyrksats i början av spelet. Det är här hela spektaklet Vimes vs. Tripp drar igång.Liliana said:Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.
Du snackar om Game of Thrones i första inlägget och visar att du samlar på böckerna. Lixom, det finns inte en sportkeps att det har nått att göra med att hänga upp saker på en vägg med en dyrksats eller samlingar av "typ-insekts-samlingar". Tavlor med djup? Din "samling" av AGoT har ju inget att göra med dyrk eller något i närheten.Liliana said:Vimes; Nej, det var inte jag. Och jag sa aldrig att min brödsmuling var obvious. I mitt första inlägg (tror jag det var) smulade jag om samlingar. Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen. Kanske lite svag och obskyr brödsmuling, men vill ju inte ge ut allt för mycket så här tidigt. I andra spel verkar majoriteten vara för att inte outa så mycket när det inte behövs?
Nej man hänger inte upp tavlor med en dyrksats. Ditt Google-sök stämmer överens med vad Mukwa skrivit i ditt roll-PM. Jomentjena. Det stämmer inte alls överens med någon annan outning av föremål.Liliana said:Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.
Jag tror fortfarande inte på dig. Brynolf tycks dock gilla ditt "home improvement" tool. Vimes tycker det är "Coolt" att du har en dyrksats som du kan hänga upp tavlor med och skall luska i vem som lagt ut nått med dyrka- Vi snackar Tripp så klart.Liliana said:Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Brynolf har ju hajat galoppen med att man inte skall kunna använda sina egna föremål. Han vill tydligt påpeka att det inte är Lilianas dyrksats.Brynolf said:Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.Liliana said:Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Liliana tolkar Bryolfs fråga så här:
Det här är ju också helt keff mot mitt eget föremål: STAVEN. Jag kan ju inte använda den för att det är forbidden from the all mighty att använda magi. Min Stav är ju värdelös för mig (om jag inte använder den som vandringsstav, men det är ju inte dess egentliga sygte).Liliana said:Aha, som en som använder två synålar som virknålar för att den inte vet bättre?
Liliana använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor.
Vico gissar på att Lilianas yrke inte använder föremålet (dyrksatsen) till vardags.
Fast Liliana har ju hävdat flera gånger att hon hänger upp tavlor med sin dyrksats till vardags. Att föremålet inte är förknippat med yrket är ju en annan sak, men just att hon plötsligt ändrar sig här är ju anmärkningsvärt.Liliana said:Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.
KAN INTE ULVARNA KOMMUNICERA?
Grejen här är att Liliana pysslat med världens mest konstiga outning av dyrksats. Jag har hela tiden varit väldigt på och hård för jag tror ju inte på det hela. Nu passar jag på att göra en outning:
Vico hoppar ju direkt på och undrar varför jag outar att mitt föremål är magiskt. Det är ju i min mening inte det som är av vikt för outningen. Det hela är ju att jag inte kan använda mitt föremål. Det spelar ju ingen roll att det är magiskt.K.K said:Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!
Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Jag har ju gjort tolkningen att det inte är helt keff för en prälle att bära runt på en stav. Det intressanta är ju att jag inte kan använda den. Liliana har ju hela tiden påtalat att hon använder sin dyrksats till att hänga upp tavlor. Det är ju fel, fel, fel.Liliana said:K.K, förstår inte hur ditt föremål kan höra till ditt yrke, men du kan inte använda den.
Alltså, här har vi Vico som börjar rösta på mig (Empis var före, men han ser jag som grön). Liliana försöker haka på och efter detta kommer Larsson som hela tiden gjort tappra försök att brunmelera mig. Han påstår till och med att jag kastat anklagelser mot honom som är helt tagna ur luften, typ.
Nu kommer Riddare!
Alltså, Brynolf som är en slipad bybo vet ju med sig att han inte kan använda sin Plåthillebard. Det framkommer ju tydligt i hans roll.Brynolf said:Jag tror helt enkelt KK har tolkat sitt föremål fel, och att dess rätte ägare dyker upp förr eller senare. Att han inte kan använda det talar för det. Om han däremot har RÄTT, sticker han ut mest ur väven av alla hittills. Och förtjänar därför en röst för att se hur det ligger till med den här saken.
Jag är ju tydlig med att påpeka att jag inte kan hantera mitt föremål så det borde ju vara en rätt grönande signal för by-bo-Brynolf, men han väljer att tolka mig på annat vis. Plåthillebard. Va är det för föremål? Varför är Hillebarden gjord av plåt? En Hillebardsate är väl gjord av trä+järn eller stål.
Det är mycket ulvande i konstalationen ovan här. Brynolf går in och "räddar" Liliana flera gånger.
1. "Det är alltså inte alls "din" dyrksats."
Liliana har hävdat rätt hårt att det är hennes dyrksats och att hon använder den till att hänga upp tavlor.
2. "Ok? Du får gärna förklara lite mer ingående."
På Basses anklagan att Liliana är ulv på grund av outningen. Brynolf fattar inte hur Basse kan påstå att Liliana är ulv tack vare hur och vad hon outat. Det är ju uppenbart vad Basse menar.
Det här störde jag mig redan på i R1. Jag passar perfekt in i mönstret. Jag har en sak som jag inte kan använda. Det är ju det som är grejen, och det var därför jag ville hänga Liliana rätt hårt för hennes outning. Brynolf fortsätter att försöka brunmåla mig.Riddare Brynolf said:Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.
Men va fan. Det fortsätter och fortsätter. Vimes har tidigare varit inne och filat lite på Liliana. Nu kommer det ett till inlägg.
Wut? Använder Vimes sina Jongleringsbollar till nått annat? Vimes kan väl inte använda sina Jongleringsbollar? Vimes är väl en Vakt som vill ha Brynolfs Plåthillebard. Varför är min Stav mer märklig än en dyrksats som man hänger upp tavlor med?Vimes said:Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.
Jag måste avbryta här för jag har lite annat att göra, men jag ser en massa mönster ikring Lilianas outning. Jag ser en massa felaktigheter och jag ser en massa ulvar. Jag behöver hjälp att komma fram till saker och ting.
I R1 var jag bensäker på Larsson-Liliana-Bryonlf som ett ulvgäng för ett slag. Nu är jag åter tillbaka där.
Vimes smälter in bra i beskyddaren av Liliana. Nästan i samma utsträckning som Brynolf. Är det ett tecken på att ulvarna inte kan kommunicera?
Lägger jag till Vimes bland de andra tre så finns totalt fyra ulvar. Det är för lite om de inte kan kommunicera. Då måste jag in med en femte ulv. Rakt av utifrån mitt senaste snack om Lilianas outning så rycker jag Vicotnik.
Vicotnik har Basses svärd, men det har Riddare-Bryonlf stulit. Hans Plåthillebard skänker han över till Vimes med något inlägg i slutet tror jag. Nått i stil med: "Öh, Vimes du kan om möjligt inte vara den som kan sia Plåthillebard?" Detta är draget ur arslet, men jag är nästan säker.
Att Vimes har brödsmulat vakt och jongleringsbollar i sitt första inlägg köper jag. Att Brynolf brödsmular Riddare med klonk köper jag inte alls lika lätt.
Jag är såklart inte klar med detta och det är lite av en demo-ex-prototyp.
Att Liliana "räddas upp" av Riddare-Brynolf och Vakt-Vimes står i alla fall klart. Att de gillar hennes dyrk-outning och hänga upp tavlor framför min outning av stav som jag inte kan använda står också rätt klart.
R1, de första 3-4 sidorna. Alltså, inlägg 1-396 är sjukt intressant. Det är en massa pryttlar som florerar av intresse där.
Måste knyta ihop säcken lite till.
Liliana är den som Vimes använder sig av för att ge sig på Tripp. Sen försvarar Vimes Lu-kaazh som i en förlängning talar emot Tripp antar jag. Vimes själv ser det ju inte som ett försvar, men från att ha haft Lu-kaazh som misstänkt hjälper han honom rätt hård i R2 då bland annat Kånkel-noja säger att det är scum med Lu-kaazh.
Numera är jag inte så säker på Lu-kaazh. Hans förmåga knyter honom till Tripp och det är bra. Det sluter cirkeln. Tripp kan mycket väl vara en betydande roll som skall motvärka DTF på nått vis? Hänger vi Tripp ger vi Lu-kaazh en förmåga, visst är det lockande? Visst vill Vimes hänga Tripp rätt hårt? Tripp´s roll kanske är till för att inte vi skall massouta vad vet jag.
Det finns ingen som siar Vakt fortfarande och det säger mig att nått lurt är i görningen för den delen.
Måste fan pusta ut. Jag är redo att ta bataljen mot de jag anklagar lite smått för ulveri här och var.