Varning, en massa svammel och spekulationer, och ett halvskakigt case mot Lu-Kaazh som ulv tillsammans med Ruga och kanske tripp_trap. Jag fokuserar på de två förstämnda för att jag har sett en del tendenser som jag är lite fundersam kring.
Disclaimer: Det är ett jättelångt inlägg med massa citat och kommentarer, och jag skall försöka att göra en bra sammanfattning på slutet också. Jag har inte heller vanan att bygga cases ännu, men jag jobbar på det
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Lu-Kaazh Runda 1:
Lu-kaazh said:
Oj har spelet börjat?
jag är redan jätte förvirrad och förlorad, så förväntar er inte att jag kommer hålla koll på detaljer.
Jag kan säga att jag har som så många andra Ett föremål som inte passar in på min yrke, citatet som kom med föremålet säger i princip "det här har du ingen nytta av"
Jag saknar den förmågan som alla tycks ha, istället sitter jag på en förmåga som AKTIVERAS när en vis klass dör (om förmågan är till vår fördel eller nackdel tänker jag inte avslöja".
men jag tror att det är farligt för powerroller om vi går ut med klasser så jag tycker vi skall vara tysta om det. Jag vet att ni är bärreda att offra powerroller, men det tycker jag är en dumt förhållnings sätt för bybor, för visst kan vi klara oss utan powerroller men samtidigt så kan de också hjälpa oss.
Hittills så är den som pingat mest oss mig vimes, men det är mest för att han gjorde en grej tidigt som jag inte unnat släppa.
det var när han började så anti-outning och sedan plötsligt skrev
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.
Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
jag tycker den omvändningen kom för snabbt.
Första inlägget, kommer in dagen efter att spelet börjat. Det tycker jag inte är underligt, eftersom jag själv kom in sent. Börjar direkt med att be att vi inte skall förvänta oss någon koll på detaljer, hakar på tåget med att han har ett föremål som han inte har någon nytta av och nämner sin förmåga.
Det jag tycker är intressant här är att han dels säger att han inte TÄNKER avslöja om förmågan är till för eller nackdel för oss, vilket han senare sagt att han inte vet eftersom han inte vet vilken förmåga han får. Sedan går han direkt och pratar om powerroller och att vi inte borde offra dem.
Min tanke är att Lu-Kaahz försöker dels grunda för att kunna ha någon liten rökridå för små felskrivningar, missar och liknande, och dels försöker att antyda att han kanske har en powerroll och därför borde hållas säker.
Lu-Kaazh röst på Vimes för att han gjorde en snabb vändning i början, speciellt efter att det hänt en hel del därefter, gör mig lite funderande. Genom att citera det inlägget från Vimes, där Vimes går på Cissi och försöker få med Ruga, så lyfter han uppmärksamhet mot den diskussionen igen. Kanske ett sätt att kasta ett grönt skimmer över Ruga och Cissi?
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.
Lu-kaazh said:
Ja,
jag börjar undra om spelledare har börjat göra en grej av att ge mig konstiga roller...
Sedan så tycker jag det känns skumt att MR inte gör mer av att så många röstar på honom. så jag tycker vi vrider upp temperaturen lite.
Röst:Max raven
Detta är den sista rösten som läggs på Max Raven innan alla börjar gå över från honom och KK till tripp_trap.
Lu-kaazh said:
Hur kan du veta att hon talar sanning?
Lu-kaazh said:
Lite lösa tankar om spelet:
Vimes verkar vara ganska aggressiv i sitt spelande, alltså mer än han brukar vara som bybo
Jag tror till skillnad från andra att vi förmodligen har minst en ulv bland de riktigt aktiva, eftersom vi i nuläget verkar ha flera som verkligen pekar med hela handen.
Jag har en teori om Tripp-trapp som skulle kanske kunna förklara hans konstiga brödsmula, men jag väntar med att säga något tills efter han haf kommit med en egen förklaring.
Kryptiskt uttalande om tripp_trap, det här är efter niomannadrevet på tripp_trap, det ligger nio röster på honom (Lu-Kaazh har dock aldrig röstat på tripp)
Lu-kaazh
ja men det BEVISAR inte att Cissi faktiskt gjort det said:
Lu-kaazh said:
Eh va? Cissi säger att X är ett yrke att hon fått svaret av mod. Folk säger att det är konstigt att hon fick svaret av mod.Jag säger att jag frågat mod och att ja X är ett yrke. Och ja man kan få svaret på den frågan av mod. Så hon talar sanning om att X är ett yrke. Vad är det du inte förstår?
Det vi får fram är:
1.X är ett yrke
2. man kan få veta att X är ett yrke om man frågar mod
Det vi inte vet är
1. att cissi talade sanning om att hon missförstod det till att börja med.
Lu-kaazh said:
Bra genomgång KK
Din slutsats var ungefär vad jag försökte få fram i min dialog med Ruga.
du är dock mycket bättre på att uttrycka dig
Här orkar jag inte kasta in alla citat, MEN:
#841420 - 2013-02-26 19:07:58 - Konrad Konvalj kräks misstankar och paranoia över Cissi och Ruga. Lu-Kaazh går in och säger att KK gjort en bra genomgång, men inte mycket mer.
Flera inlägg följer med diskussion, varav den erkända ulven Larsson kommer in med en röst på KK:
LJSLarsson said:
*läser Konrads långa inlägg om Cissi och Ruga*
*läser det en gång till*
Jag är morgonperson och fungerar dåligt på kvällen, så jag skall inte skriva allt för långt och analyserande nu. Men allvarligt talat känns det här väldigt famlande och ulvigt.
Konrad har rödat mig hela spelet. Han har fått gehör från många (säkert några ulvkumpaner), men knappast en säker majoritet. Många har istället haft Konrad på sin ulvlista. Hade jag varit ulv i hans sits hade jag letat med pincett och förstoringsglas efter fler bybor att få utröstade.
Outingar och drev verkar ha runnit ut i sanden. Jag har i alla fall blivit säker på att jag kommer lägga min röst på Konrad imorgon. Röstar vi ut och bekräftar rödheten grönar vi dessutom Cissi och Ruga, för jag kan inte tänka mig att en ulv skulle göra så mot två pälskompisar.
Röst: Konrad
Han inläggs mening går mot att rösta ut KK, då får vi Cissi och Ruga gröna. Nu när vi vet att Larsson var ulv så kan vi fundera på vad han ville ha av detta. Få bort KK som gräver för djupt? Gröna Ruga och Cissi för att båda är ulvar? Eller för att en av dem är ulvar och den andre är bra att gömma sig nära? Ruga har ju tagit rätt bra rygg på Cissi tidigare, det är ju som jag förstått det lite därför som KK är på dem.
Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.
Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.
samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Lu-kaazh said:
Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv
jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Lu-kaazh said:
Idag så skall vi rösta ut någon.
mina top kandidater är:
Ruga: för det konstiga samarbetet med cissi, och hans status skulle kunna säga något om cissi
Vimes: jag tycker att hans aggressivitet lugnades ner ungefär samtidigt som jag påpekade den, samtidigt som jag inte kommer kunna sova på nätterna fram tills hans fraktion är bevisad.
Av de två så tror jag att jag skulle föredra Ruga eftersom jag tror det skulle säga mer om oss andra. (vilka som var på honom, vilka som försvarade honom OSV)
Röst:Ruga
Strategisk röst på Ruga? Det ligger redan röster på Cissi, och att sprida rösterna mellan Cissi och Ruga efter hela affären med KKs stora case kanske är ett bra sätt att lösa upp eller förhindra ett begynnande drev?
Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:
tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)
Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.
Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.
/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite
Röst:cissi
jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet
Byter från Ruga till Cissi? - Och Cissi har siats som grön. Nu efter första rundans slut och vad som hänt hittils i runda två så känner jag här att något är ruttet i Danmark.
Lu-kaazh said:
Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig
Röstiselsoppa