Hmm.. det stämmer han har trots allt inte skrivit i tråden.Diselsoppa said:Vad händer om Cassius diskas?
Nevermind, jag läste inte ordentligt. Du skrev senare vad du menade.Vicotnik said:Så om Korpen kan skydda Max så han överlever till nästa runda så tycker jag att vi låter Dieselsoppa leva och går efter någon annan.
Och då är Liliana helt klart en rimlig kandidat då hon hållt på och strulat med sin outning.
Bra fundering.Dieselsoppa said:Tja, nu har det avstannat en aning. Saker jag noterar är att dreven handlar om mig eller Cassius.
Saker jag tänker på right now:
Max vill ha ut...Ruga?
Vad händer om Cassius diskas?
Nu snackar vi Lilianas outning här. Den är sjukt skum och det är nått jag kan tänka mig att hänge henne för.Ruga said:Jag vet inte vad jag sysslar med allafall.Vicotnik said:Instämmer. Samt jag får en känsla av att trots vi är äventyrare så är vi inte de mest kompetenta äventyrare som vandrat denna jord.Cassius said:Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?Liliana said:Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.
2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".
Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Det här handlar ju om min outning typ. Ruga går bananas över att jag nämner magiker. Nått vi var överens om att inte yttra, alltså yrket vi kan sia/bekräfta.Ruga said:Okej var vi inte överens om att vi INTE skulle yttra namnet på yrket för att skydda dem?Konrad Konvalj said:Okay.Vimes said:Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.
Äh, kom igen. Jag har JONGLERINGSBOLLAR (som jag enligt flufftexten inte kan jonglera med), de har inget med äventyrande eller mitt yrke att göra.
Så nu var det sagt.
Mitt föremål är magiskt men jag kan inte bruka magi. Alltså, det står rätt klart att jag inte kan eller får bruka magi. Mitt föremål kan fortfarande ses som väldigt typiskt för mitt yrke, men skulle givet passa bättre in i en magikers hand eftersom mitt föremål då skulle kunna tjäna vår äventyrargrupp bättre i och med att magi och Magiker går hand i hand.
Sant. Det verkar ju iaf som att Lu-kaazh talade sanning om sin lite konstiga förmåga, så min förmåga bör redan ifrågasättas. Kan vara något Mukwa slängt in som blindspår för att vi ska ge oss på dem som inte passar in den traditionella mallen. Men det är lätt att kolla om jag talat sanning genom att ha ihjäl mig (om jag inte nattmördas först). Är jag ulv så borde ni ha en del att gå på. Är jag bybo så gäller samma. Frågan är väl när min nytta som informationskälla (via siande, inlägg och inlägg angående/i diskussion med mig) hamnar under behovet av att bekräfta fakta.Vicotnik said:Samt om Diselsoppa nattmördas så är Max Raven's trovärdighet ifråga satt. Detta eftersom vi då kan utgå ifrån att Dieselsoppa talat sanning och då blir Max Ravens claim som siare betydligt svagare enligt mig.
Tja, för all del. Men om Cassius är ulv har han ju alla möjligheter att bara hoppa in och skriva "jrtujhujdtt" i sista sekunden. Visserligen skulle en sån grej röda honom ytterligare. Eftersom vi har gott om tid har vi råd med att låta rödingarna leva en stund, faktiskt.Max Raven said:Om Cassius diskas? Hm. Kanske.
Ooh. Var kan man se det?Empiricus said:Och jag har sett att Cassius varit inne i tråden och läst, så jag tror han medvetet inte skrivit något ännu.
Jag såg det tidigare i dag (när jag skrev i tråden att Cassius gärna fick skriva något också) genom att jag såg honom bland inloggade användare till höger och att han läste tråden.Max Raven said:Ooh. Var kan man se det?Empiricus said:Och jag har sett att Cassius varit inne i tråden och läst, så jag tror han medvetet inte skrivit något ännu.
Konrad Konvalj said:Sen har jag kikat lite löst på Ruga och funnit några saker som jag tycker är konstig. Det kan finnas förklaringar på detta i ett senare skede, men det är ju alltid bra att färska upp minnet.
Ruga said:Jag vet inte vad jag sysslar med allafall.Vicotnik said:Instämmer. Samt jag får en känsla av att trots vi är äventyrare så är vi inte de mest kompetenta äventyrare som vandrat denna jord.Cassius said:Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?Liliana said:Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.
2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".
Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.Jag syftade på min flufftext som lyder ung.Konrad Konvalj said:Nu snackar vi Lilianas outning här. Den är sjukt skum och det är nått jag kan tänka mig att hänge henne för.
Cassius är numera rödad av Max, men i det här inlägget fäller han en kommentar (en av få skulle jag tro?) för att påvisa att det är en för konstig lögn för att Liliana skall vara ulv. Det är ju sjukt passande i nuläget då han är rödad av Max.
I samma citat har vi Ruga´s inflik. "Jag vet inte vad jag sysslar med allafall".
Fattar inte riktigt vad det handlar om? Fattar inte Ruga att hon är Forskare eller fattar inte Ruga vad hon gör med sin Kompass? Jag må ju tro kompassen. Alltså, ett tecken på att Ruga inte kan använda sin pryl, precis lika som att jag inte kan använda min stav. Till skillnad mot Liliana då som uppenbarligen kan använda sin dyrksats.
Vad som är annorlunda mellan dig och en magiker är att du vet att du inte har någon aning om vad du sysslar med. Jag trodde Vic syftade på samma text när han sa att han hade en kännsla av att vi inte var de mest kompetenta äventyrarna. Angående min kompass så står det något om att jag för nuvarande inte ser något användningsområde för den men att jag funderar på attskriva en avhandling om det.
Påtal om kompassen så glömde jag nämna att jag första natten försökte ge den till Cassius men att det inte gick.Så nu vet vi det.
Angående diesel. Jag vill gärna att någon berättar hur det brukar se ut med onda bybor eller sk onda roller som är på varulvarnas sida men som byborna inte måste döda för att vinna över?Förekommer det alls?